Overgang en psychotherapie (interview)

Behoeften die veranderen. Een andere kijk op het leven of op de wereld.
Balans opmaken en hervinden
Levensvragen - Inzichten - Bewustwording - Intuïtie die zich ontwikkelt
Interviews
Berichten van Interviews
Onderwerpen van Interviews
Menopauzejaar:

Overgang en psychotherapie (interview)

Bericht door Interviews »

Hoi mensen,

Ik heb met veel bewondering en interesse deze website gelezen.
Ik ben studente psychologie in Amsterdam en zit in de redactie van het faculteitsblad. Ik zou graag een interview houden met een vrouw die in de overgang zit, en in die periode psychotherapie heeft gehad.
Liefst iemand die haar relatie verbroken heeft.
Mijn eigen moeder zit er ook zeer hevig in, waardoor ik deze interesse heb opgebouwd en er ook zelf veel mee te maken krijg.

Groet
Jess

Vrouw en Overgang
Beheerder Vrouw en Overgang
Berichten van Vrouw en Overgang
Onderwerpen van Vrouw en Overgang
Menopauzejaar:

Re: Overgang en psychotherapie (interview)

Bericht door Vrouw en Overgang »

Beste dames

Hieronder de vragen en antwoorden van de gehouden interviews.
*Interview 2 is gepubliceerd in het faculteitsblad voor psychologiestudenten.

Vriendelijke groet,
Vrouw en Overgang
Voor u en toekomstige vrouwen gaan wij graag door met bieden van informatie, en het meer bekendheid geven aan de overgang.
Om dat mogelijk te maken, helpt u ons erg met een donatie.

Vrouw en Overgang
Menopauzejaar:

*Interview 1

Allereerst, hoe oud bent U en wanneer kwam U in de overgang?

Ik ben 50 jaar oud. Ik was 37 jaar toen de eerste verschijnselen van de overgang begonnen. Ik menstrueer nu 2 jaar niet meer. Mijn menopauze was dus 2 jaar geleden.

Hoe was de thuissituatie voordat U in de overgang kwam?

Ik woonde samen, had 'een zoon en werkte in de gezondheidszorg. Het was een traditionele relatie. Ik zorgde voor het huishouden en deed het grootste deel in de opvoeding ondanks mijn volledige baan met onregelmatige werktijden.