Na 4 jaar geen menstruatie weer klachten

Al jarenlang in de postmenopauze en toch nog klachten ervaren.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Janneke62
Berichten van Janneke62
Onderwerpen van Janneke62
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd: 56

Na 4 jaar geen menstruatie weer klachten

Bericht door Janneke62 » wo 06 aug 2014 22:06

Hallo dames,

Heb sinds 4 jaar geen menstruatie meer en achteraf lang daarvoor al overgangsklachten zoals opvliegers, maar het meest vervelende vind ik het gevoel van niks echt leuk te vinden en weinig energie....

ik heb in die tijd wel hop gebruikt, biologisch en had daar wel baat bij!

ik denk dat ik zeker al wel meer dan een jaar geen klachten meer had, maar lijken nu ineens weer terug te komen! ik denk wel eens dat het warme weer het aanwakkert!

nu dus weer al deze klachten....herkent iemand het dat je na een lange periode klachtenvrij weer klachten kan krijgen?

ben hier wel benieuwd naar!

Hartelijke groet,
Janneke

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Re: Na 4 jaar geen menstruatie weer klachten

Bericht door Lia » wo 06 aug 2014 22:33

Hallo Janneke,

Wat ik zeker herken in jouw verhaal en soortgelijke van anderen, is dat het soms lukt de overgang tijdelijk te onderdrukken met (fyto)hormonen, maar dat die daarna toch een keer komt. Je lichaam moet toch een keer dat proces door van aanpassen aan minder eigen hormoonaanmaak.

Lia

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 60

Bericht door Wiske » do 07 aug 2014 09:04

Hoy Janneke,

Ik ben een 5 jaar post
en nooit zonder mentale klachten geweest.
Gaande van doodmoe tot dood ongelukkig nergens geen zin meer in, rust willen, verdriet, eenzaam en al wat er tussen ligt.

Ik zit te wachten op een periode dat het beter gaat.

Alhoewel ik moet zeggen dat er stilaan dagen zijn dat het beter gaat.

Veel sterkte
Wiske

Janneke62
Berichten van Janneke62

Bericht door Janneke62 » do 07 aug 2014 16:23

Hallo dames,

Dank je wel voor jullie antwoord! Ik begrijp nu dat het misschien helemaal niet goed is om iets te nemen al is het iets natuurlijks! Hop hielp bij mij maar was niet meer te verkrijgen....nu heb ik rode klaver het is allemaal op natuurlijke basis!

Achteraf heb ik al zeker vanaf mn veertigste klachten...ik herken veel van die klachten die hier allemaal beschreven staan.....
het valt zo tegen dat na een aardig tijdje klachten vrij te zijn ze weer de kop op te steken!
Herkent iemand dit?

Janneke

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Leeftijd: 45

Bericht door Dorien73 » vr 08 aug 2014 00:59

Hallo,

Ik lees momenteel weer veel over allerlei supplementen.
Ik vraag me af of erbij stil gestaan wordt dat ook deze kruiden niet zo onschuldig zijn als ze lijken :-( Geldt bv voor zilverkaars, st janskruid en rode klaver enz. Iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt maar het wordt zo onderschat helaas.
Het is vreselijk die overgang maar we moeten er ondanks bij mij al bijna 7 jaar post met nog steeds veel klachten,helaas doorheen.

Sterkte
Groetjes Dorien

Janneke62
Berichten van Janneke62

Bericht door Janneke62 » vr 08 aug 2014 19:31

Hallo

Waarom zou je geen supplementen kunnen gebruiken als je daar baat bij kan hebben?

Janneke

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Leeftijd: 45

Bericht door Dorien73 » zo 10 aug 2014 00:52

Hallo,

Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik schreef juist dat iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt. Ik waarschuwde alleen voor onderschatting. Ik ken nl iemand, en dat verhaal wilde ik besparen, die door homeopathische middelen is overleden. Dat bleek niet sanen te gaan met een ander zelfzorgmiddel. Dat geldt met name voor de drie waar ik t over had. Als er iets homeopathisch was wat hielp, had geen enkele vrouw meer last vd overgang.

Groetjes Dorien

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Lia » zo 10 aug 2014 02:34

Hai Dorien en Janneke,

De middelen de genoemd worden zijn feitelijk geen homeopathische middelen, maar fyto-therapeutische middelen. En in dit geval om fyto-oestrogenen uit planten.
Ze heten dan 'natuurlijk' en zijn vrij verkrijgbaar omdat ze niet hoeven voldoen aan dezelfde eisen als geregistreerde medicijnen.

Het principe van al deze middelen is het aanvullen en verhogen van je eigen hormonen, in de hoop dat dit je klachten onderdrukt.
Als je niet al te heftige klachten hebt, en/of in het begin van de overgang wil dat als je geluk hebt nog wel eens tijdje lukken.
Vroeg op laat moet je lichaam zelf de hormoonveranderingen leren opvangen. Je kunt de overgang niet overslaan, die komt toch een keer.
En dan kan de tijdelijke baat die je dacht te hebben, behoorlijk in het niet verdwijnen.

Dat alleen al kan een reden zijn voor vrouwen ze niet te nemen. Andere reden kunnen zijn bepaalde hormonale aandoeningen die in je familie voorkomen.
Want 'baat het niet dan schaadt' het niet dat gaat natuurlijk niet op. Ook deze middelen kunnen nadelige bijwerkingen hebben.

Middelen/medicijnen komen allemaal in je bloed terecht en hebben ook werking op plaatsen waar het niet zo gewenst is en een risico kan zijn.
Fyto-oestrogenen stimuleert o.a. de groei van je borstweefsel, ook als je slikt tegen overgangsverschijnselen.

Als het allemaal zo eenvoudig was had inderdaad niet 80% van alle vrouwen zoveel hinder van de overgang.
Lia

Janneke62
Berichten van Janneke62

Bericht door Janneke62 » ma 11 aug 2014 18:57

Ha Dorien en Lia,

Dank voor jullie antwoord!
Ik denk er zeker over na!
En wat jullie schrijven zit echt iets in.....je lichaam maakt niet voor niets minder hormonen aan, en dan vraag je je af of je dat dan aan moet vullen om je beter te voelen!
Ik gebruik momenteel sinds een week 1 capsule rode klaver, en al na 3 dagen kom ik helemaal bij....klachten verdwijnen en energie is terug!
Ik moet zeggen dat dat me ook heel wat waard is.....
Heb in het verleden ook al eerder een paar maanden geslikt, toen werkte het ook goed!
Ik wil er over een maand of 2 ook weer mee stoppen, vorige keer ging dat ook goed, een soort resetten van m'n lichaam! Zo voelt het tenminste!

Hartelijke groet,
Janneke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht