Nog steeds malaise

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Joldina
Berichten van Joldina
Onderwerpen van Joldina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 69

Nog steeds malaise

Bericht door Joldina » za 10 dec 2011 13:18

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum.
Ook ik heb dat ik 's nacht wakker word en mij dan heel slecht voel.
Heel veel hartkloppingen en misselijk.
En een gevoel van malaise.
Ik ben 61 jaar en van de overgang heb ik niet veel gemerkt i.v.m. een schildklierziekte.
Daardoor ging alles heel traag in mijn lijf.
Maar nu sinds een maand of 2 is het echt vreselijk.
Ben het vertrouwen in mijn lijf volledig kwijt.
Zijn er meer vrouwen van 60 jaar of ouder die ook nog steeds rare klachten vertonen.
Zou dit heel graag willen weten, want dit geeft mij de steun dat ik er niet alleen voorsta.
Van mijn huisarts hoef ik niets te verachten want die zegt de overgang bestaat niet. dat is alleen een beetje zweten 's nachts.

groetjes
Joldina

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 67

Re: Nog steeds malaise

Bericht door Christine » za 10 dec 2011 15:42

Hallo Joldina,

Ik ben 60 plus en ook nog steeds niet van de overgangsklachten af. Tot afgelopen augustus nog bloedingen gehad.
Ik weet elke morgen niet hoe ik me die dag zal voelen.
Ik slaap gelukkig goed en veel, maar heb nog steeds last van hoofdpijn/nekpijn die zich steeds verplaatsen, spier en gewrichtspijnen, oogmigraine, duizelingen, misselijk, soms ineens wazig zien enfin, alles wat hier genoemd wordt.

Ik heb onlangs behandelingen gekregen (massage) en die arts zei mij ook......de overgang bestaat niet.
Nou ja......wat kun je ermee, niet te geloven toch.

En de huisarts heb ik nog nooit wat aan gehad en kan alleen maar zeggen, ja....daar moet u doorheen.

Wat te doen om me beter te voelen weet ik al jaren niet meer.

vr. groet, Christine

Leentje
Berichten van Leentje
Onderwerpen van Leentje
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Bericht door Leentje » za 10 dec 2011 19:55

Hallo,

Ben wel nog geen 60 plusser, maar zit toch al heel wat jaren i d overgang (heb 14 jaar geleden mijn laatste menstruatie gehad) Heb wel 11 jaar hormonenpillen genomen. Na het stoppen met de pillen heb ik mij 2,5 jaar goed gevoeld. (heb wel steeds 'vapeurkes' blijven hebben)
Nu voel ik mij de laatste maanden niet meer goed. Ook een algemeen gevoel van 'malaise' ! (me raar voelen, duizelig enz )
Ik herken weer van alles en kom hierdoor weer meer op het forum lezen.
Gelukkig heb ik alleen lichamelijke klachten. Alhoewel ik mij soms zorgen maak dat er misschien wat meer aan de hand is en daar word ik een ietsiepietsie depri van (soms)
Hoop dat het hormonenschommelingen zijn die ook weer voorbij gaan.
Maar ik vind het vreemd dat die schommelingen zo ineens de kop op kunnen steken na 2,5 jaar. (volgens de gynaecoloog kan het wel ).
Het steunt me wel dat ik op dit forum kan lezen. Dat we niet alleen zijn met al onze klachten.
We zullen er maar de moed in blijven houden zeker ? En hopen dat we ons weer vlug beter gaan voelen !

Het beste !
Leentje

Mmwouters
Berichten van Mmwouters
Onderwerpen van Mmwouters
Menopauzejaar: 2005

Bericht door Mmwouters » zo 11 dec 2011 11:40

Hallo dames,

Ben 61 jaar en heb ruim 6 jaar last van alle klachten die hier op het forum genoemd worden.
Het wordt stilaan iets beter, maar helemaal verdwenen zijn de klachten nog niet.
En of dit ooit gaat gebeuren?
Hoor ik mijn omgeving van vrouwen boven de 70 die af en toe nog last van vooral opvliegers hebben.
En artsen die de overgang ontkennen, verdienen die titel niet.
Sterkte voor ons allen.

Gr. Marian

Eri
Berichten van Eri
Onderwerpen van Eri
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 68

Bericht door Eri » vr 16 dec 2011 11:14

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik ook 61 jaar en in 2007 kwam ik in de overgang. Het heeft een aantal jaren geduurd en kan je vertellen het waren heftige jaren. Gelukkig kon ik na 3 jaar zeggen dat het wat beter werd in ieder geval kon ik er beter mee omgaan.

Sinds kort zeg maar september van dit jaar werd het met tussenpozen weer erger en sinds kort zit ik weer in de volgende situatie; huilen, gejaagdheid zenuwachtig, hartoverslagen en last van mijn maag. Nu is het de ene dag wel erger dan de andere maar toch ik word er soms zo moedeloos van.

Inmiddels heeft mijn omgeving er ook genoeg van en vindt dat het nu maar klaar moet zijn wat ook niet echt helpt.

Hartelijke groeten Eri

Martha
Berichten van Martha
Onderwerpen van Martha
Menopauzejaar: 2001

Bericht door Martha » ma 19 dec 2011 20:15

Hallo dames,

Weer even gelezen dat ik niet de enige ben met die klachten. :roll:
Ook ik ben boven de 60 en de laatste tijd heb ik zelfs meer last van de klachten dan in het begin 12 jaar geleden. :cry:
Opvliegers vind ik niet zo erg, :oops: want die horen erbij.
Ook heb ik soms last van extreme kou, vooral om en nabij de schouders.

Martha

Kee
Berichten van Kee
Onderwerpen van Kee
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd

Bericht door Kee » di 20 dec 2011 18:37

Goedenavond Dames,

Ben sinds 2005 in de overgang .
Ook ik ben nog niet helemaal van de klachten af.
Heb heel af en toe nog last van hartoverslagen, gejaagdheid en af en toe nog wat onrust.
De klachten die ik nog heb zijn lang niet meer zo heftig als in het begin.

Heb ook reflux dat komt door een middenrif breukje.
Slik daar ook maagzuurremmers voor. :mrgreen:
Maar afgezien daarvan... vind ik dat het eigenlijk wel heel goed met mij gaat. :D

Met vriendelijke groet Kee.

Vosje61
Berichten van Vosje61
Onderwerpen van Vosje61
Menopauzejaar: 2002

Bericht door Vosje61 » di 28 feb 2012 17:19

Hallo meisjes,

Ik herken dit helaas ook. Ik ben 61 en nog steeds niet verlost van de misère. Het ging een tijd wat beter maar zit ik er nu weer in.
Hoofdpijn (ook weleens tijd weggeweest), duizelig gevoel alsof je in een lift staat, met misselijkheid en wee in mijn buik en heb ik totaal geen eetlust, lusteloos.
Het is elke dag maar weer afwachten hoe het verloopt. Gisteren had ik een redelijke dag maar vandaag weer een vaatdoek.
Ook heb ik last van angst en denk ik dat ik iets ergs heb. Daarom maar weer naar de H.A en doorgestuurd naar neuroloog bloed is geprikt en een Mri van mijn hoofd is gemaakt. Op aandringen van mij, de neuroloog vond dat niet nodig.

Ik zou de uitslag van de MRI binnen drie dagen horen als er iets was. Nog niets gehoord gelukkig dus dan moet het goed zijn.

Sterkte allemaal groetjes,
Vosje

Attje60
Berichten van Attje60
Onderwerpen van Attje60
Menopauzejaar:

Bericht door Attje60 » zo 08 apr 2012 14:12

Hallo dames

Ik heb ook overgangsklachten, maar ik heb een vraag aan jullie ik ben ook nog elke maand een beetje ongesteld en de duur is 5 dagen van helder rood bloed heeft een van jullie dat ook. Maar ik voel me er ellendig onder.

groetjes,
Amber

Joldina
Berichten van Joldina
Onderwerpen van Joldina
Menopauzejaar:

Bericht door Joldina » ma 23 apr 2012 12:07

HI Christine

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben.
Ging gewoon aan mijzelf twijfelen. :?: Of er toch niet wat anders aan de hand is.
Hoop dat er gauw verbetering optreed voor ons allemaal en we weer een beetje van het leven kunnen genieten.
En als ik weer in een dip zit zoek ik dit forum op, dat geeft mij weer een beetje steun.

Maar zou mij toch wel eens een beetje beter willen voelen.
Weet echt niet meer wat ik er aan doen moet.
Mijn huisarts wil mij maar aan de antidepressiva hebben. maar dat wil ik helemaal niet.
Het is toch logisch als ik mij elke dag naar voel, dat ik niet erg vrolijk ben.
Kan soms door de pijnen in mijn nek, rug en armen niet eens van mijn kleinkind genieten.
Want dan wil zij opgetild worden en dat doe ik dan ook, maar dan moet ik dat later bezuren.

gr.Diny

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht