Holte-ontsteking of allergisch

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Holte-ontsteking of allergisch

Bericht door Flippertje » ma 17 apr 2017 23:52

Hallo dames

Ik heb nu al 3 x in een half jaar een ontsteking aan mijn bijholtes en voorhoofdsholte gehad, schrok me kapot toen straks, Kreeg ineens heel veel druk in mijn neus en werd er dizzy van, bah akelig weer, nog meer dames die last hebben van hun holtes????

Flippertje

Alies39
Berichten van Alies39
Onderwerpen van Alies39
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Holte-ontsteking of allergisch

Bericht door Alies39 » di 18 apr 2017 08:26

Beste Flippertje,

Ik heb mijn gevoeligheid voor kou op mijn voorhoofdholte nooit gelinkt aan de overgang. Een ontsteking heb ik wel na een verkoudheid, maar zo vaak als jij het nu hebt gehad... wat naar voor je.

Ik draag vrijwel altijd een hoofdband als ik fiets; ook als het minder koud is en mensen me raar aankijken :oops: . Doe ik het niet, dan krijg ik zeker last van een naar gevoel / pijnlijk gevoel in mijn voorhoofdholte. Koude wind of een koude omgeving geeft hetzelfde effect. Ik let er dus goed op dat ik het warm houd.

Veel sterkte.

Groetjes,
Alies

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » di 18 apr 2017 10:53

Hallo Alies

Bedankt voor je reactie, gooi hier tegenwoordig alles op die overgang, maar omdat ik er nooit geen last van heb gehad en nu zoveel dacht ik, wie weet! Zal het in ieder geval warm houden, bedankt.

Groetjes, Flippertje

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Bericht door Troelaatje » di 18 apr 2017 17:49

Heej meiden,

ik heb me wel eens laten vertellen dat als je vaak last hebt van ontstoken holtes dat dat stress gerelateerd kan zijn...pfff hoezo overgang en stress....bingo...!!
Wat een worsteling toch he.... van alles is of een klacht of een gevolg van een klacht... houd moed meiden... er komen betere tijden... vertrouw erop!!

Troelaatje

Jonnie
Berichten van Jonnie
Onderwerpen van Jonnie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Jonnie » di 18 apr 2017 19:20

Hallo dames

Ik geloof niet dat holte ontsteking van de overgang kan komen maar het blijft natuurlijk vervelend voor je wat de oorzaak ook is.

Stress is ook een verschijnsel wat bij heel veel mensen voorkomt en op alle leeftijden ook bij mannen dus dat hoeft dan toch ook niet met de overgang te maken te hebben.

Kijk als je bv kijkt na alle bijwerkingen zitten er een aantal bij die ook bij hele andere dingen het gevolg kunnen zijn.

Ik heb misschien makkelijk praten want ik heb (nog) nergens last van. Het lijkt bijna alsof dat ook niet normaal is en ik dacht toen ik voor het eerst hier kwam kijken dat ik echt een uitzondering was maar dat blijkt ook helemaal niet zo te zijn.

En ik wil zeker niet tenietdoen dat er genoeg vrouwen zijn die er heel veel last van hebben. Maar ik wil me ook niet gek laten maken terwijl er niets aan de hand is.

Jonnie

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » di 18 apr 2017 23:40

Hallo Jonnie

Er zijn genoeg vrouwen die nergens geen last van hebben maar die kom je hier meestal niet tegen, hoe kom je hierop verzeild dan?
Ik had klachten en ging googelen en kwam op vrouwenovergang uit, ik zeg ook niet dat met die holtes een overgangsklacht is maar was nieuwsgierig of er meer dames last van hebben, ik rol van de ene klacht in de andere en wordt er knettergek van, er gaat op dit moment geen week goed, ieder keer wat anders, naar ben blij dat jij nergens geen last van hebt en wil je absoluut niet gek maken, hoop dat het zo blijft voor je, snap nog niet hoe je hier dan terecht komt en wat de meerwaarde van deze site voor je is, maar bedankt voor je reactie

Flippertje

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rianne » wo 19 apr 2017 00:27

Beste dames,

Uiteraard krijg je van de overgang zelf geen infectie, net zomin als van stress.
Wel kunnen ze er allebei voor zorgen dat je weerstand minder is.
Dus dat een infectie makkelijker vat op je krijgt kan zeker. Wat voor infectie doet er dan nog eens niet toe.

Maar de schommelingen van de overgang doen ook iets met de hoeveelheid stress waar je aan blootstaat.
Je zenuwstelsel staat onder druk. Schommelende hormonen zorgen ervoor dat het sympathische en para sympathische deel van het zenuwstelsel dikwijls niet adequaat op elkaar kunnen reageren. Het systeem is meer of minder gestrest daardoor.
Stress die van binnenuit komt en rechtstreeks afkomstig is van de overgang.
Hoe grilliger de schommelingen hoe meer het systeem van slag kan zijn, hoe meer van die extra stress. En hoe groter de kans op (meer) overgangsklachten.
Voor die vrouwen is er dan echt wel iets aan de hand. Soms zelfs al, zonder dat ze nog andere problemen hebben.
De impact die deze innerlijke stress van de overgang, hierdoor kan hebben op iemands leven, op klachten, wordt in mijn ogen nog veel teveel onderschat.
En helaas, of misschien wel daardoor, dan maar aan de kant geschoven door degenen die het niet kennen of niet weten.

Dat verschijnselen van andere dingen soms ook lijken op een overgangsverschijnsel is een feit. Maar dat wil niet zeggen dat het dan ook wel iets anders zal zijn.
Als iemand tijdens de overgang, vanwége die overgang en het gestreste zenuwstelsel, verschijnselen ervaart, dan zijn dat overgangsverschijnselen.
Als je ze niet hebt, hoef je je er niet druk over te maken. Als je ze wel hebt, eigenlijk ook niet, maar vertrouwen houden in je lichaam wordt er niet gemakkelijker door als je zoveel klachten hebt.

Rianne

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » wo 19 apr 2017 08:20

Inderdaad Rianne

ben heel onzeker over mijn lichaam, vertrouw het niet meer wat natuurlijk ook weer stress met zich meebrengt, zit in een cirkeltje en kom er niet uit, het is elke keer wat anders, wordt er niet vrolijk van,

Flippertje

Jonnie
Berichten van Jonnie
Onderwerpen van Jonnie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Jonnie » wo 19 apr 2017 09:13

Hallo dames

Ik heb ook niet gezegd dat het niet van de overgang kan zijn maar het hoeft niet altijd zo te zijn.

Ik heb er de leeftijd voor ik ben een paar maanden 50 en op een gegeven moment werd er ook in mijn omgeving gepraat enz. En toen dacht ik, ik ga eens wat beter kijken wat de overgang dan precies inhoudt (ik wist het wel globaal) en of het zo kan zijn dat of ik nog niet in de overgang ben en gewoon later ben dan gemiddeld of dat er gewoon meer mensen zijn die (nog?) geen klachten hebben. Al met al ik weet het gewoon eigenlijk nog steeds niet omdat ik ook nog gewoon elke maand ongesteld ben. Maar ik ga me er niet druk om maken dus ik heb nu zo ik zie het allemaal wel in de toekomst. Ik weet wel mocht ik er last van krijgen ik ga zeker de hulpmiddelen gebruiken die er zijn.

Dus vandaar. Maar ik wil zeker niet teniet doen dat er mensen zijn die wel veel klachten hebben en die ook veel sterkte wensen.

Jonnie

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Bericht door Troelaatje » wo 19 apr 2017 09:21

Dankjewel Rianne,

prima uitleg...jammer dat iedereen niet begrijpt wat wij bedoelen.

groetjes, Troelaatje

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » wo 19 apr 2017 10:28

Hallo Flippertje,

Natuurlijk kan dat. Alles wordt droger dus ook je slijmvliezen in neus enz. Dan kan je gevoeliger worden voor infecties buiten de andere oorzaken die genoemd zijn. Ik spoel regelmatig met een zoutoplossing. Je kunt ook zoutoplossing in een spray krijgen dat is wat makkelijker. Zou je eens een tijdje kunnen proberen. Geen agressieve middelen nemen daar knapt je neusslijmvlies niet van op.

Succes en sterkte,

Madu

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » wo 19 apr 2017 18:29

Dank je wel Madu

Flippertje

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » di 25 apr 2017 13:56

Hallo dames,

Nou heb weer wat hoor,
Heb sinds vorige week klachten van mijn neus, neus doet pijn, en dacht zelf aan een bijholteontsteking, dus aan het stomen, neusspray gebruiken, zout water spray.
Maar het rare was. ben niet verkouden, geen loopneus, geen verstopte neus.
Na een paar dagen ging mijn gezicht, bij mijn wangen zwellen en voelde me steeds slechter, dus toch na de dokter.
Dacht ook aan een bijholteontsteking maar stuurde me door voor foto's te maken, dat was gisterenochtend.
Gisteravond bleef alles opzwellen tot me keel toe, dus ik in paniek na de huisartsenpost.
Omdat ik daar best lang moest wachten werd ik ook weer wat rustiger en zakte het een beetje, baalde al dat ik mijn zoon had meegenomen en die knul ook weer een avond kwijt was, maar vindt hij helemaal niet erg, maar je snapt wel dat ik super baalde.
Huisartsenpost kon niks bijzonders vinden en stuurde me weer na huis.
Vanmorgen opgestaan en gelijk na het opstaan zwelde me gezicht weer op dus opnieuw na de huisarts, die had de uitslag van de foto,s en wat bleek, geen ontsteking te zien, gelukkig natuurlijk, maar wat nu?
heb pilletjes gehad tegen allergische reacties en opnieuw neusspray,
heb ik net zo'n pilletje gepakt en denk dat alweer meteen dat dat niet goed is en ga daar dan weer van over de zeik.
Zijn er nog meer dames die meer last hebben van allergieën?

Flippertje

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » di 25 apr 2017 14:22

Hoi Flippertjes,

Ja, ik dus. Was vroeger super allergisch voor van alles, pollen, honden, huisstofmijt enz. Sinds vorig jaar heb ik daar weer meer last van nadat het tig jaren wel goed ging. Latent aanwezig maar ik had er geen last van. Ik slik sinds kort weer tabletjes. Schreef dat ook ergens hier en bijkomend voordeel was dat ik beter ging slapen. Dat is alweer weg. Nadeel is wel dat ik nog meer vermoeid ben overdag. Voordeel is ook dat ik door mijn neus kan ademhalen en geen holteontsteking meer heb gehad. Het moet maar even deze periode. Ik hoop dat het straks als de hormonenstorm weer wat ligt niet meer nodig is om iets te nemen.

Sterkte en succes iig,
Madu

Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:

Bericht door Lunar » di 25 apr 2017 15:08

Ja ik dus ook.
Voel me slecht !! Hoofdpijn achter de ogen
Druk op oor. Zere kaak
Antibiotica gehad maar nog niet echt lekker
Vaak 's nachts neus potdicht
Waardeloos dit,

Lunar

Mimie
Berichten van Mimie
Onderwerpen van Mimie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Mimie » di 25 apr 2017 18:29

Herkenbaar.

Sinds m'n menstruatie steeds vaker weg blijft, krijg ik hier meer en vaker last van.
Vooral als ik merk dat mijn lichaam weer een eisprong voor elkaar probeert te krijgen, wat steeds vaker niet lukt.
En volgens mij probeert mijn lichaam het iedere week de laatste maanden...

Is altijd al wel een gevoelig iets geweest (overgevoeligheden, allergieën en vaak verkouden, oorontstekingen enz) , vooral als kind en puber, daarna ging het wat beter, maar nu in alle hevigheid terug.

Spoelen met zout water (dus geen neusdruppels met zout water) helpt wel. Sinds ik dit doe, nog wel loopneus, volle holtes, maar niet meer die druk op het hoofd of bij de holtes of oren.

Ook heb ik vaak een griepgevoel (uitputting, malaise, verkouden-achtig, keelpijn) en ook dat lijkt met de 'eisprong' (ook mislukte) samen te hangen.
Dit komt en gaat. Ontstaat van het ene op het andere moment en verdwijnt ook van het ene op het andere moment spontaan. Soms bijvoorbeeld maar een uurtje en dan hop is het weer weg.
Herkenbaar?

Laatst moest ik opeens achter elkaar niesen, mijn holtes stroomden vol en direct erna enorme gejaagdheid en onrust, waarna ook het griepgevoel opstak.
Vroeg naar bed en de volgende ochtend niks meer aan de hand. Prima dag gehad.

Groet Mimie

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » di 25 apr 2017 18:41

Bedankt voor jullie snelle reacties,

Flippertje

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Diaantje » wo 26 apr 2017 10:00

Dag Dames,

Ms hebben jullie hier ook wat aan.
Sprak een cliënt van ons, zij drinkt Peterselie thee, net zo te zetten als verse Munt thee, tegen allergieën en opvliegers.
Nu heb ik ook hooikoortsklachten en sinds ik per dag 2 tot 3 koppen peterseliethee drink, zijn die klachten minder. De opvliegers weet ik nog niet zo goed omdat ik deze (nog) niet elke dag heb. Het drijft ook enorm goed vocht af en mijn darmen werken er ook prima op.
Je moet ms even aan de smaak wennen, maar met een klein scheutje honing erdoor is het mijns inziens prima te doen. Ik drink het trouwens zonder honing.
Succes ermee mocht je het willen proberen.

Diana

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » wo 26 apr 2017 11:52

Hallo Diana

Ben er vorige week mee begonnen, maar toen zijn ook die allergie klachten begonnen, dus durf nu niet meer, enigste wat ik nieuw heb gepakt, twijfel of dat het van die thee komt, maar kan net zo goed iets anders zijn, toch bedankt,

Flippertje

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » ma 08 mei 2017 00:58

Hallo

Zit ik weer beneden aan tafel i.p.v. lekker te slapen, morgen 7 uur wekker weer voor te werken, bah,
Ga ik net naar bed, heb al 2 dagen last van me tong en kijk eens wat verder op die tong, schrik me kapot, allemaal bulten erop, weer meteen in paniek natuurlijk, maar een allergiepil gepakt voor het geval die allergie weer begint al is dat heel de week rustig geweest, weer in alle staten,
Nu een boterham met hagelslag aan het eten omdat je die pilletjes eigenlijk een half uur voor je ontbijt moet nemen, bang dat als ik niet eet het niet goed is, zit me toch een partij drukte maken om die tong.... , brandt ook allemaal in me mond, shit moet ik nu alweer na die huisarts??? Bah weer een leuk begin van de week

Flippertje

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » do 11 mei 2017 19:40

Hallo dames,

wat nu weer, een hele gele tong met bultjes achterop de tong,
Het gevoel of mijn neus in eens dichtslaat, pfff wordt er helemaal gek van, nog meer mensen met die stomme klachten???

Flippertje

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » di 16 mei 2017 00:27

Hallo dames

Ik heb 's-nachts zo'n droge tong dat het gewoon pijn doet, heb er al jaren last van en is ook jaren geleden onderzocht maar niks te vinden, heb het idee dat het steeds erger wordt, nog meer dames die dit herkennen en tips hebben wat te doen?

Flippertje

Flippertje
Berichten van Flippertje
Menopauzejaar:

Bericht door Flippertje » ma 29 mei 2017 12:46

Hallo dames,

vanaf gisteravond steeds het gevoel als of mijn wangen/kaak 10 kilo per stuk wegen en net alsof ze slapen, zo'n akelig naar gevoel,
zou dit te maken kunnen hebben met een allergie???
en zo nee, kan ik dan proberen om een allergie tabletje te pakken en kan dat kwaad als het niks te maken heeft met een allergie???
raak er helemaal in paniek van maar ben de afgelopen 8 weken elke week bij de huisdokter geweest, durf er niet meer na toe, elke wek wat anders, dan allergie, dan migraine wat ik nooit heb gehad, dan alle holtes verstopt, steeds weer andere klachten die zo vaag zijn dat de arts ook niet weet wat ie er mee moet, en nu weer dit, loop heel de dag met de zenuwen in mijn lijf en wordt steeds onzekerder, man wordt er ook gillend gek van, al is die heel begripvol maar kan er op dit moment niet meer mee omgaan......
Wie geeft me goede raad????

Flippertje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht