8 Jaar geen menstruatie meer

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
AngelaK
Berichten van AngelaK
Onderwerpen van AngelaK
Menopauzejaar: 2004
Leeftijd NU: 65

8 Jaar geen menstruatie meer

Bericht door AngelaK » vr 29 jun 2012 07:04

Hallo dames,

Zijn er dames die net als ik al 16 jaar in de overgang zitten.
Ben al een jaar of 8 niet meer ongesteld.
Ik heb nog heel veel opvliegers en 's nachts drijf ik mijn bed uit!!!

Angela

AnskeP
Berichten van AnskeP
Onderwerpen van AnskeP
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: 8 Jaar geen menstruatie meer

Bericht door AnskeP » vr 29 jun 2012 07:16

Hallo Angela,

Geen 16 jaar............maar merkte met mijn 38e al wel dat er hormoonveranderingen plaatsvonden. Hevigere menstruaties, pijnklachten in gewrichten die met de cyclus kwamen en gingen. Inmiddels heb ik alle klachten die hier te vinden zijn, wel gehad geloof ik en merk ik dat het heel zoetjesaan ietsje beter gaat. Ik menstrueer nog steeds, maar met langere periodes er tussen en veel minder qua hoeveelheid, ook de andere klachten worden wat minder (ik klop het af, voor hetzelfde geld is het volgende maand weer erger).
Ik ben er nog niet, maar ik vind het wel fijn te merken dat na 13 jaar, de klachten sinds 3 maanden toch ook weer wat minder gaan worden. Daarvoor heb ik ongeveer 2 jaar gehad, dat ik naar mijn gevoel in een diep dal zat. Ik hoop gewoon, dat ik nu zoetjesaan uit dat dal aan het klimmen ben ;) .
Heel veel sterkte, ik hoop dat het snel beter wordt bij je.

Groet Ans.

AngelaK
Berichten van AngelaK
Onderwerpen van AngelaK

Bericht door AngelaK » vr 29 jun 2012 07:45

Hoi Ans

Wat een ellende of niet, bij mij was het ook aan het minderen tot ik een operatie en chemo kuren kreeg. Toen kwamen de opvliegers in alle hevigheid terug.

Fijn voor jou dat het na zoveel jaar aan het minderen is.

Ik heb van alles geprobeerd van Ymea tot Klimaktolan toe, maar het lijkt wel of alles maar een of twee maanden werkt en je lichaam er dan inmuum voor raakt.
Misschien is er iemand hier die nog een 'wonder middeltje 'weet??

Groetjes, Angela!!

AnskeP
Berichten van AnskeP
Onderwerpen van AnskeP
Menopauzejaar:

Bericht door AnskeP » vr 29 jun 2012 08:26

Angela,

Heel veel sterkte, want naast de overgang heb je nog genoeg, wat je lijf door moet maken. Ik gebruik helemaal niets, ben alleen heel puur en biologisch gaan eten, zonder mixen, niks kant en klaar, geen gewone koffie en thee, geen toegevoegd zout en weinig suiker. Daar voel ik me (mede omdat ik darmpatiënt ben) stukken beter door ............ al die middeltjes durf ik niet eens vanwege de darmen.
Ik vind het een hele heftige periode, die ook nog eens een behoorlijke tijd in beslag neemt. Af en toe zinkt me de moed in de schoenen, maar ik heb nu periodes dat het beter gaat gelukkig ............... ik hoop dat dat bij jou ook snel het geval is.

Groetjes, Ans.

AngelaK
Berichten van AngelaK
Onderwerpen van AngelaK

Bericht door AngelaK » vr 29 jun 2012 08:43

Hoi Ans,

Ja darm klachten weet er alles van helaas.
Ik kan gelukkig wel normaal eten, kant en klare producten haal ik toch nooit.
Ik had/heb echt heel veel opvliegers hoor, 15 in een uur was niets.
Nu gaat het zo beetje heel de dag door, zweten zweten en zweten, alles na laten prikken, maar waar je van gaat zweten heb ik gelukkig niet.
En dan die rode wangen en borstkas ha ha, in deze tijd valt het niet zo op met al die roodverbrande hoofden om mij heen.
Maar goed we moeten er doorheen het is niet anders!

Wat een gedoe dat vrouwelijk lichaam of niet dan.

Angela

AnskeP
Berichten van AnskeP
Onderwerpen van AnskeP
Menopauzejaar:

Bericht door AnskeP » vr 29 jun 2012 12:14

Angela

hahaha..........nou............wat een gedoe, zo'n vrouwenlichaam.
Soms zou ik even ietsje minder vrouw willen zijn ;)maar nog steeds geen man hoor. We moeten het door ja, en dat doe ik maar met hier veel lezen en steun zoeken.
Er zit niks anders op.
Houd je taai, probeer ik het hier ook!

groetjes, Ans.

AngelaK
Berichten van AngelaK
Onderwerpen van AngelaK

Bericht door AngelaK » vr 29 jun 2012 21:51

Hoi Ans

Ja het is niet helemaal eerlijk vindt je wel, eerst problemen omdat je ongesteld moet worden.
Dan problemen (voor sommige dan) als je ongesteld moet worden.
Dan zwanger en bevallen
Om dan wederom ellende te krijgen als je niet meer menstrueert ha ha ha.
Maar ik blijf lachen en gewoon doorgaan.

groetjes,
Angela!

AnskeP
Berichten van AnskeP
Onderwerpen van AnskeP
Menopauzejaar:

Bericht door AnskeP » za 08 sep 2012 00:11

Sorry Angela, dat ik nu pas reageer.

Ja...........af en toe ben ik het ook goed zat, dat hormonale gedoe van ons lijf. Op mijn 10e verjaardag werd ik voor het eerst ongesteld, en meteen heel erg ook. Mijn menstruaties waren altijd heel erg en duurden meestal een dag of 9, maar dat wende en ik ging gewoon door met mijn leventje, zeker toen ik de pil gebruikte ging dat goed. Maar het gedoe van de laatste jaren, ben ik eigenlijk wel zat ja.........en ik moet zeggen dat het vanaf juli iets beter met me gaat..... en hoe is't intussen met jou?

Groetjes, Ans.

Marthe
Berichten van Marthe
Onderwerpen van Marthe
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Marthe » di 11 sep 2012 10:54

Hallo dames,

Ik ben ruim acht jaar geleden voor het laatst ongesteld geweest en zit nog volop in de klachten. Die zijn zelfs pas begonnen na de menopauze. En ik merk niet dat het minder wordt, eerder integendeel. Maar ja, ik blijf er het beste van hopen. Het heet tenslotte niet voor niets 'overgang'. :S

Groetjes, Marthe

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Bericht door Ruchama » di 11 sep 2012 16:37

Marthe en anderen bij dit onderwerp:

Hier nog iemand die al erg lang in de overgang zit: in totaal 16 jaar ook. En al 10 jaar zonder menstruatie. Ben nog lang niet altijd zonder klachten. De laatste maanden heb ik last van migraine. Heel de overgang weinig last van gehad nu krijg ik van bepaalde zaken migraine, voedingsmiddelen??? Valeriaan (wordt altijd onschuldig geacht), ik weet het soms ook niet maar wel lastig.

Opvliegers wisselen erg, bij vochtig weer en schommelende temperaturen extra hinder. Maar goed, ik verneem in mijn schoonfamilie ook verhalen van vrouwen die inderdaad tot hun 70e klachten hadden, niet zo bemoedigend maar blijkbaar zijn we geen uitzondering.

Ik probeer het maar over me heen te laten komen. Dit gaat de ene dag gemakkelijker dan de andere dag.

Ruchama

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht