Toenemen hartkloppingen en onrust door sporten

Al jarenlang in de postmenopauze en toch nog klachten ervaren.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 63

Toenemen hartkloppingen en onrust door sporten

Bericht door Annac » wo 23 okt 2013 16:50

Dag dames,

Zijn er onder jullie vrouwen die gesport hebben en dat toen de hartkloppingen, onrust toenamen? Ik heb namelijk het idee dat dat bij mij nu zo is.
'k Ben vaak 's nachts in de weer dus overdag moe en toch gaan sporten, 'k kan me voorstellen dat ik dan mijn grenzen over ga. (sport 2x in de week)
Graag lees ik jullie ervaring met sporten.

Hartelijke groet,
Anna

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Re: Toenemen hartkloppingen en onrust door sporten

Bericht door Gaea » wo 23 okt 2013 19:22

Hallo Anna,

Het zal inderdaad met grensoverschrijding te maken hebben.
Als je 's nachts slecht slaapt en je bent overdag moe dan lijkt mij dat het niet helemaal gezond is om dan extra energie te verspillen.

Ik doe yoga maar zelfs dat laat ik achterwege wanneer ik echt moe ben, kost mij teveel concentratie en energie en ik durf te wedden dat ik dan binnen de kortste keren een blessure heb.

Sterkte
Gaea

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Anitab » vr 25 okt 2013 13:01

Hoi Anna,

Heb zelf jaren gesport tot het ineens niet meer echt wilde. Tijdens het sporten op zich nog wel, maar daarna....
Moe, moe, moe echt overdadig moe en veel spierpijn, hartjagen, opgejaagd gevoel, enz.
Natuurlijk eigenwijs zijn en doorgaan met sporten want dat is zo gezond.
Nou, ammehoela, ik werd er op den duur alleen maar slechter van, het nam mij de energie die ik eigenlijk hard nodig had om de dagen nog enigszins normaal door te komen.
Toen eindelijk bij mij het lampje begon te branden ben ik overgestapt naar bewegen i.p.v. sporten.
Ga nu met enige regelmaat wandelen, wel stevig de pas erin, maar zeker niet rennen.
Soms wel 3 uur aaneen, soms ook maar een half uur, net zo ik op dat moment me voel.
Het bevalt prima, hou nu wel de nodige energie over en krijg toch nog beweging en al die nare (extra) klachten na het sporten zijn een stuk minder.
Veel sterkte.

Groet
Anita

Wilma59
Berichten van Wilma59
Onderwerpen van Wilma59
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Wilma59 » zo 27 okt 2013 10:37

Hoi Anna,

Als sport jou een prettig gevoel geeft zal ik er gewoon mee doorgaan maar als het je s'nachts opbreekt moet je misschien naar een andere invulling van het sporten gaan kijken.
Inplaats van je zelf in het zweet werken binnen een gebouw ( je begrijpt al het is mijn ding niet ) kun je ook een uur op de fiets stappen of een wandel pad opzoeken.

Geeft mij in ieder geval een prettig gevoel, niet dat ik er beter door slaap.

Succes gr Wilma

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht