Zenuwachtig, huilbuien, opgejaagd - 6 jr postmenopauze

Al jarenlang in de postmenopauze en toch nog klachten ervaren.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Anja63
Berichten van Anja63
Onderwerpen van Anja63
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 55

Zenuwachtig, huilbuien, opgejaagd - 6 jr postmenopauze

Bericht door Anja63 » vr 20 nov 2015 10:00

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op dit forum ik ben 52 jaar.
Omdat ik sinds 2009 de pil niet meer slik en toen niet meer ongesteld bent geworden.
ik ben getrouwd met een vrouw en heb meiden van bijna 11 jaar en 1 van 14 jaar.
Wij hebben een fijn gezin met zijn 4e alleen de laatste maanden veel stress
Werk verandering (overgeplaatst) voor mijn vriendin was er geen werk meer na 28 jaar te hebben gewerkt! in het bedrijf.
En nu komt in alle hevigheid bij mij de overgang om de hoek zetten
Dacht ik kom er gemakkelijk vanaf sinds 2009 geen menstruatie meer en geen klachten. Ja een paar opvliegers warm, koud maar ach daar kon ik wel mee leven.
Maar nu sinds een maand zenuwachtig zijn ook voor het nieuwe werk maar ook gewoon thuis als ik vrij ben.
Zit dan op de bank en voel me opgejaagd, vervelend gevoel in de buik en erg zenuwachtig, en huilbuien
Ik denk alleen maar aan de volgende dag, aan het werk.
Gelukkig heb ik een vriendin(vrouw) die me erg steunt zij is 8 jaar jonger dus nog lang niet in de overgang maar heb veel begrip voor mij.
Slapen doe ik erg slecht elke nacht 3 uur wakker dan weer indoezelen en om 4 uur wakker, dan weer om 5 en daarna ga om 6.00 de wekker (die dus nooit hoeft af te gaan )
Zelfs als ik vrij ben de volgende dag ,slaap ik nog niet door ,ben ik nog om 5.00 wakker en kan niet meer in slaap
komen en lig maar te malen en aan alles te denken.
Verleden week heb ik de dokter gebeld en alles uitgelegd nu 10 tabletten oxazepam gekregen om iets door te slapen maar ja dat is maar tijdelijk en ik wil niet verslaafd aan die tabletten raken.
Ook heb ik een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag om naar een overgangsconsulent te gaan.
Hoop dat ze me daar ook een beetje verder kunnen helpen.
Alvast bedankt allemaal voor het aan te lezen van mijn verhaal

gr anja

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016

Re: Zenuwachtig, huilbuien, opgejaagd - 6 jr postmenopauze

Bericht door Babsi » di 01 dec 2015 15:56

Hallo Anja,

Hoe was het bij de overgangsconsultent, heb je er iets aan gehad?

Ik ben ook bekend met slaapproblemen. Als je zo weinig slaapt, heb je nog meer last van van alles.
Ik voel me emotioneel veel instabieler als ik een slechte nacht(en) hebt gemaakt.
Ruim 2 jaar geleden was ik van de een op de andere dag heel erg onrustig, inderdaad dat gevoel in de maag. Ik was heel erg bang, durfde niet goed alleen te zijn, nerveus. Huisarts zei dat het van de overgang kon komen. Maar toen de bloedtest negatief was, lag het volgens haar daar dus niet aan.
Ik had en heb nog steeds veel behoefte aan tijd voor mezelf, veel rust. Ik kan niet goed tegen spanningen, ervaar heel snel stress. Veel sneller dan vroeger. Ik weet dit en probeer er naar te leven. Dat kan ook bij mij want ik werk niet. Maar er zijn altijd wel dingen waar je spanningen van kunt krijgen. En ik krijg ze van de meest onbenullige dingen.

Ik snap heel goed dat je zenuwachtig bent van nieuw werk, het vergt heel wat van je om weer je draai te kunnen vinden in een nieuwe baan en binnen een nieuw bedrijf.

Hopelijk voel je je inmiddels wat beter.

dag groeten Babsi

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Caro55 » do 10 dec 2015 16:26

Hallo Babsi,

heel herkenbaar je verhaal.
Ik slaap ook slecht en idd kom je de dag niet door. Gelukkig werk ik ook niet.
Huilbuien zouden bij mij misschien opluchten, heb precies geen tranen meer. Kan niet huilen.
Triest die menopauze.

Groetjes Carine

Anja63
Berichten van Anja63
Onderwerpen van Anja63
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Anja63 » di 15 dec 2015 19:28

Hoi

bedankt voor je reactie
bij consulente ben ik 1x geweest en ga morgen nog een keer, ze vertelde me dat ik magnesium en vitamine d tabletten kon in nemen
magnesium is goed tegen stress en tegen allerlei andere dingen
vitamine d is belangrijk voor je botten en spieren en ook heeft ze me een heel papier mee gegeven met allerlei voedingsmiddelen erop
die wel en die minder goed zijn als je in de overgang ben.
dus ja ik heb er wel wat aan gehad en morgen zie ik wel wat er dan besproken ga worden

Groet anja

Antonia71
Berichten van Antonia71
Onderwerpen van Antonia71
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Antonia71 » za 19 mar 2016 09:04

Hallo dames

Deze klachten begonnen bij mij al op 38 jarige leeftijd. Ik herkende mezelf niet meer. Voelde me zo rot dat ik zo niet oud wilde worden.
De huisarts schreef de pil voor, maar omdat ik geen hormonen wilde blijven slikken, ben ik daar toch weer mee gestopt.
Ik ben dagelijks magnesium gaan slikken en ik heb natuurlijk wel wat overgangsklachten, af en toe nachtelijk zweten, lichte hartkloppingen, elke maand in de week voor mijn eisprong ofwel keelklachten of een vaginale schimmelinfectie, maar geen nervositeitsklachten meer en ik slaap perfect. De moeite van het proberen waard.
Ik ben nu 45, premenopauze, nog geen menopauze.

Antonia

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht