9 Jaar menstruatieloos, nu toch spotting

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Trocadero
Berichten van Trocadero
Onderwerpen van Trocadero
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 57

9 Jaar menstruatieloos, nu toch spotting

Bericht door Trocadero » zo 09 aug 2015 18:16

Hallo...

Sluit aan bij eerdere topics...Na bijna 9 jaar menstruatieloos ..nu toch ongesteld...althans zo lijkt het..Alle klachten als pijnlijke borsten..pijn onderbuik enz enz.....

Zijn er meer vrouwen die dit hebben (gehad)? Ik was jong toen menstruatie eigenlijk zonder al teveel problemen stopte, ongeveer 44 jaar in een periode intense langdurige stress ...nu ben ik 53..eindelijk is er eindelijk weer rust in mijn leven en nu dient er een ongesteldheid aan? Toeval of haalt de natuur zich vanzelf in?

Herkent iemand dit?

Groetjes Annette

Trocadero
Berichten van Trocadero
Onderwerpen van Trocadero
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 57

Re: 9 Jaar menstruatieloos, nu toch spotting

Bericht door Trocadero » do 28 jun 2018 11:56

Goedemorgen,

Ruim 13 jaar geen menstruatie en rustig de overgang doorgekomen, althans....... Laatste maanden weer lichte menstruatiepijn, afscheiding, fysiek en mentaal erg onrustig enz. Ook voorgaande 2 jaren zo'n periode gehad. Houdt het nu nooit op? Zit ik nu nog steeds in de laatste fase van de overgang? Was vrij jong toen menstruatie uitbleef, ongeveer 42, 43 jaar. Herkenbaar?

Trocadero

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Re: 9 Jaar menstruatieloos, nu toch spotting

Bericht door Lia » do 28 jun 2018 12:52

Hallo Trocadero,

Voor mij wel herkenbaar ja dat ik na jaren toch weer af en toe verrast werd met zo'n spotting. Bij mij als gevolg van een heel ingrijpende gebeurtenis.
En die blijven natuurlijk altijd je hormonale gestel onder druk zetten, ook na de overgang.

Kan natuurlijk ook heel goed zijn, dat wanneer er andersom juist een einde komt aan een periode van heel veel stress, je hormonen daar ook ff op reageren.

Lia

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht