Hoe gaat het met vrouwen die door de overgang heen zijn?

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Jojo
Berichten van Jojo
Onderwerpen van Jojo
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Re: Hoe gaat het met vrouwen die door de overgang heen zijn?

Bericht door Jojo » wo 03 nov 2010 16:18

Hallo dames,

ik dacht dat ik het einde van de overgang zag, maar er komen klachten nu die ik in het begin ook kreeg. :S Oke sommige zijn mild, ook die vreselijke spierpijnen, stemmingswisselingen zijn erger geworden. Dus echt er vanaf van de overgang ben ik nog niet, kan het beter aan dat is al fijn.

Jojo

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Bericht door Ruchama » wo 03 nov 2010 18:45

Jojo,

ik herken dat, na 12 jaar dacht ik het onderhand ook wel gehad te hebben, maar het laatste jaar gaat het ook maar zo-zo. Vaak nog nerveus, spierpijnen, benauwdheden (wat ik ook had toen ik net in de overgang zat) Misschien ben ik ongeduldig geworden doordat ik steeds maar denk: "Overgang duurt al zo lang, het moet nu maar eens afgelopen zijn". Daardoor valt het dan ook weer tegen.

Anderzijds klopt het dat ik ook aan het begin helemaal niet wist dat ik in de overgang zat en klachten pas na een jaar of 5 kon plaatsen en ik nu weet: "Toch nog steeds blijkbaar de overgang", je accepteert het gemakkelijker. :oops:

Ruchama

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Bericht door Desi » do 04 nov 2010 09:26

Hallo dames,

Ook ik ben nog lang niet van de klachten af, maar herken wel het gevoel er beter mee om te gaan. Ik ben af en toe nog wel nerveus, maar het duurt allemaal niet meer zo lang. Daarnaast heb ik ook met grote regelmaat nog spierpijnen, maar niet meer dagelijks en dat was begin van het jaar wel zo.

Bij mij is het dat ik eigenlijk van de premenopauze niet zo veel last heb gehad, buiten heel heftige bloedingen gedurende een half jaar, maar dat bij mij de ellende eigenlijk begon nadat de menstruatie is gestopt (bijna een jaar nu). Dat jaar was (is) voor mij qua overgang behoorlijk heftig, maar ik ga er wel langzaam maar zeker beter mee om.

groetjes, Desi

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:

Bericht door Marie » do 04 nov 2010 18:23

Hoi,

Wat ik me afvraag is hoelang het totaal kan duren deze ongein?
Ik lees dat sommigen al ver in de 50 zijn ........ ik ben 47 en al een poos aan het emmeren met van alles.
Ik ben nog niet eens gestopt met menstrueren dus ........ ben best bang wat er nog meer voor ellende boven mijn hoofd gaat hangen en hoelang dat kan gaan duren?
Ben ik straks 60 en dan komen er weer andere klachten ...... ouderdomskwalen.
pfff........ ik heb mijn dag niet vandaag dus extra somber over wat nog moet gaan komen!

Marie

Ria52
Berichten van Ria52
Onderwerpen van Ria52
Menopauzejaar: 2004
Leeftijd NU: 65

Bericht door Ria52 » wo 05 jan 2011 11:13

Hallo dames,

Zelfs na 12 jaar sukkel ik nog, het is wel minder geworden. Maar nog ervaar ik het als heel vervelend.
Afspraken kan ik nog steeds niet maken, omdat ik niet weet wat het de volgende dag weer word.
Waar ik veel last van heb is het vol hoofd, alsof ik verkouden word, en later word het weer wat minder, ook een eng gevoel in het hoofd, druk op de oren, druk tussen je ogen (neus bovenaan), stemmingswisselingen, warm gezicht wat de hele dag blijft hangen, een heel eng gevoel vanuit de rug/nek naar mijn achterhoofd en zo weer naar de oren toe.
Zo heb ik trek in eten, en zo weer dagen niet.
Dagen van koude vlagen over mijn hele lijf.
Zal vast wel wat vergeten hebben.

groetjes Ria

Jacqueline1957
Berichten van Jacqueline1957
Onderwerpen van Jacqueline1957
Leeftijd NU: 61

Bericht door Jacqueline1957 » vr 21 jan 2011 17:44

Hallo dames,

Een tijdje terug schreef ik dat ik denk dat ik er doorheen ben......Maar...de laatste tijd weer veel opvliegers. :oops: :( .
Blijkbaar is het verloop toch grillig. Het kan ook wel met spanning en drukte te maken hebben. Alhoewel er een stijgende lijn is ben ik er dus, helaas, nog niet doorheen. Ik ben nu exact 7 jaar in de postmenopauze. En in totaal ca. 12 jaar "bezig". Ik ga er wel makkelijker mee om dan jaren terug. Dus dat is wel een pluspunt. En misschien gaan de opvliegers wel helemaal nooit over.....Mijn moeder had ze op hoge leeftijd ook nog. Maar ik blijf gewoon doorgaan en zal me er maar niet te druk over maken :S ;) .

Vriendelijke groeten,
Jacqueline

Ria52
Berichten van Ria52
Onderwerpen van Ria52

Bericht door Ria52 » vr 11 feb 2011 10:11

Hallo

Wat zijn die hormonen toch grillig.
Ik er toch eens van af zijn, maar bij mij helaas nog niet.

Ook al is het wel minder geworden, is het een weg dan komt er weer wat anders.
Wat ik zo eng vind, zijn de klachten die moeilijk te omschrijven zijn.

Gisteravond voelde mijn borst koud aan en een raar gevoel in mijn achterhoofd (niet dat ik het koud had of koude rillingen). :oops:
Ik kon mij aardig bedwingen.

Een dag ervoor ook weer eens na lange tijd onrustig en dat alleen maar even mijn auto door de was straat halen. jeetje waarom het stelt niks voor.
Gisteren wat extra schoongemaakt in mijn huis, en vanmorgen toch een last van mijn lende en benen, en de nodige andere rot kwaaltje.
Ben benieuwd hoe het met de andere vrouwen gaat. :!:

Nervositeit blijf bij mij toch af en toe een rol spelen, omdat ik soms nog klachten heb, die ik niet herken.
Gelukkig is er dit forum, dat stelt mij weer gerust . :)

groetjes Ria

Rose
Berichten van Rose
Onderwerpen van Rose
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 59

Bericht door Rose » zo 13 feb 2011 08:15

Hallo dames,

wat zou ik jullie graag zeggen dat ik erdoorheen ben. maar nee ik zit nog aan het begin denk ik.

Sinds en half jaar menstrueer ik niet meer, maar elke dag wacht ik er nog op, dit omdat ik steeds het gevoel heb ongesteld te worden, maar het blijft uit.

Op de dagen dat ik me goed voel denk ik ja ik kan het allemaal aan, maar de dagen die er op volgen is het hopeloos. Vooral als er meer stress voorkomt door iets dat er gebeurd.

Ik kan goed omgaan met de opvliegers :oops: , de hartkloppingen zijn minder maar waar ik helemaal niet mee overweg kan is het gevoel dat ik eigenlijk niet goed kan omschrijven.
Meer algeheel niet lekker in je vel zitten :( . Opgeblazen gevoel in mijn buik, druk op de borst (GEEN PIJN) benauwdheid, veel zuchten en mijn adem niet goed onder controle hebben.

Herkent iemand dit gevoel?

Voor alle dames sterkte , groetjes Rose

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rina50 » zo 13 feb 2011 10:47

Hallo Rose,

En of ik het herken!
Die onrust in je lijf.
Net wat jij zegt, benauwdheid, kortademig dikke keel, en maar zuchten, en maar geen zin.
Ik menstrueer nog wel, word volgende week 53.
Ben ook bang dat het echte werk nog moet beginnen.
En dat nerveuze gevoel, bah wat naar!
Ik kan dus ook niet zeggen dat ik er doorheen ben!
En met dat gevoel van algeheel niet lekker in je vel zitten, ben ik jaren geleden al naar de huisarts geweest.(vrouw)
Bloed laten prikken, alles was prima.
Zij raadde mij aan om wat rustiger aan te doen, maar wel gewoon meedraaien in de maatschappij, dus lekker naar je werk, dan heb je er het minste erg in zei zij.
Ik denk dat de meeste van ons dit ook wel doen, maar wat kost het een energie zeg.
Vraag mij dan ook vaak af, hoe doen die (hoogopgeleide) vrouwen dit toch allemaal.
Hilary Clinton, Artiesten, Zangeressen, Ministers, Artsen enz enz.
Maar Rose, wat naar dat je steeds het gevoel hebt dat er een menstruatie komt, en zo opgeblazen.
Heb met je te doen hoor, weet hoe het voelt.
Heb net zo,n week achter de rug, en vandaag, ja hoor daar was hij weer, de Menstruatie.
We moeten toch nog even volhouden met zijn allen.

sterkte Rose komt goed!

Rina

Odile
Berichten van Odile
Onderwerpen van Odile
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 69

Bericht door Odile » di 15 feb 2011 17:54

Hoi vrouwen,

Op mijn 47e herkende ik de eerste voortekenen van de naderende overgang. Ik was met mijn zusje op vakantie in Ierland en ineens, shoppend in een toeristisch winkeltje, kreeg ik mijn eerste onmiskenbare opvlieger. Ik schrok er best van.

Rond mijn 50e begon de heftigste periode van de menstruatie-afbouw. Soms was ik 6 weken niet ongesteld, dan ineens 3 weken hevig achtereen, heel erge buikpijn, kramp in mijn darmen, gewoon ziekmakend. Ik kreeg ook dermate last van onrust en slecht of helemaal niet slapen, dat ik mijn nieuwe opleiding plus werk weer op moest geven, gekweld door virussen, rugpijnen en emoties.

In die moeilijke periode, ver weg wonend van mijn jongvolwassen kinderen, kreeg ik ook verhevigd last van eenzaamheid en behoefte aan de rust van het dorpje dat ik achter me had gelaten. De bodem van mijn put was bereikt.

Op die bodem kwam me nog iets anders dwarszitten, namelijk de vrij zeldzame, maar wel omschreven aandoening voortdurend in staat van opperste, seksuele opwinding te verkeren, niet tot rust te brengen door 'een of meerdere orgasmes. Ik werd er gek van. Het was een kwelling die me uitputte en ik ontkwam niet meer aan het slikken van een antidepressivum. Zonder meer de tot nu toe meest uitzichtloze periode van mijn leven.

Maar ook die ging voorbij, zoals alles een keer voorbij gaat. Na anderhalf jaar ziektewet werd me een nieuwe baan aangeboden die me buitengewoon beviel. Ik krabbelde op, kreeg mijn levenslust terug en kon de pillen gelukkig laten staan. Na een jaar met nieuwe inspiratie kwam ik ook nog mijn huidige, tweede man, tegen.

Toch, na het wegebben van de zombie-achtige antidepressivum verdoving, kwamen er weer klachten terug. Opvliegers, stemmingswisselingen, hartbonzen en slaapproblemen. Maar ik leerde er nu mee leven, zij het met vallen en opstaan. Mijn nieuwe huwelijk deed vaak denken aan een weerhuisje. Dan weer mooi weer, dan weer storm en duisternis. Maar het huisje bleef heel, en het inmiddels grootmoeder zijn van twee schatten van kleinkinderen was daarbij een zegen. :)

En nu ben ik 60 jaar, 7 jaar in mijn post-overgang, en kom ik tot de ontdekking dat de problemen nog niet voorbij zijn. Ik word opnieuw geplaagd door onrust, lichtheid in mijn hoofd en een prikkende hoofdhuid plus een ietwat verwaarloosde verhoogde bloeddruk. Er is me een bètablokker voorgeschreven, omdat mijn hart rare ritmes begint te vertonen en er eiwit in mijn urine is ontdekt. Ik blijk net ets te lang te zijn weggebleven van behandelaars, wars geraakt van hun onbegrip en desinteresse. Hopelijk is de schade nog binnen de perken te houden.

Bijna 14 jaren na die eerste opvlieger lijkt de nieuwe balans nog niet bereikt. Toch ben ik hoopvol. Als mijn hart en nieren zich nog laten sussen, gaan rustiger tijden eindelijk in zicht komen. :)

Groetjes,
Odile

Rose
Berichten van Rose
Onderwerpen van Rose
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 59

Bericht door Rose » di 15 feb 2011 18:04

Hallo Odille,

wat een story hoop dat het bij mij eerder overgaat, maar ik vind het moedig van je dat hier zo openlijk over durft te schrijven. Ik wens je heel veel geluk en dat de klachten voor jou toch snel tot het verleden behoren.

groet, Rose :)

Ria52
Berichten van Ria52
Onderwerpen van Ria52

Bericht door Ria52 » wo 09 mar 2011 16:19

Hallo lotgenoten,

ik heb hier bij relatie begin 2007 mijn verhaal geschreven over mijn relatie.
Heb er veel steun aan gehad:)
Eind 2007 ging mijn ex (nu) er van door met een ander.
En eind 2008 was ik gescheiden.
Heb het heel moeilijk gehad, niet dat die weg was absoluut niet.
Kon eindelijk op adem komen, iemand zei tegen mij Ria zie het als een cadeautje,
en zo zag ik het ook, ik had de kracht niet om er een einde aan de relatie te maken (hormonen)
Nu 3 jaar verder woon ik alleen, wat ook zeker niet meevalt: (maar beter alleen als constant ruzie)
nog steeds top ik met de hormonen, ik werk niet dus kan doen wat ik zelf wil.

Ik wilde dit toch nog graag schrijven, hoe het met mij is afgelopen.
Omdat ik veel steun heb gehad, en de vrouwen die mij steunde zullen nu als ze nog op dit form zijn lezen hoe het met mij is af gelopen.

groetjes, Ria

Ria52
Berichten van Ria52
Onderwerpen van Ria52

Bericht door Ria52 » wo 09 mar 2011 16:51

Hallo lotgenoten,

hebben jullie dat nu ook,dat je WEER meer gejaagd en onrustig word?

Een aantal jaren geleden nam ik een kalmeringsmiddel omdat het niet te doen was.
Laatste jaar had ik geen last meer van gejaagdheid, wel onrust af en toe.

Vanmiddag trok het weer weg en een aantal uren later kwam het weer, daarvoor kreeg ik het warmer en daarna koud.

Stond vanmorgen ook weer op met griepgevoel, maar dat is wel minder geworden.

groetjes Ria

Odile
Berichten van Odile
Onderwerpen van Odile
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 69

Bericht door Odile » do 10 mar 2011 08:56

Hoi Ria,

Ja, dat herken ik, dat die gejaagdheid en onrust opnieuw de kop opsteken.
Ik ben nu 7 jaar in mijn postmenopauze, maar ik blijf toch de cyclusschommelingen waarnemen, zij het op een minder heftig niveau dan vroeger. En vorige maand dus kreeg ik die onrust en gejaagdheid ineens weer verhevigd terug. Ik keek er best wel van op en kan je wel zeggen dat ik er niet blij mee was en ben, want deze opleving lijkt een poosje blijvend. Ik heb het nu namelijk weer, zo'n maand later.

De overgang is niet alleen een vaak door buitenstaanders onderschat proces, maar het is ook een langgerekt proces. De hevigste klachten nemen wel af met de jaren, maar echt verdwijnen doen ze niet. Althans zo ervaar ik het.

Heel veel sterkte,
Odile

Jojo
Berichten van Jojo
Onderwerpen van Jojo
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Jojo » do 10 mar 2011 10:07

Hallo meiden,

ook ik ben weer gejaagder en onrustig geworden de laatste dagen. Ook nog een klacht van een paar maanden geleden komt weer voorbij, zomaar uit het niets steeds hoesten ben niet verkouden of zo. Tis me een pretpakket zeg de overgang :x

Jojo

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Bericht door Greta51 » zo 13 mar 2011 18:35

Hoi Dames,

Ook ik dacht dat ik het achter de rug had maar niet dus. In alle hevigheid zijn de hartkloppingen, het fladderen, het onwezenlijke gevoel en de opvliegers weer terug. Kan er wel om huilen. Maandenlang ging het goed en ik voelde weer rust en weer wat energie. Weer terug naar af, zo voelt het.
Ik kan er bijna niet meer tegen, weer dat vechten tegen dat vreselijk enge gevoel. Die opvliegers vind ik nog het minst erg maar dat gevoel in je borst, dat hart die maar tekeer gaat, zo beangstigend.
Weet even niet waar ik hier de energie voor vandaan moet halen, ik was net zo blij dat het lente werd en dat ik me na jaren tobben weer eens goed begon te voelen en nu is het weer helemaal mis.
Hopelijk gaat het weer snel voorbij....

Sterkte voor ons allemaal, overgangsters!
Greta.

Ria52
Berichten van Ria52
Onderwerpen van Ria52

Bericht door Ria52 » di 02 aug 2011 15:57

Hallo allen,

Ik kamp nog steeds met mijn maag, schraal/zuur gevoel, en natuurlijk wat altijd samen gaat met de maag, is dat down gevoel. :(
Hebben jullie ook dat suikerspiegel gevoel? Dus eten, terwijl je helemaal geen trek heb!!
Dat was een tijd weg bij mij, maar het is er weer.
Ben altijd weer blij als ik mijn bed in kan, weer een stapje dichter bij het einde (hoop ik )

Buiten die maag heb ik ook nog steeds andere klachten.
Onrust is wel minder geworden, maar speelt toch nog steeds op.
Het griep gevoel is al weer een tijd weg, laat ik het maar niet te hard zeggen.
Wand voor je het weet komt dat ook weer, zoals andere klachten.

Ik ben benieuw hoe het met jullie gaat !

Groetjes Ria

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Bericht door Ruchama » di 02 aug 2011 22:46

Ria,

Wat is volgens jou het suikerspiegelgevoel?
Ik heb mijn verhaal dus hierboven al gedaan.
Ik weet wel dat er vrouwen zijn die rond hun 65e nog af en toe een opvlieger hebben. Anderen zijn er met hun 60e van af.
Ik denk dat het weinig zin heeft je druk te maken over hoe lang het gaat duren.
Zelf merk ik dat als ik een opvlieger krijg ik er vaak nauwelijks aandacht aan schenk, hij dan ook zo weer voorbij is. Overdag kan ik het aardig langs mij heen laten gaan. Dat heb ik wel geleerd de laatste jaren, met de opvliegers beter omgaan.
Een schoonzus van mij is 73 jaar en heeft de ene opvlieger na de andere als ze zich ergens heel druk over maakt of iets meemaakt waar ze gigantisch tegenop ziet.
Misschien is het verstandig deze momenten zoveel mogelijk te vermijden als je er kans toe ziet, is maar een idee, hoor. Dat gelukt niet altijd, maar ik ben zelf altijd heel blij wanneer het me wel eens gelukt vervelende dingen te ontlopen............

Ruchama

Ria52
Berichten van Ria52
Onderwerpen van Ria52

Bericht door Ria52 » wo 03 aug 2011 14:38

Hallo dames

Het suikerspiegel gevoel is als je te lang wacht met eten.

Alleen bij ons is dat gevoel er in eens. dat is dat onbalans in de hormonen.
Voor de overgang is dat anders je krijg eerst trek, dan honger en als je net te lang wacht
Word je helemaal eng, je kan gaan zweten, word eng op de je benen.
En als je dan wat gegeten heb dan na een tijdje gaat het weer beter.

groetjes Ria

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Desi » wo 03 aug 2011 16:57

Hallo Ria,

Nu snap ik het! Ik heb dat ook bij tijd en wijlen en begreep er niets van. Ik had natuurlijk wel het vermoeden dat ook dit met de overgang te maken had, maar het komt dus letterlijk door de disbalans in de hormonen. Inderdaad net alsof je ik weet niet hoe lang niet gegeten hebt. Ik MOET dan ook echt iets eten, anders voel ik me echt slecht.

Heb me er maar aan gewend om om de 2 uur iets te eten en ik moet zeggen dat dat wel helpt.

groetjes, Desi

Sosolala
Berichten van Sosolala
Onderwerpen van Sosolala
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Sosolala » wo 03 aug 2011 20:41

Ria,

hoe lang zit je in de overgang?

Linda

Ria52
Berichten van Ria52
Onderwerpen van Ria52

Bericht door Ria52 » wo 03 aug 2011 20:48

Hallo Desi,

Fijn he zo,n forum :)

Ik heb er ook veel aan gehad, en nog
nog 1 jaar dan ga ik hier mijn 10 jarige jubileum vieren :mrgreen:

Linda ik zit er al 13 jaar in, waarvan 7.5 in de postmenopauze pauze

groetjes Ria

Ria52
Berichten van Ria52
Onderwerpen van Ria52

Bericht door Ria52 » vr 12 aug 2011 08:53

Hallo dames,

Ik weet niet hoe het met jullie gaat.
Na zolang in de postmenopauze te zitten (meer als 7 jaar) hoop je toch dat het einde is in zicht komt.
Het word steeds erger in plaats van beter, dat onrustig/gejaagd gevoel is behoorlijk aanwezig.
Ook de suikerspiegel speelt nu bijna wel elke dag op, maagzuur.
Keel klopping ook weer aanwezig, en dat was al lang verleden tijd.
Word er nu zo onderhand heel erg moedeloos van

Hoe is het met jullie, ervaren jullie het zelfde??
Ben zo benieuwd of jullie dit ook hebben.

Groetjes Ria

Sonja123nick
Berichten van Sonja123nick
Onderwerpen van Sonja123nick
Menopauzejaar:

Bericht door Sonja123nick » vr 12 aug 2011 11:20

Hoi Ria,

Ook ik ken dat opgejaagde gevoel, onrustig, zie overal tegenop. Was zonet boodschappen aan het doen, dat is al een reden om gejaagd te worden.
Doe vrijwilligers werk, ook daar ben ik gespannen bij.
Ik word er toch wel hoorndol van. Waarom kan ik nou niet genieten in alles wat ik doe?

Groetjes Sonja.

JolandaB
Berichten van JolandaB
Onderwerpen van JolandaB
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 63

Bericht door JolandaB » za 13 aug 2011 16:39

Hoi,

Ik heb het suikerspiegelgevoel ook regelmatig. Soms is het er weken niet en dan weer een paar dagen wel.
Gisteren had ik 2x een aanval van een gevoel of ik zwaar overspannen ging raken. De spanning voelde ik tussen mijn schouderbladen.
Ik weet niet zo goed die spanning te omschrijven. Het geeft een vreselijke nerveus gevoel of ik op instorten sta.

Ik ben nu al 3 jaar niet ongesteld geweest, en als ik hier ook lees dat men na 7 jaar nog steeds van die klachten kan hebben word ik toch een beetje moedeloos.
Over 3 weken ga ik op vakantie, en zou ik zo graag eens nergens last van hebben,

Vanochtend ben ik een half uur stevig gaan wandelen, dat heeft mij wel goed gedaan moet ik zeggen, wil ik eigenlijk een paar keer per week gaan doen, dit ook om de bloeddruk wat naar beneden te krijgen.

Jolanda

Miep
Berichten van Miep
Onderwerpen van Miep
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Miep » do 22 sep 2011 12:15

Hoi Dorothea,

Mijn menstruatie is nog een keer gekomen na negen maanden en ik voel een soort rust over me heen komen...........wat dat betreft.
Ik ben nu 7 jaar aan het klungelen, en nu dus net een maand weer niet ongesteld.......is het de menopauze..........het voelt geloof ik wel zo.
Alle stress proberen uit te bannen in de overgangstijd is zo belangrijk. En dat kreeg ik genoeg op mijn bord.

Vrouwen praten met vrouwen.........dat gaf mij wel duidelijkheid vooral in deze jaren..........
Ik ben zeer dankbaar dat vrouw en overgang ons die kans geeft.
Het heeft mij veel "wijzer" en "rijper" gemaakt.....!

Miep

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 62

Bericht door Dorothea » do 24 mei 2012 19:24

Hallo dames

Ik zie dat ik meer dan 200 berichtjes heb geschreven, allemaal in een vreselijke periode.
Vind dan ook dat ik nu moet schrijven, het gaat echt wel beter met me, hoewel ik er nog lang niet ben, merk ik vooruitgang.

Het begon met een avondje, dat je ineens denkt, het gaat best wel goed, met daarna weer het inzakken, later was het wel eens een dagje, en dan ging het weer mis, waar ik dan ontzettend van baalde.

Voel me nu al geruime tijd beter, nog niet wat ik zou willen, slaap nog niet echt lekker, ben nog erg aan het opletten of het niet weer misgaat, maar een duidelijke verbetering is voelbaar en daar ben ik erg blij mee, na 5 1/2 jaar pre en 8 maanden post komt er dan toch licht aan het eind van de tunnel.

Wilde het jullie even laten weten, weet uit ervaring hoe je aan het wachten bent op goede berichten.

Groeten van Dorothea.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht