62 Jaar en opvliegers weer echt erg

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Bobje123B
Berichten van Bobje123B
Onderwerpen van Bobje123B
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd: 62

62 Jaar en opvliegers weer echt erg

Bericht door Bobje123B »

Hoi,

ik ben 62 en al 12 jaar bezig.heb afgelopen 2 jaar veel stress meegemaakt, en nog.
Maar soms is er wat betreft overgang klachten een lichtpuntje. Al is die klein!

Wat vooral bij mij gebeurt zijn de opvliegers, met dat warme weer echt erg! En rond de 15e en einde maand altijd huilbuien, rot voelen, en angstig of zo. of er iets boven me hoofd hangt!
De huisarts zij wel tegen mij, dat het soms gewoon blijft, ook de lage rugpijn rond de 30e van de maand.
Waar is het goed voor!?
Ook de drukte kan ik niet meer hebben, word ik zenuwachtig van....pfff wat een gedoe ! Zo denk ik dat het wel gaat, maar dan.....
Hier lezen helpt mij ook, al die verhalen...je bent niet alleen !!

Bobje

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd: 66

Re: 62 Jaar en opvliegers weer echt erg

Bericht door Anette »

Hoi

Opvliegers, ik dacht dat ik er nooit vanaf zou komen. Tot ze een jaar of twee geleden toch ineens niet veel meer voorstelde. Klokslag 12 uur 's nacht kwam er nog een lichte maar dat was het dan ook.
Maar momenteel, met dit weer........ een aantal keer per dag kook ik over. Het is volgens mij niet eens zozeer de warmte maar het broeierige wat mijn opvliegers zo triggert.

De stressklachten die je beschrijft heb ik nu gelukkig niet. Maar ik zit de laatste twee jaar ook in veel rustiger vaarwater, nadat een boel mantelzorg eindelijk wegviel. Nu alleen nog een stukje begeleiding voor een autistisch kind. Gaat vrij goed nu, maar af en toe doet zich toch wel weer wat voor wat de dagen dan weer zwaar en stressvol maakt.
En dan merk ik ook al gauw dat het klopt wat men zegt, namelijk dat de bijnieren prioriteit geven aan het zorgen voor stresshormonen, en dat de oestrogenen dan achterblijven. En dat blijft natuurlijk ook na de overgang hoe het werkt.
Stress blijft toch altijd een aanslag op je balans.

Sterkte, en ik hoop voor jou dat je eerdaags ook wat rustiger vaarwater tegemoet mag gaan. Dat zal je klachten beslist helpen

Anette

Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Bericht door Bobje123B »

Hoi Anette

Ik hoop ook dat het weer rustiger word, maar met dat hete weer, pfff.
En dat huilen is ook zo erg, als ik in de ochtend opsta, voel ik al dat het een slechte dag is. Dat pfff gevoel, overal tegenop zien,
Vind dat zo erg! Alles kost zoveel energie!!
Ook is de baarmoeder op me 36e eruit gegaan, tot ik 50 werd aan de hormoonpleisters, en op me 50e moest ik stoppen...zomaar van me Ha. Wist ik veel toen!! Ook heb ik 3 mannen in huis , die niet echt weten wat het is !! Mijn man is ook iemand die altijd maar doorgaat, en niet zeuren. Dus veel steun is er niet,! Ach ja....

Ben blij dat jij het wat rustiger hebt!!

Liefs Bobje

Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Bericht door Bobje123B »

Hoi dames

Ik zit al 12 jaar met de ellende. Ben nu 62. En duurt het nog lang? Ik hoop het niet.
Depri voelen en huilen, zenuwachtig gevoel de hele dag...ga zo maar door.
Nu met de hitte kan ik me ook nergens toe zetten. Vooral de opvliegers..., nee, niet leuk.
het hoognodige doe ik, en dan bij de waaier....pfff
Angstig gevoel, net of er wat boven me hoofd hangt. Bah, rare gedachtes...ben ik wel normaal
Zoals ik me voel!? En dan lees ik hier weergeven...en ben ik niet alleen daarin. Dat geeft weer steun, al lopen de tranen weer!

Sterkte Bobje

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 65

Bericht door Sunny »

Hallo Dames,

Heel herkenbaar allemaal, zit ook al heel lang op deze site.
Ben bijna 66 jr. en nog veel vage klachten...en wat jij schrijft Bobje, herken ik maar al te goed...ervaar precies hetzelfde.

Sterkte dames

Grt
Sunny

Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Bericht door Bobje123B »

Hoi sunny

Het is niet leuk meer.....
Nu het einde van de maand is, heb ik weer de huilbuien en onrustig zijn. Normaal was ik ongesteld ...maar ja ,er zit niks meer.
En toch elke maand rond de 15e en 30e dit
Neem dan halve oxazepam 0.5 mg ,en dan is het zware even weg.vaak ook alleen de ochtenden, en soms ook de middag.
Vind dat zo erg....heb ik dat alleen? Als ik er wat van zeg bij anderen, zeggen ze dat dat niet kan! Offday

Liefs bobje

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 65

Bericht door Sunny »

Hallo Bobje,

Het is zeker niet leuk meer!
Nee, je bent echt niet de enige hoor, ik word ook niet geloofd, zelfs door m'n eigen zussen niet!
Ik had verwacht dat dit allemaal na m'n 60e voorbij zou gaan, dus niet... heb nog veel vage zeurende klachten aan mijn linkerzij, m'n linker schouder en soms onder m'n linker borst (opdit moment aanwezig :'(... snik)
Door de stress, angst en paniek word het alleen maar erger...en dan...dan heb ik soms weken geen last, het komt en het gaat.
Ook ik heb huilbuien, en voel me vaak onbegrepen.
We zijn echt niet de enige Bobje in deze site vindt je veel lotgenoten.
Heel veel sterkte.

Lieve groetjes,
Sunny

Bobje123B
Berichten van Bobje123B

Bericht door Bobje123B »

Hoi Sunny

Door angst voor van alles word het zeker erger, herken ik ook. Maar ja....het beestje is niet anders toch? Al zegt iedereen wel dat het zo over gaat, niet aan denken...etc.
Soms kan ik er boos om worden, maar denk dan ..ach..ik hoop dat je het niet krijgt!
En bij wat stress, heb ik ook gelijk opvliegers
En ben ik onrustig....nooit zo geweest, ooit
Komt het goed....hoop ik.

Liefs Bobje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht