Geen zin meer in mijn werk.... moet nog zo lang!!

Werk (betaald of onbetaald), opvoeding, mantelzorg, jong moeten blijven......... Overgang of niet, er blijft van vrouwen veel verwacht worden.. Beeldvorming en een steeds sneller worden maatschappij zetten vrouw-eigenheid onder druk zet.
Jetje
Berichten van Jetje
Onderwerpen van Jetje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Geen zin meer in mijn werk.... moet nog zo lang!!

Bericht door Jetje » zo 18 jan 2009 14:26

Hallo dames

Ik ben 52 jaar en werk fulltime als juf op de basisschool. Ik ben volop in de overgang. Op het moment weer hevige menstruatie en dan bedoel ik ook echt hevig. Steeds de klas uithollen om naar de wc te gaan, onzekerheid of het niet doorlekt, hoofdpijn, opvliegers ( kinderen zien alles) zin om te huilen, moe van het verschonen van het bed midden in de nacht en het naar de wc rennen. Ik was al blij dat ik een half jaar niet meer ongesteld was en dacht dat ik ervan af was.... maar nu weer dit ....pfff

Heb helemaal geen zin meer in mijn werk en kan me ook helemaal niet meer interesseren voor alle nieuwe dingen die nu weer moeten in het onderwijs. Eigenlijk vind ik er niks meer aan....en ik moet nog zo lang.... De werkdruk in het onderwijs is heel erg groot geworden en je hoeft niet eens in de overgang te zijn om daar last van te hebben. Maar ja, ik ben dus ook nog in de overgang en heb er dus enorm veel last van. Het belangrijkste van mijn werk, de kinderen, vind ik nog wel leuk gelukkig. Maar het is wel moeilijk en zeer vermoeiend.

Als ik thuis kom heb ik eigenlijk nergens meer zin in. Het liefst ben ik thuis en wil ik lekker niks doen, beetje aanrommelen. Ik ben gescheiden en heb een lat- relatie, krijg veel begrip van mijn vriend. Ik heb drie dochters, twee zijn het huis uit en eentje woont er bij mij. Wij hebben het goed samen, maar zij heeft al jaren anorexia. De zorgen en het verdriet, het zoeken naar hulp en het van de ene kiniek naar de andere reizen heeft veel van mijn energie opgeslurpt de laatste jaren. Nu gaat het iets beter met haar maar nu pas voel ik de moeheid die ik daardoor heb opgelopen...... en de moeheid van de overgang...... komt daar nu dan nog bij.
Ik wil dit gewoon even kwijt en vind het fijn om mijn hart hier eens te luchten.

Jetje

Daan
Berichten van Daan
Onderwerpen van Daan
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd NU: 62

Re: Geen zin meer in mijn werk.... moet nog zo lang!!

Bericht door Daan » zo 08 feb 2009 21:34

Hoi Jetje,

Ik zou bijna zeggen: geef ze van Jetje maar dat zal vast geen nieuwe voor je zijn. Dapper, erg dapper zoals je vecht in je leven. Was er maar een toverspreuk en een wat prettiger maatschappij voor vrouwen die en in de overgang zijn en ook nog es alleengaand zijn.

Is er niet een mogelijkheid om op je werk hier en daar wat te verschuiven of te regelen? Waarschijnlijk heb je daar zelf al aan gedacht en het onderwijs is zeker niet de gemakkelijkste job om op korte terijm iets te verzetten maar toch...je kunt hier zoveel lezen over vrouwen die het niet meer trekken (trokken), ik was er helaas ook zo een maar heb wel mijn bestaan totaal veranderd.

Ik hoop van harte dat je ergens op uit komt en wat meer lucht en verlichting krijgt, we denken met je mee en denk aan jezelf!!

Groet Daan.

Tinka
Berichten van Tinka
Onderwerpen van Tinka
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Tinka » vr 20 feb 2009 19:27

O Jetje,

Wat een herkenning in jouw verhaal! Ik ben 46 jaar en werk ook in het onderwijs en ik zit al meer dan een jaar in de ziektewet omdat ik overspannen ben.
Ik kwam bij toeval op dit forum terecht en al die verhalen zijn zo herkenbaar, dat ik nu denk: niks overspannen: overgang! Ik merk in mijn werk dat ik absoluut niet meer flexibel ben, de (jonge) collega's irriteren me mateloos, zelfs de kinderen irriteren me soms. Dan al die vergaderingen, gesprekken met ouders, nou ja je kent het wel! Ik ben zo moe en ik moet zoveel in mijn werk!

Ik kan me net als jij ook absoluut niet meer interesseren voor wat er nu weer vernieuwd moet worden. Daarnaast voel ik me zo labiel, ik kan om alles huilen, ben een tijdje geleden ook al de klas uitgelopen omdat ik het niet meer trok! Ik voel me ook heel onzeker in mijn werk, ik heb het gevoel dat ik het niet meer kan (terwijl ik dit toch al een aantal jaren doe).
Als ik thuiskom ben ik ook helemaal op! Het liefst zou ik op de bank kruipen en er niet meer afkomen. Maar ja, dat huishouden he? Dus ook thuis moet er van alles. Dingen die ik er vroeger gewoon bij deed kosten me nu heel veel energie. Mijn man heeft alle begrip voor mijn situatie, maar ik mopper nogal eens op hem en dan voel ik me weer schuldig en zo gaat het maar door!

Sociale contacten? Alsjeblieft niet, helemaal geen behoefte aan. Winkelen zie ik enorm tegenop, Al die mensen en die muziek! Ik heb van jongs af al een grote hobby, maar ik moet me ernaar toe slepen, ben zelfs de afgelopen 5 weken niet gegaan!
Tot zover mijn 'klaagzang' ik hoop dat er gauw wat verbetering inzit!

Tinka

Jetje
Berichten van Jetje
Onderwerpen van Jetje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Jetje » wo 04 mar 2009 15:09

Hoi Tnka,

Ik herken mezelf ook helemaal in jouw verhaal en ben toch wel blij dat ik niet de enige ben............
Het vreemdst aan dit gevoel blijft dat het me helemaal in de war brengt.
Ik ken mezelf niet meer en dat is moeilijk.
Ik dacht dat ik nu wel wist hoe ik ben en hoe ik in elkaar zit, maar dat blijkt ineens toch niet meer zo te zijn....
Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen..

groetjes, Jetje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht