4 Jaar postmenopauze

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Grid1959
Berichten van Grid1959
Onderwerpen van Grid1959
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 60

4 Jaar postmenopauze

Bericht door Grid1959 » wo 12 feb 2014 12:20

Hallo dames,

Mijn gedachten kunnen niet stil blijven staan hoe ik mijn best er ook voor doe.
Soms een heel onwezenlijk gevoel, alsof ik er zelf niet bij ben, dat ik de dingen vanuit een ander zie (moeilijk uit te leggen)
Kortom ik ben ik niet meer.
's-Morgens opstaan en al bang zijn dat ik het weer krijg.
Lees veel op dit forum en geeft me wel steun en herkenning, maar toch.
Zijn er dames die ditzelfde ervaren en zij er dames die er ondertussen vanaf zijn?
Ik weet dat dit al veel gevraagd is maar ik wilde toch ook gewoon mijn ei een beetje kwijt :oops:

Ingrid

Danie1012
Berichten van Danie1012
Onderwerpen van Danie1012
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: 4 Jaar postmenopauze

Bericht door Danie1012 » wo 12 feb 2014 13:26

Hallo Ingrid,

heel herkenbaar hoor.
Ik kom soms in een vicieuze cirkel terecht.
En inderdaad het idee dat ik helemaal gek word. Op de een of andere manier ben ik dan bang om de controle te verliezen.
Ik slik wel ad al 19 jaar. Ook omdat ik toen ook last had van dit. Dus moet er niet aan denken als ik dit niet zou slikken want het is nu soms al heftig.

En wat ik ook doe de gedachten blijven komen. Gek word ik ervan. Ik hoop dat als de overgang voorbij is deze klachten ook weer verdwijnen.
Maar als ik lees dat de overgang soms 10 jaar of langer kan duren zakt de moed me in de schoenen. Dan denk ik hoe kom ik in hemelsnaam deze jaren door en wat als het nog erger wordt.
Bah dan overvalt me soms zo'n moedeloos gevoel van waarom en waarvoor.
En ik probeer echt te denken er zijn ergere dingen maar helpen doet het niet.
Ik wens jou veel sterkte in ieder geval!!

Groet, Danielle

Grid1959
Berichten van Grid1959
Onderwerpen van Grid1959

Bericht door Grid1959 » wo 12 feb 2014 13:36

Hallo Danielle,

Het is inderdaad een rampenplan, en ik heb precies hetzelfde als ik eraan denk hoe lang dit nog kan duren.
Maar niet teveel aan denken dus (makkelijker gezegd dan gedaan)
Neem het me iedere keer voor, niet zo denken maar ik geloof dat mijn hersenen hier heel andere ideeën over hebben.

En dan dat onwezenlijke gevoel erbij bah bah.

Zit er weleens aan te denken om een reiki behandeling te nemen. heb gehoord dat er mensen best baat bij hebben. Heb nu bij 2 mensen info aangevraagd omtrent een behandeling maar krijg hier ook geen antwoord op dus schiet ook niet op.
Het zit ook allemaal niet mee :lol:

Maar ik zoek maar verder er zitten er nog twee in de buurt dus gaan we die maar proberen. En baat het niet dan schaadt het niet. Ga het gewoon proberen om misschien wat lekkerder in mijn vel te komen zitten.

Wens ook jou veel sterkte en leuk dat je gereageerd hebt
Ingrid

Annelis
Berichten van Annelis
Onderwerpen van Annelis
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Annelis » vr 11 apr 2014 14:26

Hallo Ingrid,

Heb je de behandeling al gehad en heeft het geholpen. Zou ook graag een wondermiddel hebben. Zit hier ook tegen de jaren aan te hikken dat dit nog kan gaan duren.

groetjes, Annelis

Grid1959
Berichten van Grid1959
Onderwerpen van Grid1959

Bericht door Grid1959 » za 12 apr 2014 22:00

Hallo Annelis,

ik heb inderdaad die reiki behandeling gehad en heb dit al heel prettig ervaren, werd er een stuk rustiger van.
Wil binnenkort nog eens een behandeling. Het wilt niet zeggen dat hiermee alles over is maar het ontspant wel vond ik zelf.

groetjes Ingrid

Annelis
Berichten van Annelis
Onderwerpen van Annelis
Menopauzejaar:

Bericht door Annelis » di 22 apr 2014 10:27

Hallo Ingrid,

Ik ben vorige week begonnen met acupunctuur. Ben benieuwd of dat gaat helpen. Iemand daar ervaring mee toevallig?

gr. Annelis

Annelis
Berichten van Annelis
Onderwerpen van Annelis
Menopauzejaar:

Bericht door Annelis » zo 11 mei 2014 12:02

Hallo,

Ben inmiddels 4 acupunctuurbehandelingen verder en ik moet zeggen dat het rustiger wordt. Na de eerste keer had ik een heel verdrietige week, na de 2de keer was ik heel erg verdrietig en het leek wel of ik het verdriet van het lege nest syndroom in 3 dagen aan het verwerken was. Het gaat nu stuk beter en hoop dat het na 6 behandelingen echt helemaal weg is. Verder ga ik een ontspanningsmassage proberen en ademhalingsoefeningen. Om 5 uur als ik wakker word ben ik onrustig en dan kan ik er gewoon niet meer van inslapen, schrik dan telkens heftig en blijf maar malen.
Sterkte dames op deze moederdag waarin ook ik me nog steeds niet lekker mezelf voel.

Annelis

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht