Iemand ervaring met vleesbomen tijdens de overgang?

Voor wie medisch ingrijpen nodig heeft om overgangsklachten te onderdrukken.
Voor aandoeningen die zich naast de overgang nog wel eens manifesteren.
En voor wie geestelijke overgangsklachten wil behandelen als een stoornis/aandoening.
Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Iemand ervaring met vleesbomen tijdens de overgang?

Bericht door Cornelie » do 23 sep 2010 16:10

Hallo allemaal,

Ik heb al enige jaren last van veel bloedverlies tijdens menstruaties en tussendoor vloeien. Vijf jaar geleden ben ik daarvoor al bij de gynaecoloog geweest en na een heel aantal onderzoeken bleek dat ik 2 a 3 kleine vleesboompjes had daar werd niets aan gedaan.

Nu kwam alles in volle hevigte terug en heb ik vanmorgen een inwendige echo laten maken.
Conclusie een heel groot deel van mijn baarmoederwand bestaat nu uit vleesboompjes! Het is dus duidelijk verergerd wat ook al wel uit mijn klachten bleek.
Nu zal ik binnenkort weer naar de gynaecoloog moeten om te gaan kijken hoe nu verder.

Heeft hier iemand ditzelfde ofwel nu nog of gehad?
Ik slik nu nog de pil en moet daarmee stoppen, moet ik erop rekenen dat het erger zal worden?
Of worden vleesbomen tijdens en na de overgang minder zoals ik ook elders wel lees?

Ik wilde het hier toch eens vragen want ik wil graag zo beslagen mogelijk ten ijs naar de gynaecoloog.

Groetjes, Cornelie

Gijsje66
Berichten van Gijsje66
Onderwerpen van Gijsje66
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 52

Re: Iemand ervaring met vleesbomen tijdens de overgang?

Bericht door Gijsje66 » vr 24 sep 2010 08:54

Hoi,

ik heb ook last van vleesbomen. Deze zijn tijdens mijn zwangerschappen ontstaan en niet meer weggegaan (wel weer iets kleiner geworden). Ze zitten aan de buitenkant van mijn baarmoeder, het zijn er 3.
Bij mij worden ze niet groter. Sterker nog er is mij gezegd dat vleesbomen na de overgang meestal helemaal of gedeeltelijk verdwijnen.

Ik ben benieuwd wat jouw gynaecoloog voorstelt om eraan te doen.

Sterkte.
Groeten, Marianne

Kaatje48
Berichten van Kaatje48
Onderwerpen van Kaatje48
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 56

Re: Iemand ervaring met vleesbomen tijdens de overgang?

Bericht door Kaatje48 » za 09 apr 2011 18:12

Hallo Cornelie,

Ik wilde toch nog even reageren op een wat ouder berichtje van jou. Ik heb jarenlang vleesbomen gehad. Ze groeide mee met een zwangerschap na IVF en werden na de bevalling weer iets kleiner. Echter altijd zeer onregelmatig en zeer hevig ongesteld, met contactbloedingen en noem maar op. Een tijdje getwijfeld om het slijmvlies van binnen weg te laten halen, om het bloedverlies te stoppen, maar besloten dat niet te doen.

Toen ik het uiteindelijk wel wilde, kon het niet meer op die manier. De hele baarmoeder moest eruit, omdat de vleesbomen zo groot geworden waren dat mijn baarmoeder bijna twee keer zo groot was geworden. Daarnaast groeiden er ook vleesbomen op/aan/uit de baarmoedermond. Hij kon dus helaas ook niet vaginaal verwijderd worden.

Opvliegers en nachtzweten had ik al heel lang. Dacht dt dat het was. Artsen hadden ook gezegd dat ik al wat in de overgang zat. Na het verwijderen van de baarmoeder (dit is ong 3 jaar geleden), zonder de eierstokken, heb ik in toenemende mate lichamelijke klachten gehad. Eerst vaag, dus allerlei artsen en onderzoeken gehad, net als velen van ons. Inmiddels zijn de klachten zo hevig dat ik ook niet meer weet waar ik het moet zoeken. (worden mogelijk wel versterkt door een ander verhoogd hormoon) wat nog even uitgezocht moet worden.
Ook vanaf dat moment hartkloppingen, fladderen bonken, trillen en noem maar op.

Sinds kort weet ik dat ik echt in de overgang zit waar ik het voorheen alleen vermoedde. Dit geeft iets geestelijke rust, maar lichamelijk nog geenszins. Vind het erg moeilijk. Ik vind het heel jammer dat wij vrouwen dit moeten meemaken, ook nog. dit gun je echt niemand. Ik wens je veel sterkte.

groetjes Kaatje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht