Een aantal middelen die voor mij heel goed werken

Vrouwen in de Overgang vormen een markt voor farmaceuten. Het aantal middelen waarmee zij ons een moeiteloze overgang beloven is immens. Maar maken zij die belofte wel waar?
Citroentje
Berichten van Citroentje
Onderwerpen van Citroentje
Menopauzejaar: baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 49

Een aantal middelen die voor mij heel goed werken

Bericht door Citroentje » wo 14 mar 2018 13:35

Hoi dames,

mijn baarmoeder is op 01 april 2014 verwijderd. Daarna had ik heel erg veel last van overgangsklachten: heel moe, heel prikkelbaar, somber, bloedsuikerspiegel-schommelingen en noem het maar op. Toen had ik vanwege alle problemen rondom die baarmoeder en de overgang en nog andere nare omstandigheden, vorig jaar opeens last van een veel te hoge bloeddruk. Mijn homeopaat raadde mij toen aan om hibiscus thee te gaan drinken voor de hoge bloeddruk. Dat ben ik gaan doen en nadat ik drie weken lang twee kopjes hibiscusthee per dag ging drinken, ging niet alleen mijn bloeddruk omlaag maar werden ook mijn overgangsklachten een stuk minder. Dus dat wilde ik even delen; misschien dat iemand er iets aan heeft (mensen die een lage bloeddruk hebben of al medicijnen gebruiken voor een hoge bloeddruk, moeten het denk ik niet zomaar gaan gebruiken). Veel sterkte allemaal,

groetjes
Citroentje.

Mieke05
Berichten van Mieke05
Onderwerpen van Mieke05
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 55

Re: Een aantal middelen die voor mij heel goed werken

Bericht door Mieke05 » zo 06 mei 2018 18:57

Hoi Citroentje,

Had je geen last van bijwerkingen van de thee? Ik las dat je er zelfs van kan gaan hallucineren.
Durf het vanwege de mogelijke bijwerkingen zelf niet te gebruiken.

Groetjes Mieke

Citroentje
Berichten van Citroentje

Bericht door Citroentje » do 24 mei 2018 17:26

Hoi Mieke,

nee hoor, ik heb geen last van bijwerkingen. Het doet mij eigenlijk alleen maar goed.

Groetjes,
Citroentje

Citroentje
Berichten van Citroentje

Bericht door Citroentje » zo 10 feb 2019 19:01

Dag dames,

zo'n anderhalf jaar geleden was ik er beroerd aan toe wat betreft overgangsklachten: vaak heel erg moe, slecht slapen, enorm prikkelbaar, somber, opvliegers,veel gewrichtsklachten, spierpijn en noem het maar op. Echt vreselijk en ik zag mijn geest al zweven als dat nog jaren zou moeten duren. Toen ik begon met het drinken van hibiscusthee (voor de te hoge bloeddruk) merkte ik al dat veel van mijn klachten verdwenen. Het slechte slapen bleef nog wel. Toen ik de progesteroncreme ontdekte (waarin alleen natuurlijke producten zijn verwerkt) ging het ineens een stuk beter met slapen, vanaf de eerste dag dat ik het smeerde. De gewrichtsklachten en de spierpijn bleven, de prikkelbaarheid ook nog wel.

Sinds ik nu een aantal maanden een multivitamine neem speciaal voor de vrouw (waarin onder andere teunisbloemolie is verwerkt) is de prikkelbaarheid een stuk minder en mijn gewrichtsklachten, spierpijn en pijn in mijn benen zijn ook een stuk minder. Kortom, vergeleken met anderhalf jaar geleden (en de jaren daarvoor) gaat het nu een stuk beter. Wel slik ik ook nog calcium magnesium, ben daar tegelijk met de multivitamine mee begonnen, dus kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het verdwijnen van de spierpijn en de gewrichtsklachten door de multivitamine komt. Maar het helpt in ieder geval allemaal erg goed! Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft,

groetjes,
Citroentje

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Claire » ma 11 feb 2019 15:15

Hallo Citroentje,

Fijn dat je je beter voelt nu.

Progesteroncrème (het woord zegt het al) bevat het hormoon progesteron. Ik heb er geen ervaring mee, maar het is een vorm van HRT en beïnvloed daarmee de hormoonhuishouding.

Dat het verlichting geeft in de overgang is al wel langer bekend; de naam "dr. Lee" heb ik in dit verband weleens horen vallen. Ik ben wel benieuwd of er ook negatieve bijkomstigheden zijn. Misschien weet jij dat of zijn er andere dames die dit weten?

Groetjes,
Claire

Citroentje
Berichten van Citroentje

Bericht door Citroentje » di 12 feb 2019 11:37

Beste Claire,

progesteroncreme bevat NIET het hormoon progesteron.

Het bevat natuurlijke stoffen, te weten: Purified Water, Aloe Vera Gel*, Avocado Oil, USP Progesterone (Wild Yam Root), Carrot Oil, Cramp Bark, Lemon Grass Oil*, Vegetable Glycerin, Rosemary Extract*, Chamomile Extract*, Milk Thistle Extract*, Stearic Acid (Vegetable Oil), Vitamin A, Vitamin E (Tocopherol), Grape Seed Extract*. Er zit dus wilde yam in, een eetbare wortel.

In het Nederlands is de inhoud: gezuiverd water, aloe vera gel, avocado olie, wortel van de wilde yam, wortel olie, Gelderse Roos, citroengras olie, plantaardige glycerine, extract van rozemarijn, extract van kamille, mariadistel, plantaardig stearinezuur, vitamine A, vitamine E, druivenzaad extract.

Groet,
Citroentje

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Rianne » di 12 feb 2019 14:30

Progesteroncreme wordt zo genoemd, omdat er wel (bio-identiek) progesteron in zit.
Het staat niet per ongeluk als ingrediënten vermeld.

In de natuur, in planten, komt progesteron echter niet voor.

In (o.a.) de wortel van wilde yam zit diosgenine, deze stof wordt eruit gehaald en in de fabriek worden de moleculen veranderd en omgevormd tot het hormoon progesteron.
En die progesteron gebruiken ze als werkzame stof voor die crème. (en niet de wortel zoals die groeit in de natuur)

Rianne

Citroentje
Berichten van Citroentje

Bericht door Citroentje » za 01 jun 2019 10:41

Dag dames,

Ik drink nu iets meer dan twee weken thee van gedroogde rode klaver en mijn overgangsklachten zijn al een stuk minder. Ik had de laatste tijd ineens heel veel opvliegers, was heel vaak duizelig, best depri toch ook en vaak had ik een slap en trillerig gevoel, ook in mijn benen. De meeste van deze klachten zijn inmiddels verdwenen of een heel stuk minder. Ik dacht, ik geef het maar even door.

Groetjes,
Citroentje

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Re: Met rode klaver de klachten nu bijna weg

Bericht door Madu » di 11 jun 2019 18:15

Hoi Citroentje,

Dat is natuurlijk fijn maar eerder nam je ook hibiscusthee. Werkte dat toch niet? Mijn vermoeden is dat je gewoon even in een andere flow zit. Steeds als ik iets probeer dan probeer ik het langer of niet als het teveel bijwerkingen zijn of geen er geen effect is om te kijken of het echt werkt of dat het toevallig een fase is waarin de klachten gewoon wat minder zijn.

Ik ben dus vooral benieuwd hoe iets werkt over langere termijn. ;)

Dus laat aub weten of iets blijft werken of niet? Dat geeft een beter beeld voor anderen.

Grtjs,
Madu

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht