Stress en de overgang.

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 63

Stress en de overgang.

Bericht door Dorothea »

Wat is het de laatste tijd stil op dit stukje "postmenopauze"

Ik heb heel erg de behoefte om nog eens van gedachte te wisselen met andere vrouwen die net als ik al heel lang (13 jaar) in de overgang zijn.
Nu heb ik de laatste tijd erg veel stress gehad en nog, je kunt het niet altijd voorkomen, en als het met 1 van je kinderen slecht gaat, dan krijg je daar enorme stress van, zo erg dat het lijkt alsof ik weer aan het begin van de overgang sta.
Zijn er meer dames die dit herkennen?

Groeten,
Dorothea.

Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd: 65

Re: Stress en de overgang.

Bericht door Laila »

Ja, dat herken ik zeker, Dorothea.

Ik zit nu 11 jaar in de postmenopauze.
Ben altijd al een erge stresskip geweest en dacht vroeger altijd dat dit vanzelf beter zou worden naarmate ik ouder werd. Het tegendeel is waar, ik heb veel sneller stress en kan er slecht tegen, krijg er echt lichamelijke klachten door. Maagpijn, trillerigheid, last van dit en last van dat. Het lijkt of het alleen maar erger wordt. Zo frustrerend. Heb ook helemaal geen energie en kan om het minste of geringste wel huilen.
En inderdaad, als het met 1 van de kinderen niet lekker gaat, is het weer helemaal mis met mij.

Groetjes, Laila
Monica66
Berichten van Monica66
Onderwerpen van Monica66
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd: 54

Bericht door Monica66 »

Ook ik herken dat Dorothea.

Ik zit vanaf begin 2016 in de postmenopauze, de heftigste klachten had ik tussen 2015 en 2018 dacht ik...
Ik heb toen een korte periode bio identieke hormonen gebruikt maar had behoorlijk wat bijwerkingen dus voelde het middel erger dan de kwaal....

Nadat ik gestopt was is het een jaar rustig geweest met betrekking tot de klachten maar vanaf december 2019, kreeg ik ineens weer heftige hartkloppingen, alles overheersende gejaagdheid, angst/paniek en opvliegers die heel lang blijven hangen. Inmiddels zijn we drie maanden verder en de klachten lijken heftiger dan ooit!
Volgens de huisarts kan dit eigenlijk niet als je al vier jaar in de postmeno zit, althans niet zo heftig, hij denkt eerder aan een burn-out of iets dergelijks...

Toch voelt het echt alsof alle klachten in alle hevigheid terug zijn, ik word er niet goed van! De hartkloppingen en zenuwen gieren weer door mijn lijf en daar leer ik maar niet mee omgaan. Deze gevoelens zijn zo alles overheersend! Ik voel me radeloos

Monica
Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Leeftijd: 59

Bericht door Troelaatje »

Dames

Ook ik kom er maar niet doorheen..ben nu 58..pfff.
Op 48 jarige leeftijd is mijn baarmoeder verwijderd..en nog steeds heb ik last van oog-trilling angst paniek brandende tong gewrichten al jaren oorsuizen maalgedachtes onrust enz. Ik heb het afgelopen jaar heel veel stress gehad ouders overleden zoon burn-out verhuizen inbraak en dan moet je stress vermijden
Hoe dan?? Soms denk ik wanneer gaat dit over..nu er weer wat rust is gaan de klachten zich uiten.

Troelaatje
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila
Leeftijd: 65

Bericht door Laila »

Hallo

Alles wat jij opnoemt herken ik Troelaatje! Echt, al die dingen heb ik ook! En de angst en paniek die ik dan ervaar maakt het alleen maar erger.
Maar stress vermijden? Als het in je systeem zit, lukt dat echt niet! Ik kan 100 keer tegen mezelf zeggen, rustig blijven, ontspan! Maar het helpt niet!

Sterkte allemaal!
Laila
Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:

Bericht door Lia »

Dorothea schreef: wo 04 mar 2020 15:01Nu heb ik de laatste tijd erg veel stress gehad en nog, je kunt het niet altijd voorkomen, en als het met 1 van je kinderen slecht gaat, dan krijg je daar enorme stress van, zo erg dat het lijkt alsof ik weer aan het begin van de overgang sta.
Hoi Claire,

In de kern zijn overgangsklachten voor het merendeel een gevolg van het feit dat door de hormonen het sympathische en parasympathische zenuwstelsel uit balans zijn. Ze reageren dan niet altijd meer goed op elkaar, met stressklachten als gevolg. Als we in de overgang zijn noemen we ze overgangsklachten

Als je door omstandigheden in zwaar weer terecht komt gebeurt er in feite hetzelfde. Dan staan je hormonen ook onder druk en sturen je zenuwstelsel ook niet goed aan. En ontstaan zo de stressklachten

Mijn overgang is al lang voorbij. Maar met een kind dat zijn leven lang al extra zorg, aandacht en begeleiding nodig heeft, kom ik met hem ook regelmatig in tijden van heel veel spanningen en problemen terecht.
Net toen ik dacht, he he hij kan op zichzelf, het wordt voor mij rustiger, veranderde zijn woonomgeving in een heel ongezonde met veel overlast.
Maar sowieso zijn er regelmatig dingen die alles weer zijn kop zetten.

En ja dan voelt het precies hetzelfde als toen mijn overgang ook nog zijn rol mee speelde.
Wat het me nu soms ook zwaar maakt in zo'n periode is dat ik geen 20 of 40 meer ben. Toen kon ik nog veel meer aan. We waren ook allebei nog veel jonger en er was nog hoop, dat het ms toch ooit anders zou zijn.
Inmiddels weet ik wel dat dit het leven is dat hij te leven krijgt, het zal altijd heel moeilijk blijven.

Soms zit er dan voor mij niks anders op dan het contact met hem, op een veel lager pitje te zetten. Met pijn in mijn hart, het is heel naar om die afstand te moeten nemen, en het verdwijnt ook echt niet uit mijn hoofd, maar het voorkomt dat ik door mijn voegen ga, en er dan in elk geval nog kan zijn, als er bij hemzelf iets nog verder escaleert.

Heel veel sterkte Dorothea.

Groeten, Lia
Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea

Bericht door Dorothea »

Dank jullie wel voor de reacties.

Lia, Ik denk dat het ook niet meer door de overgang komt, maar ik voel wel degelijk hormonen die weer totaal uit balans zijn. Met dus alle bijbehorende klachten.
Ik herken me in jou verhaal, ook ik probeer afstand te nemen, want inderdaad soms voelt het alsof je door je voegen zakt.

Ik haal me ook allerlei rampscenario's in m'n hoofd, kan het moeilijk loslaten alle problemen, terwijl de zoon volwassen is, maar niet zo gedraagt. Vreemd vind ik altijd dat mannen zo heel anders op dit soort situaties reageren. Die praten er niet over en zeggen "komt wel goed" , die liggen in bed en snurken.

Lief dat jullie hebben willen reageren, bied me toch wel troost.

Dorothea.
Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 66

Bericht door Sunny »

Hoi Dorothea,

Heel herkenbaar...zit al heel lang in de Menopauze, en heb nog klachten die komen en gaan...
Ook ik heb veel last van stress, en ja dan lijkt het idd alsof je in het begin van de overgang sta, ik ken dat gevoel.
Kreeg zulke nare klachten waarvan sommige mij niet eens bekend zijn, gelukkig zijn dat korte pose, maar wel akelig...
denk je dat het langzaam voorbij gaat, maar nee...zucht...

Sterkte
Groet Sunny
Elsa
Berichten van Elsa
Onderwerpen van Elsa
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Elsa »

Hallo dames,

Wat fijn, zoveel herkenning! En inderdaad, na de overgang heb ik ook gemerkt dat er een kwetsbaarheid blijft waardoor ik snel uit balans ben en het lijkt of ik er nooit uit kom.... Wanhopig wordt ik ervan, ik wil weer 40 zijn! Maar dat komt niet meer terug...
Zodra er maar een klein beetje druk op mij is, stress, gaat het mis..... Hartkloppingen, koude rillingen, moe, moe, moe. Niet blij, weinig levenslust.
De uitdaging is dan om goed voor mijzelf te zorgen, mijn eigen "moedertje" te zijn....daarnaast heb ik veel aan mindfulness en meditatieoefeningen. En aan zo'n draadje als dit... dus dank dames en houd de moed erin!

Elsa
Gaby
Berichten van Gaby
Onderwerpen van Gaby
Menopauzejaar: 2011

Bericht door Gaby »

Beste Vrouwen,

En of ik jullie verhalen herken!
Ik hoef ook maar een beetje stress te hebben en hopla het slaat op mijn lijf.
Ik had ook gedacht dat dit zou verdwijnen als ik verder in de tijd zou zijn.
Maar het lijkt wel of ik geen buffer meer heb, voel me soms net zo'n naaktslak.
En ook angsten laaien dan weer op en de adrenaline die weer op hol kan slaan.
Ik moet dan echt heel rustig gaan zitten. ademhalingsoefeningen gaan doen etc. etc en dan wordt het langzaam weer wat rustiger.
Maar het voelt behoorlijk onveilig om in zo'n lijf te zitten. En inderdaad toen ik 40 jaar was kon ik ook de halve wereld aan.
Bij mij blijft toch de hoop bestaan dat er op den duur misschien toch een soort rust terugkomt......

Veel sterkte allemaal in deze onzekere tijden!
Gaby
Liet
Berichten van Liet
Onderwerpen van Liet
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd: 57

Bericht door Liet »

Beste allemaal

Wat herkenbaar allemaal! Ook ik heb sinds eind januari veel soortgelijke klachten. Huisarts vertelde dat ik een burn out had maar toen ik eens verder ging zoeken dacht ik misschien ben ik wel in de overgang. Ben bij overgangsconsulente geweest en zij zei dat ik in de postmenopauze ben. Heb voorgaande jaren wel eens wat klachten gehad en laatste 2 jaar soms een opvlieger maar verder stond ik er nooit bij stil. Nu vallen alle puzzelstukjes ineen... Dit is de overgang!
Heb goede en slechte dagen met veel klachten zoals hoofdpijn, oorsuizen, pijn tussen schouders, vermoeidheid, onrust, droge ogen, tintelingen, rare gedachten en ga zo maar verder.
Wel fijn dat ik nu ook de verhalen van lotgenoten lees, toch beetje steun in deze rottijd!

Sterkte allemaal
Groetjes Liet
Engeltje37
Berichten van Engeltje37
Onderwerpen van Engeltje37
Leeftijd: 55

Bericht door Engeltje37 »

Hallo Liet

Wat fijn dat ik zoveel herkenning lees!
Ik heb de laatste tijd zo ontzettend veel klachten, ik word er moedeloos van.
Ik menstrueer al zo'n 4 of 5 jaar niet meer maar nu heb ik al enkele maanden last van ontzettende onrust, gejaagdheid, nervositeit, inwendig trillen, pijn tussen mijn schouderbladen, pijn in m'n maagstreek, snelle hartslag die af en toe op hol slaat. Laatst bukte ik om de was op te pakken en ja hoor, hart sloeg weer op hol. Ik krijg het dan ook bijna niet rustig omdat ik in paniek raak.
Ik ben ook vaak hele dagen misselijk, obstipatie, geen eetlust, futloos, geen energie, vaak blaasontsteking en de laatste paar weken een nieuwe klacht; een brandende tong en een hele droge mond.
Nu is ook mijn hartslag weer snel en lijkt het of dat het hart elk moment kan stoppen, ik word er zo bang van!
Ik heb al een hartfilmpje laten maken maar dat gaf geen reden tot ongerustheid.
Herkennen jullie ook dat je hartslag zo van slag kan zijn?

Engeltje
Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Mymi »

Hoi Engeltje,

Ja hoor daar heb ik zeer regelmatig last van gehad en ik heb net als jij maar dat is al weer een aantal jaar geleden hartfilmpjes laten maken, holter gedragen en nooit kwam er wat uit, alles was goed.
Hartoverslagen heb ik ook geregeld last van dus ja denk de hormonen hoor.
Wat mij helpt om het hart rustig te laten kloppen is magnesium slikken en een banaan eten.
Sterkte ermee.

Groetjes Mymi
Bo57
Berichten van Bo57
Onderwerpen van Bo57
Menopauzejaar:

Bericht door Bo57 »

Hoi Engeltje,

Ook voor mij zeer herkenbaar. Oorsuizingen, oorpijn, tong die in brand lijkt te staan, vage keelpijn, pijn tussen schouderbladen en ontzettend moe zijn. Doktersbezoeken die je uiteindelijk niet geruststellen terwijl er niets gevonden wordt. Bezoek aan overgangsconsulente was wel zeer verhelderend. Zij heeft m’n ogen wel geopend door te constateren dat ik op m’n 57e nog hetzelfde leef als 10 of misschien wel 20 jaar geleden. Je lichaam gaat protesteren. Je kan niet meer alles maar door laten gaan. We moeten een andere rol aannemen. Rustiger, liever voor jezelf zijn. Niet meer zoveel eisen van jezelf. Wat zal dat moeilijk worden maar het moet. Mijn man en ik zullen om de tafel moeten met de inmiddels volwassen kinderen die nog thuis wonen. In mijn geval zijn dat er 3 dus er is nog steeds aardig wat werk aan de winkel. Allemaal de handen uit de mouwen. Op papier weet ik het allemaal wel maar nu nog in gesprek dit op de goede manier overbrengen.

Groet,
Bo
Babs63
Berichten van Babs63
Onderwerpen van Babs63
Menopauzejaar: 2019

Bericht door Babs63 »

Hallo allemaal,

Ik lees al jaren de verhalen hier op dit forum.
Dat heeft me vaak geholpen te relativeren. Er was altijd wel een verhaal dat aansloot bij mn eigen klachten.
Ik hoopte nu met mn 57e en laatste menstruatie een anderhalf jaar gelden, in wat rustiger vaarwater te komen. Lange tijd hoop geput uit t feit dat t allemaal maar tijdelijk is. Maar t duurt nu toch lang. Vooral de jaren na de 50 vind ik pittig.
Een tijd ging t goed. Maar wanneer er stress om de hoek komt. ( bang voor corona bv) Dan lijkt alles weer opnieuw te beginnen. Weer veel meer piekeren oorsuizen rugklachten. En nu sinds de menstruatie gestopt is opvliegers. En die worden vaak getriggerd door angst.
Wat ik wil zeggen is ik herken de verhalen. En heb ook al best een lang overgangstraject achter de rug. Zeker al 10 jaar! Al gaat t iets beter, met tijd en wijlen vind ik t mentaal best nog lastig. Ben in de overgangstijd ook behoorlijk hypochondrisch geworden.
Herkent iemand dat?!

Iedereen sterkte
Groetjes Babs
Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 47

Bericht door Dorien73 »

Hallo dames,

Ik post net een berichtje in een ander topic over de postmeno, kom ik deze tegen. Zo herkenbaar ook voor mij. Bijna 12 jaar postmeno en de klachten gieren weer door mijn lijf en hoofd. Ook ik hoorde van de dokter over een burn-out. Sinds eind mei komen er maanden spanning m.b.t. 't virus eruit, spanning thuis (ben mantelzorger van mijn man en dochter die extra zorg nodig heeft), ik slaap zo slecht en dat breekt op.
Ik kan nergens rust voor vinden en ben zo ontzettend duizelig, totaal uit balans. Volgens de neurologie hyperventilatie, maar ik betwijfel dat dan weer door hypochondrische gedachten. In zo'n periode heb ik nergens zin in en alles is me teveel.
Hoe krabbelen jullie weer op?

Groetjes Dorien
Bo57
Berichten van Bo57
Onderwerpen van Bo57
Menopauzejaar:

Bericht door Bo57 »

Hoi Dorien,

Heel herkenbaar wat je schrijft. De overgangsklachten en een burn-out schijnen ook veel overeenkomsten te hebben. Het onderscheid is in ieder geval moeilijk te herkennen. Wat mij helpt in deze periode is toch wel ontspanning. Mensen om je heen die je graag ziet. Accepteren dat je allerlei kwalen hebt die van voorbijgaande aard zijn. Niet zoveel van jezelf eisen. De lat niet zo hoog leggen. Kortom, wat liever voor jezelf zijn. Je wordt er rustiger van. Slecht slapen breekt je op. Ik gebruik sinds een paar weken CBD druppels 10%. Het slapen gaat echt beter. Ik hoop dat er voor jou wat tips bijstaan.

Groet,
Bo
Gootje
Berichten van Gootje
Onderwerpen van Gootje
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Gootje »

Hallo dames

Ben nu 5 jaar niet meer ongesteld geweest, ben nu 59 jaar
En heb nu nieuwe klachten erbij gekregen, ben schijnbaar allergisch voor sommige groenten of fruit mijn keel helemaal rood, huisarts geweest bloedtesten kwam niks uit. Uitkijken wat ik eet, intolerantie zou het zijn.
Vaak misselijk nu met deze warmte moe en weinig honger
Oorsuizen nu weer pijnlijke nek. Algeheel bloedonderzoek op alles vitamine suiker cholesterol schildklier etc alles goed was het onderzoek.
Alleen veel stres gehad kids moeder overleden, familie uit elkaar en zo, nu 2 maanden rustiger en nu voel ik mij minder? Goed? Herkenbaar bij iemand?
Word vaak nu wat angstig of ik toch wat mankeer?

Grt gootje
Engeltje37
Berichten van Engeltje37
Onderwerpen van Engeltje37

Bericht door Engeltje37 »

Hallo allemaal,

nog steeds gaat het niet beter. Inmiddels 3 dagen een kastje bij me gedragen voor mijn hartslag en dat was volgens de arts prima.
Hartslag van 140 (!) en in de nacht van 53 (!).
Elke dag als ik mijn ogen open doe begint de onrust weer op te spelen en dit houdt zeker tot tegen de avond aan.
Wat voel ik me toch nerveus en wankel op mijn benen, zelfs de antidepressiva werken niet meer hiertegen.
Elke dag een misselijk gevoel, weinig eetlust, snelle hartslag en zo'n vreemde pijn net onder mijn behabandje in mijn maagstreek.
Dit is er de hele dag, soms ook net alsof er een strakke band om mijn middenrif wordt aangetrokken.
Nu weer bang dat het mijn hart is! Ook af en toe die brandende pijn in mijn schouders....
En wat denk je, wederom een blaasontsteking! Dat kan er ook nog wel bij!
Als je niet angstig bent dan wordt je het wel!
Bah bah wat een ellende, en wanneer komt er nu toch een eind aan?
Ik zou wel elke dag naar de huisarts kunnen gaan maar tot nu toe is alles goed gebleken.
Vandaag nog een echo van mijn buik gehad en ook daar zijn geen afwijkingen op gezien.
Is er iemand die dat gevoel rond mijn maagstreek herkent. Zo eng vind ik dat!

Gr.
Engeltje
Helena
Berichten van Helena
Onderwerpen van Helena
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd: 60

Bericht door Helena »

Hallo dames

Bij mij is het ook nog bezig die overgang! Ben net 60 jaar geworden, had gehoopt dat het eindelijk eens over zou zijn.
Ben de laatste tijd ook wankel op de benen (niet altijd).. wiebelig.
En nachtzweten, droge, pijnlijke ogen, gewrichtsklachten, depressief. Weinig eetlust maar ik moet juist wel eten, wat ik ook wel doe..
Ook erg moe zijn. En oorsuizen (gepiep in hoofd, soms gaat de piep heen en weer, en af en toe getingel in het oor).
En inderdaad ook hartkloppingen. Vannacht wel goed geslapen, maar de nacht ervoor iets van twee uurtjes geslapen.

Het lijkt er ook op alsof opvliegers steeds meer moeite kosten. Soms ook overdag zweetaanvallen.. Soms ook opvliegers zonder zweten trouwens.

Hoe lang duurt dit nog?
Zal al blij zijn als het weer hanteerbaar wordt.

Sterkte iedereen!

Helena
Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje

Bericht door Troelaatje »

Beste allemaal...

Ook bij mij is het allemaal nog aanwezig...nog steeds last van krampen rondom borstbeen, strak middenrif, getintel en suis in oren...hebben jullie dat trouwens continu? Het is steeds weer wat anders... brandende tong slokdarm... spierspanningen gewrichten droge slijmvliezen opvliegers angstig maalgedachtes. Soort hartkramp..tja al zo lang en alles is de.revue al gepasseerd...
Toch ga ik er vanuit dat alles dadelijk in een rustiger vaarwater komt...stress beperken maar dat is het m nou zoveel meegemaakt en daar KUN je niet omheen.
Sterkte allemaal,

Troelaatje
Liet
Berichten van Liet
Onderwerpen van Liet

Bericht door Liet »

Hallo allemaal

Hier nog maar weer even berichtje omdat ik het even van mij af moet schrijven. Al paar dagen weer zo nerveus gevoel en lijkt wel of bij de minste geringste beweging mijn hart een sprongetje doet; schrik er toch steeds weer van. Ook al paar dagen weer flinke suis in mn hoofd, bah ik ben het allemaal zo zat...En dan die vermoeidheid, voel me 80 ! Vandaag maar huisarts gebeld voor bloedonderzoek en hij kwam zelfs met het idee om op Borrelia (lyme) te laten prikken, gewoon uit zichzelf; stond echt verbaasd te kijken. Heb al ziekte van Lyme gehad een aantal jaar geleden en denk niet dat ik het nog heb maar word in ieder geval serieus genomen. Ook word div vitamines en nog een hele waslijst gecontroleerd...ben benieuwd. Dit warme benauwde weer doet er eigenlijk ook niet echt goed aan want normaal ga ik dan flink lopen maar dat is met 28 gr niet echt lekker.
Nou ja ik hoop dat het met jullie allemaal een beetje beter gaat.

Het beste allemaal
Groetjes Liet
Bo57
Berichten van Bo57
Onderwerpen van Bo57
Menopauzejaar:

Bericht door Bo57 »

Goedemorgen Liet en alle andere dames,

Hoe gaat het met je? Heb je al wat bloeduitslagen gehad? De extreme hitte is gelukkig over. Die overgang houdt ons maar bezig. Je wordt er zo onzeker van.

Groet,

Bo
Liet
Berichten van Liet
Onderwerpen van Liet

Bericht door Liet »

Hallo Bo

Ik heb vitamine D tekort en schildklier werkt niet goed, moet over 4 weken weer bloed prikken..
Dus maar weer afwachten.

Gr Liet
Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 »

Dames,

Zo herkenbaar wat ik in jullie reacties lees. Onder invloed van stress ben ik ook totaal uit balans geraakt. De duizeligheid is er nog steeds met regelmaat. Afgelopen dagen over m'n fysieke grens gegaan waardoor ik ook geestelijk uit balans raak. Dan komen de angst en paniek klachten en hypochondrische gedachten weer meteen opzetten. Ik las hier op het forum vorige maand dat velen baat hadden bij iets van kruidvat. Vroeger mocht dat niet besproken worden hier, weet niet of het nu wel mag maar zag het vaak voorbij komen. Zal voor de zekerheid de naam niet noemen, maar het is van het kruidvat en is natuurlijk. Ik ben altijd gevoelig voor bijwerkingen, iemand ervaring met dit spul voor stress?

Groetjes Dorien
Bobje123B
Berichten van Bobje123B
Onderwerpen van Bobje123B
Leeftijd: 62

Bericht door Bobje123B »

Hoi Dorien

Nee ,ik heb zelf ook Ad. 20 mg, en dus neem ik dat van Kruidvat er niet mee!
Wel van de Ha. oxazepam gehad, als ik teveel stress heb, Rot voelen, vooral in de ochtenden, neem dan halve oxa van 0,5 mg, en dat helpt me dan even over het punt heen!
En stress en drukte vermijd ik zelf ook wel, heb daar geen zin meer in. Word niet altijd in dank afgenomen, maar....jammer dan! Na 12 jaar mag het van mij ook wel klaar zijn! Maar niet dus!!!

Er is altijd wat...dus snel uit balans! Overal over nadenken, bang zijn voor van alles!

Bah....rottijd !!!!

Bobje
Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 »

Hoi Bobje,

Bij jou dus ook na 12 jaar nog die onbalans. Veel vrouwen geloven niet dat het nog van de hormonen kan zijn als ik het erover heb, of ze gebruiken hormonen en hebben er geen last van.
Komen bij jou de angstige gedachten door de ad heen? Ik ben er echt hypochondrisch van geworden sinds de overgang begon.

Groetjes Dorien
Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Bericht door Bobje123B »

Hoi Dorien

De angst Is er soms nog wel, maar een stuk minder dan 4 jaar terug. Zeker heb ik dat ook van dat hypochondrie.
De hormonen doen heel veel, dus ook mijn gedachten. Zo lach ik, zo huil ik of ik geslagen word. Zo niet leuk ! En dat warme weer helpt daar ook niet bij, ben zo klaar met de hitte ! Ik zie de stofzuiger en krijg een opvlieger + de warmte van buiten ...en klaar is het weer!

Wie heeft het uitgevonden? ...afschieten ook het malen is mij bekend, over alles nadenken ,
Wat als...hoe moet dat.....komt het goed....

Nee...zo niet leuk, na 12 jaar!

Liefs bobje
Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Bericht door Bobje123B »

Hoi Dorien en andere dames

Hebben jullie dat ook wel dat je spontaan huilt, ? Al voel ik het wel aankomen. Zo van dat er
Weer een huilbui in aantocht is! Dat is zo raar, hoofdpijn ,gewrichten en spierpijnen doen ook weer mee.
Niet angstig,
Maar onrustig , of er wat staat te gebeuren. Moet erbij zeggen dat ik altijd half de maand, nu dus,
Die eisprong van vroeger heb. Dus dan huilerig. En einde maand de ongesteldheid had. Die ik al 22 jaar niet meer heb , geen baarmoeder meer! Zo raar allemaal....zo onzeker van dit nu weer.
Bah....moest het even kwijt!

Bobje
Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 »

Hoi Bobje,

Ontzettend herkenbaar! Ik had het gisteren en vandaag heel erg, dat onrustige en huilerige. Ook geen keuzes kunnen maken heb ik momenteel veel last van. De spieren in m'n lijf zijn totaal verkrampt. Hopelijk voelen we ons snel weer wat fijner.

Groetjes,
Dorien
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht