Altijd zwaar werk gehad, maar ben nu lui

Werk (betaald of onbetaald), opvoeding, mantelzorg, jong moeten blijven......... Overgang of niet, er blijft van vrouwen veel verwacht worden.. Beeldvorming en een steeds sneller worden maatschappij zetten vrouw-eigenheid onder druk zet.
16Myra16
Berichten van 16Myra16
Onderwerpen van 16Myra16
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Altijd zwaar werk gehad, maar ben nu lui

Bericht door 16Myra16 » wo 11 nov 2015 17:17

Hoi lotgenoten,

Ik weet niet of iemand zich hier in kent, maar ik ben een stuk luier geworden dan 2 jaar terug.

Ik heb altijd zwaar werk gehad, en had energie voor 10, nu werk ik ook wat minder, maar ben ook luier geworden.

Doe vaak overdag een dutje, terwijl ik heel goed slaap.

Graag jullie reacties, gr. Myra.

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Re: Altijd zwaar werk gehad, maar ben nu lui

Bericht door Desi » wo 11 nov 2015 20:04

Hallo Myra,

Ik noem het geen lui, ik heb gewoon meer behoefte aan rust dan voor de overgang. Ik heb zeker niet meer dezelfde energie en dat hoeft ook niet meer. Ik werk ook minder en op de dagen dat ik niet werk doe ik mijn huishouden. Maar wel in een heel ander tempo en veel meer verdeeld over de vrije dagen. Is dat lui? Nee, mijn lichaam en geest heeft meer rust nodig en ja ik lig ook vaak even een uurtje languit op de bank uit te rusten, ondanks dat ik ondertussen weer prima slaap.

Groetjes, Desi

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Re: Altijd zwaar werk gehad, maar ben nu lui

Bericht door Caro55 » do 10 dec 2015 15:22

Hallo Myra en Desi,

weer een herkenbaar punt !
Vermoeid zijn, geen zin hebben in niets en iedereen maar zeggen, je moet je erover zetten ! Geen zin om op te staan, aan te kleden, niks, niks ! Dank u wel menopauze, dacht dat het simpeler ging zijn ! Zoek van alles : shiatsu, ayurveda, enz... Maar zal het gewoon moeten afwachten zeker !
Sterkte, zit er nog zo eentje moedeloos op de bank !

Groetjes Carine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht