57 En nog in overgang kan dat?

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Chon
Berichten van Chon
Onderwerpen van Chon
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

57 En nog in overgang kan dat?

Bericht door Chon » za 09 aug 2014 18:41

Hallo,

Ik vroeg me af of je op 57 jarige leeftijd nog steeds in de overgang kan zijn. Soms weet ik niet of klachten nu overgangs gerelateerd zijn of niet. Ik kan met fasen een weeig gevoel in mijn buik hebben. Dat kan echt dagenlang zijn. Vaak s'morgens of einde dag.

Dank en hartelijke groet
carla

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Re: 57 en nog in overgang kan dat?

Bericht door Wiske » za 09 aug 2014 19:21

Hallo,

Ook voor iedereen anders maar ik heb zelfs mijn moeder van 85 al horen zeggen dat ze terug opvliegers had.
Dus het blijft hormoongebonden en als daar iets schommelt kunnen er klachten zijn

groetjes
Wiske

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 69

Re: 57 en nog in overgang kan dat?

Bericht door Gerrie » za 09 aug 2014 23:27

Hallo Carla,

een vriendin van mij _ is nu begin 70, zei eens tegen mij dat het nooit helemaal over gaat. Je gevoelig blijft met name met stress en voor bepaalde voedingsmiddelen en zo.

Ikzelf ben 64 en heb nog wel opvliegers. Toen mijn zusje was overleden (ongeveer jaar teug) had ik erna erg veel weer opvliegers en van die echte overgangsverschijnselen als onrustig/gejaagd.
Ik heb zelf ook altijd het gevoel dat ik nog een cyclus heb. Ben bijv. rond volle maan hetzelfde onrustig/opruimerig enz als vroeger

Ik merk wel dat opvliegers wegblijven als er geen stress of zo is. (maar ja: hoe hou je alle stress buien de deur..is niet altijd mogelijk )
Toch heb ik wel geleerd om helemaal voor mezelf te kiezen en heb bemerkt dat de ander zich daar ook goed bij voelt.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord.

met groet van Bep

Stella
Berichten van Stella
Onderwerpen van Stella
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 69

Re: 57 En nog in overgang kan dat?

Bericht door Stella » zo 17 aug 2014 13:24

Hallo allemaal,

Het is bij mij all 12 jaar na de menopauze. En nu pas hebt ik sinds ca 3 jaar volop deze overgangsklachten. Ik besef dat het geen echte ziekte is omdat ik ondanks de vermoeidheid, de stramme spieren, de onderbuikklachten, de onwillige knieën, de branderige keel en ogen, de droge huid haar en nagels..... toch nog redelijk blijk te kunnen functioneren. Ik moet wel steeds even de grenzen opzoeken, want de pijnen zijn beslist echt. En het kost tijd en tijd en nog meer tijd, en nauwgezette aandacht. Ongelooflijk, sommige overgangsklachten zijn met zichzelf tegenstrijdig en dus bewerkelijker dan een baby. Er zijn wel allerlei hulpmiddelen toe te passen, want mijn lijf kan het niet meer op zichzelf trekken. Het is vaak zoeken van een speld in de hooiberg, en veel te duur, bah. Dat is gewoon vrouwonvriendelijk, de nood laat de kassa rinkelen. Er worden gouden bergen beloofd, watt uitproberen, uitproberen, uitproberen betekent. Tegen de tijd dat het juiste middel is gevonden, is er veel tijd verspild . Dat kan zo niet langer met de zelfzorg middelen, het moet anders.

Groetjes Stella.

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd

Bericht door Dorothea » ma 18 aug 2014 15:25

Hallo Chon,

jazeker kan dat op die leeftijd makkelijk nog, ik ben bijna 58 en er nog volop in hoor!!

en voor Stella, dingen uitproberen doe ik allang niet meer, heb me er bij neergelegd dat het "even" niet anders is en probeer bij de dag te leven en er het beste van te maken. t'is moeilijk hoor, maar de tijd leert je dat ook wel.

In het begin van de overgang ook van alles en nog wat geprobeerd qua huismiddeltjes, alternatieve geneeswijze enz.enz., alleen je portemonnee wordt er leger van en het helpt geen zier.

Hoop Chon dat je hierdoor wat gerustgesteld bent.

Groeten van,

Dorothea.

Joosje
Berichten van Joosje
Onderwerpen van Joosje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Joosje » ma 18 aug 2014 17:14

Dag allemaal,

Hier nog een leeftijdgenote, nog vol in de overgang. Weeïg buikgevoel herken ik en heb dat bij perioden, soms denk ik dat dat nog op een of andere manier verbonden is met vroegere menstruatiecyclus :roll: :roll: .
Ben steeds verder om het maar over mij heen te laten komen, acceptatieproces/overgave.
Ik ga er dan ook niet vanuit dat het binnen afzienbare tijd "over" is ;-)

groetjes Joosje

Chon
Berichten van Chon
Onderwerpen van Chon
Menopauzejaar:

Bericht door Chon » zo 24 aug 2014 08:53

Dank jullie wel voor de reacties.

Wat fijn dat je zo dingen met elkaar kunt delen. Soms denk ik je moet het zelf ook maar uitvissen en hebt soms geen idee of iets overgangs gerelateerd is of buikklachten zijn of niet. Accepteren is het beste dat heb ik ook gedaan en zo is er maanden niets aan de hand en ineens weer tijden wel. Maar ja eens zal het vanzelf ophouden.

Hartelijke groet!
Chon

Julia
Berichten van Julia
Onderwerpen van Julia
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 67

Bericht door Julia » ma 01 sep 2014 13:53

Beste dames

Ja inderdaad het is zo als boven beschreven, dan is het een poosje rustig, maar als er wat is in familie, vriendenkring met ziekte of andere slechte berichten, slaat het in alle hevigheid weer toe.

Ook veel meer opvliegers, slecht slapen, hartkloppingen... afijn heel herkenbaar!

Groet Julia

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht