Er suf bijlopen op mijn werk

Werk (betaald of onbetaald), opvoeding, mantelzorg, jong moeten blijven......... Overgang of niet, er blijft van vrouwen veel verwacht worden.
Beeldvorming en een steeds sneller wordende maatschappij zetten vrouw-eigenheid extra onder druk.
Gittje
Berichten van Gittje
Onderwerpen van Gittje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Er suf bijlopen op mijn werk

Bericht door Gittje »

Hallo dames

Ik word in mei 47 jaar & heb sinds februari last met een kwakkelende menstruatie. Ben dus gaan rondneuzen op het internet, toevallig hier op het forum beland en ik kom tot de vaststelling dat ik wellicht al enkele jaren in de premenopauze zit

Klachten als veranderend menstruatiepatroon, soms uitblijven van de menstruatie, meer pijn, meer vaginale afscheiding, aankomen in gewicht (15 kg!), er suf bij lopen (watten in je hoofd), slaapproblemen, prikkelbaarheid, stemmingswisselingen e.d. heb ik al een paar jaar, maar heb nooit zo ver gedacht dat het met de overgang te maken had.

Nu is er wel een klacht waar ik het moeilijk mee heb en dat is het er suf bij lopen.
Dit speelt mij parten op m'n werk: intellectuele prestaties lijden eronder & ik voelt me dan een oen dat ik zo'n stomme fouten kan maken. Ik kan dan moeilijk afkomen met het excuus dat ik last hebt van overgangsklachten he.

groet
Gittje

Marij
Berichten van Marij
Onderwerpen van Marij
Menopauzejaar:

Re: Er suf bijlopen op mijn werk

Bericht door Marij »

Hoi Gittje

Raar he, dat je omgeving verwacht dat je je overgangsverschijnselen gewoon maar even aan hun eisen zult aanpassen.
Alsof de overgang iets is wat je niet hoort te hebben en al helemaal niet mag laten merken.
Voor mij voelt het veel logischer om tijdelijk de omstandigheden aan te passen aan wat me wel lukt. En daarna zie ik wel weer verder.

Marij

PetraS
Berichten van PetraS
Onderwerpen van PetraS
Menopauzejaar:
Leeftijd: 63

Bericht door PetraS »

Hi Gittje,

Tja, helaas ken ik jouw verhaal maar al te goed: je suffig en wazig voelen door de overgang en werken is niet zo'n geslaagde combinatie. Zoals ik er tegenaan kijk, kun ik ervoor kiezen 'open kaart' te spelen, zeker als ik verwacht dat mijn werkgever en collega's het zullen en kunnen begrijpen.

In mijn geval is dat absoluut niet zo en ik heb me gewoon aangepast, aan mezelf. Inderdaad, ik presteert absoluut minder, op elk gebied. Nou, dan doe ik dat maar. Dit klinkt lekker laconiek, maar dat is bij mij het gevolg van knokken vechten .... tegen de bierkaai. Nu laat ik het over me heenkomen. Heb vorig jaar wel een redelijke beoordeling gekregen, het zij zo, een kleine prijs voor ermee kunnen omgaan.

Mijn uiteindelijke keuze is het vinden van een andere baan waar ik als mens gerespecteerd word en ik niet zo zwaar meer hoef te presteren. Dat lukt nog niet zo, dus intussentijd: pas ik mezelf aan aan mijn kennen en kunnen.

Sterkte Meis!
Petra

Gittje
Berichten van Gittje
Onderwerpen van Gittje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Gittje »

Hey Marije & Petra

Ik heb nog het geluk om stadsambtenaar te zijn & niet in de privé te werken. Niettemin, als perfectionist ben ik niet vlug tevreden over m'n prestaties & heb de neiging om de lat steeds hoger te leggen. Met het verstrijken van de jaren lijkt het mij alsof ik steeds verder afglijd. Ik word dan echt kwaad op mezelf !

Ik heb m'n mutatie naar een andere dienst gevraagd & ga er maandag van start. Hoewel ik mij inhoudelijk zal verbeteren, ontzie ik toch die inwerkperiode omdat ik maar al te goed besef dat de intellectuele prestaties durven wisselen. Vroeger hoefde ik mij daar geen zorgen over te maken, maar nu :roll:

Het begrip tonen voor ziekten, moeilijkheden enz. hangt bij ons grotendeels af van de instelling van het diensthoofd. Bij de dienst die ik nu verlaat, heeft de chef zelfs geen begrip voor psychische ziekten, laat staan voor een toestand als de overgang ;)

Groet
Gittje

Dit onderwerp is 14 jaar en 9 maanden oud. Er kan niet meer op gereageerd worden.
Maak en nieuw onderwerp aan, of reageer in een ander soortgelijk onderwep
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht