Overgangsklachten? 67 jaar

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Lilly1948
Berichten van Lilly1948
Onderwerpen van Lilly1948
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd: 72

Overgangsklachten? 67 jaar

Bericht door Lilly1948 »

Hallo,

Op mijn 42e begon bij mij de overgang, ik ben nu 67, en als ik deze site toen niet had gehad was ik gillende gek geworden.
Vier gynaecologen versleten, een homeopaat en een overgangsconsulente en zelfs een psychiater is er aan te pas gekomen.
Jaren hormonen geslikt.

De klachten die ik had en die ook het ergste waren, waren hartkloppingen, paniek klachten en natuurlijk opvliegers. Ik had nog veel meer klachten maar deze waren het ergste. Uiteindelijk ben ik er door gerold en kon ik mijn leven weer oppakken.
Maar sinds een paar maanden begonnen bij mij dezelfde klachten weer. Hartkloppingen, onrust, en opvliegers.
Ben bij een cardioloog geweest maar met mijn hart is niks mis. Ik heb ook het gevoel of ik iets mis, of mijn hormoonhuishouding in de war is. Bloedonderzoek wees niks uit. Mijn vraag is of het herkenbaar is. Kun je plotseling in een 2e overgangsfase terecht komen?

Lilly

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd: 62

Re: Overgangsklachten? 67 jaar

Bericht door Greta51 »

Hallo Lilly,

Allereerst, wat naar moet dit zijn, denk je er doorheen te zijn, begint het allemaal overnieuw.
Ik heb nog nooit gehoord van een tweede overgangsfase maar misschien zijn het toch nog naweeën van je overgang. Hormonen zijn vreemde dingen.
Ik hoop van harte voor je dat het snel weer wegtrekt!

Sterkte!
Greta.

Lilly1948
Berichten van Lilly1948

Bericht door Lilly1948 »

Hi Greta,

Bedankt voor je reactie. Ik heb er ook nooit over gehoord en toch voelt het zo. Maar ja, toen ik 25 jaar geleden, ik was toen 42, met mijn klachten naar de dokter ging zei hij lachend, kom over 8 jaar maar terug.
Wist men veel toen. Of je klokslag 12 uur 's nachts, en 50 worden, in de overgang kwam! Gelukkig is er veel verbeterd in de loop der jaren.
Ik ga nog maar eens de gang naar de huisarts maken volgende week want hier word ik niet vrolijk van.

Fijne zondag nog.
Lilly

Emby
Berichten van Emby
Onderwerpen van Emby
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Emby »

Hoi Lilly,

Laat ook meteen je schildklier nakijken, die klachten kunnen erg op die van de overgang lijken.

Groetjes en sterkte, Emby

Lilly1948
Berichten van Lilly1948

Bericht door Lilly1948 »

Hallo Emby,

Zal ik doen, bedankt.

Groetjes Lilly

Plaats reactie