Opgeblazen maag en hoge hartslag

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Artesia
Berichten van Artesia
Onderwerpen van Artesia
Menopauzejaar: Overgang door ingreep
Leeftijd NU: 59

Opgeblazen maag en hoge hartslag

Bericht door Artesia » wo 17 sep 2014 16:40

Hallo dames,

Twintig jaar geleden kwam ik door een operatie van de en dag op de andere in de overgang.
Veel last had ik er niet van, buiten nachtzweten en een verminderd libido.
Ik dacht dus al gauw dat ik de ellende had doorgemaakt zonder al teveel kleerscheuren.
Maar nu ben ik net 55 geworden en het lijkt wel of mijn lichaam zegt : NU ben je in de overgang, niet 20 jaar geleden!
Ik heb heel veel last van mijn maag, een soort duizeligheid en hoge hartslag in rust.
Ik voel me ook heel moe :cry:
Deze toestand is een bijna 3 jaar bezig.
Iets meer dan een jaar geleden bezocht ik een cardioloog.
Mijn hart bleek sterk maar wel snel te kloppen. Ik kon zelfs de fietsproef niet doen!
Ik kreeg bètablokkers voorgeschreven en de volgende dag had ik een hartslag van 66 in rust! En dat zonder bètablokkers.
De cardioloog gebeld en die zei dan dat ik die medicijnen niet moest nemen.
Maar ondertussen heb ik soms een hartslag van 95 in rust maar ook een lage bloeddruk. Bètablokkers nemen is dus niet aan de orde want die verlagen ook de bloeddruk.
Ik voel me in een cirkeltje zitten en ben stilaan wanhopig.
Ik herken mijn eigen lijf niet meer! :cry:

Artesia

Bloesems
Berichten van Bloesems
Onderwerpen van Bloesems
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Opgeblazen maag en hoge hartslag

Bericht door Bloesems » wo 17 sep 2014 18:51

Hallo Artesia

Ik heb ook het probleem v snelle hartslag....heel vervelend probleem want voor mij is het dan vooral 's nachts ... weinig of niet rustig slapen, heel veel wakker komen .. Heb 3 jaar geleden ook keer bij huisdokter cardiogram laten nemen en daar is alleen uitgekomen pure stress...
ik ben idd gevoelig voor veel prikkels..
Moest ik nr cardioloog gn dan zou ik zo nerveus zijn dat die mens mij ms in ziekenhuis zou houden en dat is het minst wat ik wil.. ik haar ziekenhuizen en dokters en alles wat er rondhangt... mijn klachten heb ik al bijna 6 jaar en gelukkig heb ik al. hele goede periodes gekend maar momenteel is, het dus weer v dat...
Goh wanneer ga ik kunnen zeggen het is allemaal voorbij... ik voel me rustig ...
Dit verhaal om je maar te zeggen dat je niet alleen bent
Ik kreeg destijds ook bètablokkers v dokter maar heb die tot nu toe nog niet genomen
Ik, heb het niet zo voor klassieke medicatie
Ik probeer met alternatieve middelen en mindfull mij weer op de rails te krijgen
Wat niet altijd zo, goed lukt
Ik vind het zo vervelend dat we ons met zo shit moeten bezighouden en het ons het plezier afneemt om voluit v het leven te genieten
Het leven is al kort waarom moet dit allemaal??
Waarom kan ik niet gewoon genieten zoals een ander mens??

Getjs
Natalie

Artesia
Berichten van Artesia
Onderwerpen van Artesia
Menopauzejaar: Overgang door ingreep
Leeftijd NU: 59

Bericht door Artesia » wo 17 sep 2014 19:14

Bloesems,

Bij de cardioloog ging mijn hart zo hard tekeer dat ik de fietsproef niet eens kon doen.
Ook gewoon door de stress veronderstel ik.
Ik begrijp jou dan ook voor 100%
We leven niet, we bestaan :cry:
Momenteel gaat mijn hart tegen 108 slagen per minuut.
Ik ga amper nog de deur uit daardoor.

Artesia

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Loutje » ma 22 sep 2014 12:24

Hoi,

Dat had ik ook.... Heel herkenbaar en bij een cardioloog belandt. Mijn hart is prima, maar wel ritmestoornissen soms, hartkloppingen en een versnelde hartslag in rust. Ik slik daar medicijnen voor! En ik ben er blij mee. Als ik er last van heb neem ik een tabletje en binnen een kwartier zakt mijn hartslag naar normaal. Als ik het niet zou doen, voel ik me opgejaagd en ligt de focus steeds op dat punt, waardoor je stresserig wordt.
Verder doe ik, ook aan mindfulness, heerlijk. De rest is allemaal overgang, ik heb me erbij neergelegd en die acceptatie scheelt de helft.

Groetjes,
Loutje.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht