Wankel op de benen

Onderwerpen die te maken hebben met duizeligheid, draaiduizelingen, licht in het hoofd, gevoel van dronken zijn, oorsuizen of wankel op je benen staan
Renee55
Berichten van Renee55
Onderwerpen van Renee55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Wankel op de benen

Bericht door Renee55 » zo 27 sep 2015 09:10

Goedemorgen allemaal,

ik zal me even voorstellen: ik heet Renete en ben 55 jaar en al een paar jaar in de overgang en niet meer ongesteld.
Ik herkende veel van de verhalen over duizelingen en op dit moment zit ik er middenin. Sinds 2 maanden loop ik te wiebelen op mijn benen en dit maakt mij zeer onzeker. Dit komt ook omdat ik een paar jaar geleden zomaar een draaiduizeligheid kreeg waarbij ik dus alles voor mijn ogen zag draaien en ik een paar dagen niets kon zien. Mijn fysiotherapeut zegt dat dit wiebelige gevoel wordt veroorzaakt door extreme spanning in mijn nek. De dokter heeft mij Oxazepam gegeven waar ik helaas nu aan verslaafd ben want ook al wil ik graag van dit medicijn af, ik merkte dat ik vervelende verschijnselen (nog meer wiebelen) kreeg toen ik wilde afbouwen. Ik trek me nu steeds meer terug op mijn vertrouwde plekje in de slaapkamer. Ik probeer wel 1 keer per dag een wandelingetje buiten te maken met mijn dochter. Maar het liefst trek ik me terug in mijn holletje. Ik weet dat dit het proces niet bevordert, maar ik kom niet over die drempel heen.

Renee

Marjak
Berichten van Marjak
Onderwerpen van Marjak
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Wankel op de benen

Bericht door Marjak » di 29 sep 2015 19:21

Hallo dames,

Ik heb ook sinds een week of 4 zo'n pijn in mijn nek en achterhoofd, duizelig, beetje misselijk word ik ervan. Ook wordt ik vaak wakker met vreselijke hoofdpijn welke dan weer in de loop van de ochtend wegtrekt, maar 's avonds begint het weer. Doodmoe en chagrijnig word ik er van.
Ik zit al een aantal jaar op dit forum en het verrast mij steeds weer wat voor ongemakken er allemaal door de overgang komen.
Ik had die nekklachten niet bij de overgang gezocht, hoewel ik er twee jaar geleden ook in deze ernstige mate last van heb gehad.
Ben toen bij een manueel therapeut onder behandeling geweest en moet zeggen dat ik er bijna twee jaar minder last van heb gehad.
Maar het is wel constant op de achtergrond gebleven. Ik heb het nu eerlijk gezegd wel gehad met die overgang. Heb wel minder last van opvliegers de laatste tijd, ben niet meer zo down, maar heb wel weer allerlei andere klachten.
Af en toe mijn hart luchten op dit forum helpt wel en Renee, ik denk dat we allemaal van die periodes meemaken dat we eigenlijk de deur niet uit willen en je het liefst in je eigen holletje blijft. Maar wees gerust, het gaat over, zegt zei die ook bijna 2 jaar de deur niet uitkwam en nergens zin meer in had. :D Ik ben begonnen met kleine stapjes, even met mijn dochter naar de supermarkt, of even wat drinken op een terras. Het was niet makkelijk, maar zo ben ik er wel doorheen gekomen.

Groetjes, Marja

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Bericht door Mymi » di 22 dec 2015 12:52

Hallo dames,

Ook ik heb al meer dan een week last van duizeligheid, eerst alleen als ik lag nu ook overdag, ik vind het akelig hoor. Morgenochtend ga ik toch even naar de huisarts om er even naar te laten kijken. Dit soort dingen die ik tegenwoordig elke dag voel, ik voel me namelijk geen dag meer echt lekker, had ik voor de overgang allemaal niet, dus ik hoop echt dat het weer de zoveelste overgangsklacht is en niet iets ernstigs.
Zijn er meer dames die overdag en 's nachts duizelig zijn, en hoe lang duurde dat bij jullie?

Groet Mymi

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Moon1967 » di 22 dec 2015 22:20

Hoi,

Ik heb hier ook erg last van. Ik ben vandaag naar de duizeligheidspoli geweest. Daar ben ik helemaal onderzocht. Een gesprek gehad met de KNO arts en de neuroloog. Allerlei onderzoeken gehad. Ik krijg de uitslag over 1 of 2 weken. Maar ik heb ook aangegeven dat ik denk dat het met de hormonen te maken heeft. De neuroloog (een vrouw van onze leeftijd) gaf wel aan dat hormonen rare dingen kunnen doen, maar dat het niet duidelijk is of die duizeligheid daar ook van kan komen.

Groetjes Monique

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » wo 06 jan 2016 16:07

Hoi Monique,

Hoe gaat het nu met jou duizeligheid, wordt het al minder? Je schreef dat je in December naar de duizeligheidspoli was geweest en op de uitslag moest wachten, heb je die inmiddels en zo ja wil je die delen met ons.
Mijn duizeligheid wordt wel minder gelukkig, het is niet meer zo dat als ik ga liggen dat alles draait maar als ik bijvoorbeeld lees of op de iPad zit wil het nog wel eens draaierig worden.
Ik hoop wat te horen van je, hoop echt dat het beter met je gaat.

Groet Mymi

Citroen
Berichten van Citroen
Onderwerpen van Citroen
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Citroen » wo 06 jan 2016 19:35

Mymi schreef:
di 22 dec 2015 12:52
Ook ik heb al meer dan een week last van duizeligheid, eerst alleen als ik lag nu ook overdag, ik vind het akelig hoor. Morgenochtend ga ik toch even naar de huisarts om er even naar te laten kijken.
Beste Mymi,

Is ook akelig, het kan ook te maken hebben met je evenwichtsorgaan. Heb het zelf paar dagen geleden ook gehad, ging toen even liggen en was draaiduizelig, misselijk en braken. Heeft wel paar dagen geduurd voordat het over was, nog soms duizelig. Maar gaat beter. Sterkte !

Groet
Marianne

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:

Bericht door Moon1967 » do 07 jan 2016 16:46

Hoi Mymi,

Ik heb afgelopen dinsdag de uitslag gehad. Bloeddruk en oren zijn goed. Ik heb wel hyperventilatie. De neuroloog wil nog een scan maken van het hoofd om alles uit te sluiten. Anders gooit ze het op de hyperventilatie en gaan we daarmee aan de slag. Het gaat wel wat beter. Ik heb er op het moment niet meer dagelijks last van.

Groetjes Monique

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » za 09 jan 2016 22:11

Hoi dames,

Bij mij gaat het gelukkig momenteel weer beter met de duizeligheid.

Groet Mymi

Renee55
Berichten van Renee55
Onderwerpen van Renee55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Renee55 » ma 23 jan 2017 15:53

Hallo dames,

Sinds de zomer vorig jaar sta ik te wankelen op mijn benen. Ik ben niet duizelig. Ook een bezoek aan de neuroloog en de KNO-arts heeft niets opgeleverd. Van de huisarts kreeg ik onlangs cinnarizine voorgeschreven, een middel tegen reisziekte/duizeligheid. Helaas kreeg ik die avond na het nemen van dat pilletje hartkloppingen, dus daar ben ik mee gestopt. Dat wankelen op mijn benen belemmert me flink in het alledaagse leven: de trap aflopen gaat beroerd, idem met bukken en door de knieën zakken of gewoon een wandeling door de natuur.
Heeft iemand hier ook last van en misschien een oplossing gevonden?

groet, Renee

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:

Bericht door Moon1967 » di 21 mar 2017 23:28

Hoi Renee

Ik zie nu je berichtje pas. Ik heb dat ook heel erg. Ben door de huisarts naar de duizeligheidspoli gestuurd. Daar hebben ze alles bekeken en getest. Ogen, oren, hyperventilatie en een scan van het hoofd. Alles goed. Niks aan de hand, behalve dan hyperventilatie. Daarvoor naar ademhalingstherapie geweest. Maar voor de hyperventilatie heb ik al zoveel therapie gehad, dat weet ik nu wel. Maar dat wankele, duizelige gevoel gaat niet over. Ik heb het vaak als ik stil sta om bijv. Met iemand te praten. Dan koet ik mij echt aan iets of iemand vasthouden, anders lijkt het net of ik omval. Heb jij dat ook? Een oplossing heb ik ook nog steeds niet, helaas. Sterkte.

Groeten, Monique

Adriana1970
Berichten van Adriana1970
Onderwerpen van Adriana1970
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Adriana1970 » do 16 mei 2019 14:01

Hallo!

Beetje late reactie maar ik zocht naar het symptoom wankel op benen op Google en kwam hier terecht. Ik heb veel verschillende klachten maar de ergste vind ik dat wankelen. Elke keer ben ik me daar zo van bewust en het maakt me ook bang. Ik sta af en toe gewoon te tollen zonder dat ik draaierig ben in mijn hoofd, het is meer alsof ik mijn evenwichtig niet kan houden. Ik voel me wel vaak licht en naar in mijn hoofd. Ook ik ben naar de duizeligheidspoli geweest en kreeg de diagnose chronische hyperventilatie.

Ik word er soms radeloos en moedeloos van maar het sterkt me dat ik niet de enige ben.
Heeft iemand nog tips of ervaringen?

Bedankt
Adriana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht