Postmenopauze

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Ghiske
Berichten van Ghiske
Onderwerpen van Ghiske
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Postmenopauze

Bericht door Ghiske »

Hallo lotgenoten,

Wie van jullie dames heeft ook constant branderige pijnlijke droge ogen?
Word er echt depressief van!

Ghiske!
Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 47

Re: Postmenopauze

Bericht door Dorien73 »

Hallo Ghiske,

Ik heb dat aan het begin van de overgang gehad. Sindsdien draag ik helaas geen lenzen meer, dat ging niet meer. Helemaal in 't hooikoorts seizoen was het een ellende. Nu heb ik enkel nog branderige ogen door oververmoeidheid of hooikoorts.

Groetjes Dorien
Pris112
Berichten van Pris112
Onderwerpen van Pris112
Menopauzejaar: 2019
Leeftijd: 49

Bericht door Pris112 »

Hallo ghiske

Ik herken dat zeer zeker...droge ogen droge mond
Droge huid...droog futloos haar pfff ik heb van die neptranen op recept gekregen en die verzachten wel wat maar nu in deze hooikoorts tijd ook extra last. Sterkte meid hoort er allemaal bij.

Gr pris
Ghiske
Berichten van Ghiske
Onderwerpen van Ghiske
Menopauzejaar:

Bericht door Ghiske »

Hallo Pris,

Mag ik vragen hoe oud je bent. Ik ben 62 j en sukkel al 12 j met dat hele gedoe.
Wie van jullie neemt hormonen nu in de postmenopauze?
En hebben jullie verschil gemerkt? Ik ben nog steeds heel nerveus, hoofdpijn iedere dag , pijnlijke ogen, moe, spierpijnen! Pfff

Groetjes en sterkte !
Ghiske
Bobje123B
Berichten van Bobje123B
Onderwerpen van Bobje123B
Menopauzejaar: Eeierstokken verwijderd
Leeftijd: 63

Bericht door Bobje123B »

Hoi Ghiske

Dat moe zijn en nergens zin in hebben heb ik nu ook nog ,ben 13 jaar bezig, dus sinds me 50e.🙈

Leuk is anders, alles wel gehad ,en nog soms. Zoals de onrust ,niet meer stressbestendig, en bij drukte of stress een paar dagen nodig om bij te komen! Lijk wel 80 dan! Ook het huilen erbij!
Bah...vind er niks aan meer!

De 1 zegt dat je het niet moet doen met de hormonen,maar de ander is ermee geholpen. Daar zijn voor en nadelen aan! Lees hier maar op de site!

Soms denk ik ook dat ik niet normaal ben door het malen,denken, vol hoofd,onrustig,trillen van binnen. maar dan zakt het weer af! Vind het soms ook best eng....nooit zo geweest! Bij het geringste probleem ...gelijk de stress...bah

Ik wens je sterkte en lees veel hier, dat helpt!
Bobje
Pris112
Berichten van Pris112
Onderwerpen van Pris112

Bericht door Pris112 »

Ghiske schreef: wo 07 jul 2021 11:50Mag ik vragen hoe oud je bent. Ik ben 62 j en sukkel al 12 j met dat hele gedoe. Wie van jullie neemt hormonen nu in de postmenopauze? En hebben jullie verschil gemerkt?
Ik ben 49 en nu zo'n 3 jaar in de postmenopauze maar heb nog meer klachten dan tijdens de overgang..ga volgende week weer voor gynaecologisch onderzoek omdat ik last onder in m'n buik blijf houden...zeurpijn...arts zegt dat het geen verzakking is maar ik ben dus bang dat er iets met baarmoeder of eierstokken zijn...pfff die angst er constant bij...ben ook vaak zo misselijk...en nogmaals droge ogen..huid..haar...bah er komen steeds meer klachten bij dan dat ze er af gaan...hormoonpillen lijkt me alleen maar uitstel vd klachten omdat het er allemaal toch " een keer uit moet " maar soms twijfel ik ook hoor.

Sterkte...
Pris
Ghiske
Berichten van Ghiske
Onderwerpen van Ghiske
Menopauzejaar:

Bericht door Ghiske »

He Pris,

Gebruik jij iets van oogdruppels? Ik heb denk ik al alle merken uitgeprobeerd maar niks helpt.
Of ik nu 3 x per dag of 10 x er iets in doe.
Door dit euvel krijg ik dus stress en doet alles pijn!

Gaat dit nog wel ooit over!?

Grtjs, Ghiske
Ghiske
Berichten van Ghiske
Onderwerpen van Ghiske
Menopauzejaar:

Bericht door Ghiske »

Hallo lotgenoten!

Wie heeft er nog zo een hoge spierspanning in zijn hele lichaam?
Alles doet pijn ! Het gevoel of mijn gaten waar mijn ogen zitten veel te klein zijn ook.
Ik hou dat zo niet meer vol!
Ik ben nu 62 j ! Zouden hormonen nog kunnen helpen?

Dankjewel alvast om te antwoorden hierop!

Ghiske!
Bobje123B
Berichten van Bobje123B
Onderwerpen van Bobje123B
Menopauzejaar: Eeierstokken verwijderd
Leeftijd: 63

Bericht door Bobje123B »

Hoi Giska

Die spierspanningen herken ik zeker! Alles doet zeer, gewrichten, hoofdpijn, noem maar op!
Zo niet leuk dit, om de 3 weken maakt de therapeut die spieren in rug en schouders, en nek los!
Voor enkele dagen is het dan weer te doen. Het zit in me dat de spanningen zo erg zijn!

Ik ben nu 13 jaar bezig, en herken veel. Ik weet niet of hormonen helpen, al denk ik soms wel,
Omdat ik zelf best stressig ben en om alles kan huilen! En moe kan zijn! Het weer? Corona ? Je hoort nu zoveel!
Maar ik denk dat je dat beter met de dokter kan bespreken, het is niet voor iedereen goed !
Zo is het redelijk, en zo helemaal mis! Onrustig, stressig, zenuwachtig, huilen, overal tegenop zien! Geen drukte ....etc.
Ik hoop dat je er wat aan hebt! je bent niet alleen,

Bobje
Pris112
Berichten van Pris112
Onderwerpen van Pris112

Bericht door Pris112 »

Ghiske schreef: vr 09 jul 2021 14:18Gebruik jij iets van oogdruppels?
Sorry Ghiske..

ik krijg niet altijd bericht dat er een reactie is....maar ja ik heb oogdruppels (nep tranen noemen ze die) maar die heb ik via de oogarts gekregen..dus die zijn op recept... misschien kun je je huisarts er eens om vragen... je hebt verschillende merken en soorten ... ik heb er twee... de ene is wat dunner en de andere is wat dikker die neem ik voor de nacht...want bij die duurt het even voordat je weer beetje ziet omdat het langer duurt voordat je ogen ze opnemen... die andere neem ik overdag... en ik vind ze beter dan welke andere die je in de winkel kunt kopen.... die hielpen mij ook niet... hoop dat je er wat aan hebt,

groet, Pris
Plaats reactie