Vrouwen van het eerste uur

Al jarenlang in de postmenopauze en toch nog klachten ervaren.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Sinas1972
Berichten van Sinas1972
Onderwerpen van Sinas1972
Menopauzejaar:
Leeftijd: 46

Vrouwen van het eerste uur

Bericht door Sinas1972 » do 30 mei 2013 11:17

Hallo allemaal,

Hoewel ik vermoed dat de mensen die de overgang achter de rug hebben, er doorheen zijn gekomen en in rustiger vaarwater zitten niet op dit forum zijn (wat hebben ze hier ook te zoeken als het goed gaat), hoop ik toch dat er iemand hier leest...

Wat een herkenning vind ik hier, dat is zo fijn. Maar, zijn er ook vrouwen die er een weg in hebben gevonden in dit proces vroeg ik mij af? Zijn er vrouwen die het (achteraf misschien pas) als een positieve wending in hun leven hebben ervaren? En op wat voor manier dan ?

Ik kan mij zo voorstellen dat het naast de moeilijkheid van dit proces ook voor veranderingen op positieve wijze kan betekenen voor vrouwen. Zoals ik het zelf ervaar voel ik namelijk dat ik iets moet veranderen, (wat en hoe weet ik niet daar word ik gek van maar hopelijk komt daar ooit een antwoord op) ik wil iets veranderen, mijn interesses worden steeds breder op verschillende gebieden waarin ik me wil verdiepen, mijn kijk word anders op het leven enzovoort. Dit geeft heel veel onrust nu bij mij, omdat ik niet weet welke kant ik op ga, maar ik voel wel dat ik een iets andere kant aan het opgaan ben, in een iets ander bewustzijn aan het komen ben, ook al gaat dat gepaard met grote onrust en vaak negatieve emoties. Het loslaten van een oude ik en oude gewoonten, wat ik erg moeilijk en zwaar vind maar ik voel dat dat de goede weg zal zijn (ook al weet ik totaal niet welke weg ik aan het gaan ben).

Misschien klinkt dit allemaal zweverig en warrig....Ik ben allang blij het van me af te kunnen schrijven....Maar ergens diep van binnen weet ik dat het (de ellende) allemaal ergens goed voor zal zijn...herkent iemand dit? Of moet ik me op laten nemen.

groetjes
Sterre

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Re: Vrouwen van het eerste uur

Bericht door Anitab » zo 02 jun 2013 14:59

Hallo dames,

Ben sinds enkele jaren aan het "zeuren" met mijn gezondheid en weet nu eindelijk (dankzij dit forum) waarom.
Ik heb alle berichten gelezen en vraag me wel eens af hoelang dit allemaal gaat duren en hoe je weet waar je zo ongeveer bent in de overgang.
Zijn er dames die helemaal in het begin op dit forum zijn geweest en nog af en toe even inloggen? Ben erg benieuwd hoe het jullie vergaan is de afgelopen jaren.
Natuurlijk het liefst berichten dat het geweldig gaat :lol:
Hoor graag van jullie en sterkte aan allen

Groeten,
Anita

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 64

Bericht door Sunny » za 22 jun 2013 14:41

Dag Anita ,

Ik wil toch even op jouw verhaal reageren.
Ik ben hier al vanaf 2004, vanaf mijn 36e jaar begon bij mij de overgang.
Bij mij is in het begin van de overgang heel heftig gegaan, ik wist toen nog niet wat dat was
Na een bezoekje bij de HA werd mij verteld dat de overgang is begonnen.
Ik ervaar dit als een drama, want de klachten waren zo heftig, dat ik er angstig van werd.
Ik hoor bij de atypische klachten...alle klachten met heftige uitwerking!
Het enige wat ik niet had was opvliegers en nachtelijke zweten!
Ben nu bijna 59 jaar, en de klachten zijn nu stukken minder, gelukkig.
Wel ben ik erachter gekomen dat als je gestrest ben, en heel druk ben/heb, komen de klachten weer sterk naar boven!
Ik doe nu alle dingen op de dag rustig op m'n gemak (ben huisvrouw), want morgen is ook nog een dag, je merkt dat je lichaam dan ook anders functioneert, ben ik even een dag te druk en gestrest geweest, dan is de volgende dag een drama dag met overgangsklachten!
Als je ouder word gaat het minder worden, bij mij althans, want er zijn vrouwen die ouder worden nog volop sterke klachten hebben.
Ik hoop dat je hier wat aan heb Anita, verder wens ik je heel veel sterkte in de overgang!

Groet. Sonja

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Anitab » za 22 jun 2013 15:16

Hoi Sonja,

Dank je voor je bericht, gelukkig een vrij positief bericht.
Ben zelf helaas ook een vrij heftige overgangster en heb gemerkt dat rust en regelmaat wel helpen. Helaas is alleen mijn lichaam in de overgang en ben ik tussen mn oren nog begin 30!!, dus het kost veel moeite om toch rustiger aan te doen.
Maar goed; het leert vanzelf en hopelijk houdt het toch een keer op.

Groeten, Anita

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht