Postmenopauze

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 59

Re: Postmenopauze

Bericht door Troelaatje »

Oeps...dan heb ik nog ff te gaan
..maar Dorothea wat bedoel jij met slechte dagen?

Grtjs, Troelaatje
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd: 65

Bericht door Laila »

Troelaatje, misschien hoor jij tot de gelukkigen die zich veel sneller stabiel voelen!
Ik hoop het voor je! :D

Laila
Troelaatje
Berichten van Troelaatje

Wat een bemoedigend bericht Laila...

Ik hou jullie op de hoogte...en hoop voor iedereen het allerbeste...

Troelaatje
Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Leeftijd: 64

Bericht door Dorothea »

Hallo Troelaatje,

Slechte dagen zijn,,totaal niet goed in m'n vel/ hoofd. oorsuizen, hoofdpijn, nare gedachtes, wanhoop enz.

goede dagen zijn, ik voel me ineens weer mezelf.

En jij ?

Dorothea
Bobje123B
Berichten van Bobje123B
Onderwerpen van Bobje123B
Leeftijd: 62

Bericht door Bobje123B »

Hoi dames

Net als jullie dacht ik ook dat het na 12 jaar weg zou zijn....nou vergeet het maar!
Het is niet altijd slecht,maar ook niet geweldig. Huilbuien om alles waar ik vroeger geen last van had! Over alles twijfelen. Zomaar somber en niets willen! Snel in de stress bij problemen,terwijl het niet hoeft! Alles afwegen,stel dat, hoe moet dat, pijn ergens.....oh God . Hypochonder geworden, moe na zo’n dag, onzeker over alles! Ik wil mezelf terug!!!!
Dat kost energie...ooit kan ik er op terug kijken met het gevoel van.....ik moest het blijkbaar meemaken,
Hoofdpijn krijg ik als ik stress heb heb, of iets niet naar me zin is! Vooral vanuit de nek!
A.D. heb ik 20 mg al voor de overgang,dus blijf dat wel doen.
Voor het paniekerige neem ik soms 0,5 mg oxazepam, dat helpt mij wel even .

Bobje
Troelaatje
Berichten van Troelaatje

Goeie middag...

Heb dat inderdaad ook allemaal dorothea...behalve hoofdpijn dat ken ik niet wel gesuis is dat bij jou ook wel eens helemaal weg?
Gevoelig voor wat allemaal kan ...angst bah. Gebruiken jullie ad ? Het helpt wel voor de scherpe kantjes...we gaan het meemaken meiden...
Fijn weekend

Troelaatje
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd: 65

Bericht door Laila »

Hallo allemaal,

Ik heb ook een doosje oxazepam liggen, maar gebruik het alleen als het echt niet meer gaat en dan ook liefst 1 of een halve alleen voor de nacht om makkelijk in slaap te komen en niet te gaan piekeren. Alleen al de gedachte dat ik dat in huis heb helpt me al om niet al te paniekerig te worden.
Heb net een nieuw doosje gekregen van 15 stuks á 10 mg. Moest er wel tegen praten om het te mogen halen, maar het vorige doosje heb ik bijna 3 jaar mee gedaan, en toen vond ze het goed. ;)

Groetjes, Laila
Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Leeftijd: 64

Bericht door Dorothea »

Dag Laila, Troelaatje en Bobje,en natuurlijk iedereen die meeleest hier,

We zitten in hetzelfde schuitje helaas. Ben blij met jullie reacties, gedeelde smart is halve smart, vooral jullie leeftijden, er zijn dus meer mensen van ongeveer mijn leeftijd die nog worstelen.

nog even terug komend op de vraag, nee ik slik geen AD en wil dat ook absoluut niet, ik ben en voel me niet depressief, wel heb ik één of andere pam (ik neem een halfje om te slapen. Overdag sleep ik me er wel doorheen.
Het niet slapen was voor mij de eerste tekenen dat er iets met me aan de hand was en tot de dag van vandaag slaap ik nog steeds slecht of niet. hoewel ik soms ineens een dag heb dat het wel lukt, het wisselt van niet in slaap komen, tot middenin de nacht wakker worden en niet meer slapen of héél vroeg wakker zijn, het kan dus alle kanten op en elke avond is het weer spannend.
Toen ik 14 jaar geleden met de niet slapen klacht naar de huisarts ging, kreeg ik heel veel labeltjes opgeplakt, ik zou dit, ik zou dat, kreeg allerlei medicijnen waaronder AD en werd helemaal gek.

Huisarts vond, toen ik opperde misschien is het de overgang, echt flauwekul, u bent pas 50 jaar en gewoon nog een menstruatie. Inmiddels weet ik beter en bezoek ik voor niets meer de huisarts, hoewel ik natuurlijk al lang een andere heb. Vertrouwen in de medische wereld heb ik toentertijd verloren.

Voor nu lekker slapen en houd vol.
Groeten,
Dorothea
Plaats reactie