Vervelend bij inspanning / 4 jaar postmenopauze

Al jarenlang in de postmenopauze en toch nog klachten ervaren.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Johanne
Berichten van Johanne
Onderwerpen van Johanne
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 65

Vervelend bij inspanning / 4 jaar postmenopauze

Bericht door Johanne » ma 24 feb 2014 15:28

Hallo,

Heeft iemand ook last van hartkloppingen bij inspanning. Fietsen, bukken of zomaar uit het niets? En dan daarbij weer zo naar worden in armen en benen als de hartkloppingen al lang over zijn. kan wel paar uur aanhouden, bibberig slap en angst om flauw te vallen of dood neer te vallen?
En dan vervelend in maag en darmen. ben al 4 jaar niet meer ongesteld maar nog steeds s, nachts zweten en opstijgende hitte naar hoofd vanuit borst of van uit buik omhoog. Ik voel me mezelf niet meer. Durf niet meer op de fiets.
Ik wil mijn leven terug. Is dit herkenbaar?

Groeten, Johanne

Nonnie
Berichten van Nonnie
Onderwerpen van Nonnie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Re: Vervelend bij inspanning / 4 jaar postmenopauze

Bericht door Nonnie » ma 24 feb 2014 16:02

Hallo Johanne,

Dat herken ik zeker...bij mij komen ze ook vaak zomaar uit het niets.
Maar zeker ook als ik me buk of de trap wat snel oploop.Soms heb ik er dagen last van en dan ineens maanden weer niet.
Ik voel vooral mijn bovenarmen die zijn dan pijnlijk,en door de angst zeker ook mijn maag en darmen.

De overgang is gewoon een heel vervelend iets,we moeten er het beste van maken.
Het is zeker niet makkelijk met de lichamelijke en geestelijke klachten die erbij komen kijken.
Ik zit nu 5 jaar in de overgang en moet zeggen dat de periodes dat het wat beter gaat steeds groter worden,maar ben er nog lang niet vanaf voor mijn gevoel.
Sterkte en groetjes.

Marion.

Johanne
Berichten van Johanne
Onderwerpen van Johanne
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 65

Bericht door Johanne » do 27 feb 2014 16:15

Dank voor je reactie Marion.

Het is voor mij meer de vraag of ik nu last heb van overgangsklachten of van iets anders. Ik menstrueer dus al 4 jaar niet meer. Hoe lang moet zo'n overgang dan duren? Voel me psychisch anders. Geen zin meer. Geen zin meer om aardig te zijn. Voel me gewoon niet meer mezelf. Geen fut, geen plezier. Opvliegers. Soms maanden niet en dan barst het weer in volle hevigheid los. Maar ik heb vooral de laatste weken last van echt niet lekker zijn na een beetje inspanning. Fietsen, tegen een helling oplopen enz. Soms hartbonken, versnelling, maar vooral ook rotgevoel in borst, buik, slappe armen, benen, duizelig. Ik durf bijna niet meer te gaan fietsen. Als ik op mijn verschijnselen googel dan kom ik steeds weer bij de overgang uit. Maar het lijkt zo vaag alles daar maar op te gooien.
Ik maak me toch zorgen. Heb pas een hartkastje gedragen. Moet ik de uitslag nog van krijgen maar als het niet goed was had ik het al gehoord.
Nou ja, als er iemand nog iets weet hierop dan hoor ik het graag.

Groeten, Johanne

Maria60
Berichten van Maria60
Onderwerpen van Maria60
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 58

Bericht door Maria60 » zo 02 mar 2014 13:25

Hallo,

Ik wil nog even reageren op je bericht, heb precies dezelfde verschijnselen, ben overspannen geweest, noem het zelf liever overgang al 5 jaar in de post-menopauze, geen energie, labiel, niks meer echt leuk vinden enz enz.
Heb net een uurtje gewandeld, resultaat: prikkelende voeten, verzuurde bovenbenen, zweterig enz , lijk wel 80, elke dag is wel weer iets anders!
Het vreemde vind ik nog dat ik zo erg in mijn :hoofd: zit en alle lichamelijke sensaties opmerk ! Begin soms een beetje de moed te verliezen, gelukkig is er af en toe een goede dag!
Hoop op betere tijden, maar vind dit echt een strijd!

Sterkte weer allemaal!

Rietje

Constance
Berichten van Constance
Onderwerpen van Constance
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door Constance » wo 05 mar 2014 15:02

Hallo,

ik had ongeveer dezelfde klachten, ben er mee naar de huisarts geweest, die controleerde de bloeddruk, die was veel te hoog, ik werd doorgestuurd naar de cardioloog voor een hartecho, daar werd een verdikte hartspier geconstateerd, ik wil maar zeggen wijt niet alle klachten aan de overgang, heb ik ook jaren gedaan, nu
moet ik mijn leven lang aan de medicijnen om hartfalen te voorkomen,

groeten, Constance

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht