Pre menopauze en cipramil

Voor wie medisch ingrijpen nodig heeft om overgangsklachten te onderdrukken.
Voor aandoeningen die zich naast de overgang nog wel eens manifesteren.
En voor wie geestelijke overgangsklachten wil behandelen als een stoornis/aandoening.
Birthe
Berichten van Birthe
Onderwerpen van Birthe
Menopauzejaar:
Leeftijd: 39

Pre menopauze en cipramil

Bericht door Birthe » do 17 jan 2019 09:07

Hallo dames,

In augustus postte ik hier een bericht met de vraag of ik mogelijk in de overgang kon zijn. Gisteren ben ik toch maar eens met de huisarts gaan praten. Ik had het lood in de schoenen, want; ik ben nog maar bijna 39, ik heb in het verleden een flinke angststoornis gehad en ik was bang dat hij het weer op ‘tussen de oren’ af zou schuiven.

Maar nee dus. We hebben samen mijn klachten sinds afgelopen zomer besproken en toen hij de optelsom maakte, deelde hij gelijk mijn vermoeden; pre menopauze. Mede omdat ik maar 1 eierstok heb sinds een aantal jaren, was mijn leeftijd helemaal niet zo gek. Hij zei dat ik bloed mocht laten prikken, maar dat het waarschijnlijk geen bevestiging zou geven. Ook wil hij dat ik een echo laat maken van mijn baarmoeder, om (buiten mijn myoompje) nare zaken met betrekking tot de achterlijke en wisselende menstruaties uit te sluiten.

Ik voel zo’n opluchting! In overleg ben ik begonnen met cipramil druppels, ik ben namelijk de laatste tijd op en af behoorlijk depressief. Dat is iets wat ik absoluut niet ken van mezelf. Ik vind het eng, die medicatie, maar dit gaat zo niet langer. Ook de PMS is met de maand erger, ik transformeer dan tot een of andere heks met extreem pijnlijke borsten en continue zware buikpijn.

De huisarts adviseerde met 1 druppel te starten en per week op te hogen. Verder slik ik af en toe oxazepam, omdat ik dacht weer paniekaanvallen te hebben. Ze zijn alleen wel helemaal anders dan vroeger en nu blijkt dat het een soort opvliegers zouden kunnen zijn? Komen ze dan daarom ook door de oxazepam heen?

Nou ja. Ik voel me ergens ‘rustiger’, al zijn het rare dingen die ik voel in mijn lichaam. Ook hoop ik dat het niet de komende 10 jaar zo blijft, want bij die gedachte word ik een beetje wanhopig.
Sinds december ben ik actief aan de yoga(1x PW les, elke dag thuis) en ik eet steeds gezonder. En dan nu dus de cipramil erbij, ik hoop dat het helpt.

Zijn er hier meer vrouwen die ondersteuning halen uit een antidepressiva? Of zijn er andere tips?
In elk geval bedankt voor het lezen!

Groetjes Birthe

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 57

Re: Pre menopauze en cipramil

Bericht door Troelaatje » do 17 jan 2019 15:15

Dag Birthe,

Wat een verhaal...ik begrijp je heel goed..de angst voor de angst speelt hierbij ook een rol mee..ik herken dat maar al te goed. Wat ik ervaar is dat paniek angst en onrust door de AD gaat.het haalt wel wat de scherpe kantjes eraf. De kunst van angst en paniek en het hebben van overgangsklachten is ze gewoon te laten zijn zonder oordeel of gevecht..de ene keer lukt het voor mij prima maar de andere keer is het gruwelijk beangstigend.
Sterkte !!!

Troelaatje

Jasmijn
Berichten van Jasmijn
Onderwerpen van Jasmijn
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Pre menopauze en cipramil

Bericht door Jasmijn » di 07 mei 2019 19:09

Hallo Birthe,

Ik gebruik ook oxazepam als de angst of paniek te heftig wordt, ik zie het meer als een noodrem want ik word er ook af en toe helemaal gek van. Dus herkenbaar wat je schrijft. Alas ik oxazepam neem gaan de scherpe kantjes eraf, en kan ik normaal slapen, maar het blijft zeker aanwezig. ik ben zelf een tijdje geleden met de ad gestopt, maar soms denk ik weleens moet ik er weer aan beginnen? Ik probeer het nu wel met homeopathische middelen.

Sterkte!
Grtjs Jasmijn

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht