Ik ben normaal!!

Werk (betaald of onbetaald), opvoeding, mantelzorg, jong moeten blijven......... Overgang of niet, er blijft van vrouwen veel verwacht worden.. Beeldvorming en een steeds sneller worden maatschappij zetten vrouw-eigenheid onder druk zet.
Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Ik ben normaal!!

Bericht door Lunar » wo 11 mar 2015 12:27

Hoi Anika,

Geen idee of jij een switch moet maken :D
Ik denk dat het handiger is je af te vragen of je de genoemde zaken altijd al storend vond of nu de overgang in zicht is!
Om het bij me zelf te houden: Toen ik nog jong, snel en strak was :P en niet al te veel had meegemaakt voelde ik me wel thuis in de snelle commerciële wereld.
Nadien werd ik kritischer en begreep dat het leven niet zo maakbaar is voor velen. Meer compassie kreeg ik ook. Zelf vind ik dat gewoon persoonlijke ontwikkeling.
In die zin werd ik al meer mezelf ruim voor deze fase gelukkig.
Denk zelf dat als je draagvlak stuk minder is die wereld ook als harder voelt.

Groet
Luna

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Loutje » wo 11 mar 2015 16:25

Hallo dames,

Ik heb mezelf die vraag ook al verschillende keren gesteld en ergens vond ik die misselijke, egoïstische, politieke spelletjes op het werk (of elders) nooit zo prettig. Toen was ik echter nog zeer strijdvaardig terwijl ik tegenwoordig mezelf eerst afvraag of het me energie kost of oplevert. Bij het eerste haak ik tegenwoordig sneller af, ik heb er geen zin meer in of fut voor om er tegenin te gaan, het is het me niet meer waard. Daar heb ik niet voor hoeven te switchen, wel de anderen accepteren zoals ze zijn.

Inmiddels is gisteren mijn vader gaan hemelen, ik zit nu in een heel ander "natuurlijk" proces en ervaar het als zeer heftig. Ergens vind ik de clou met de overgang vergelijkbaar: loslaten wat er niet meer is...

Het geeft wel meer rust (op de momenten dat ik het kan ;) ) er zit natuurlijk nog wel steeds de vechter die er al bijna 52 jaar zit en die laat zich niet altijd negeren :D
Maar ze doet haar best en het lukt al steeds vaker.

Groet Loutje.

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Nel52 » wo 11 mar 2015 17:44

Gecondoleerd loutje met je vader en veel sterkte toegewenst !

Nel

Lunar
Berichten van Lunar
Onderwerpen van Lunar
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Lunar » do 12 mar 2015 07:54

Dag Loutje,

Gecondoleerd met je vader en veel sterkte gewenst.

Hartelijke groet
Luna

Anika
Berichten van Anika
Onderwerpen van Anika
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Anika » do 12 mar 2015 19:23

Beste Loutje,

Ik wens je veel strekte! Wat naar voor je!

Bedankt voor je reactie. Ik vind het fijn om te weten dat er andere vrouwen ook zijn die zo denken als ik. Over het switchen ben ik er nog niet helemaal uit. Ik ga wel nu even iets anders doen. Iets wat niets met sales targets te maken heeft. Ik ben bij een organisatie die anderstalige en laaggeletterde met taal leren helpt. Ik dacht nooit dat werken ook zo heerlijk kan voelen! :)
Moet je nagaan. 25 jaar lang commercieel bezig zijn en opeens dit. Maar of ik de bedrijfsleven helemaal de rug keer, dat weet ik nog niet. De "snelle jongens met de puntschoenen" mis ik voorlopig iig niet. (de old boys club overigens ook niet) :D

Ik wens je veel rustige momenten toe om je vader los te kunnen laten.

Anika

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Caro55 » zo 29 mar 2015 12:18

Hallo Anika,

blij om te lezen : ik ben normaal ! Vroeger kon ik multitasken, kon van alles tegelijk doen. Dit is spijtig genoeg niet meer mogelijk, spijtig, misschien niet. Er zal nu wel een tijd gekomen zijn dat we van andere dingen kunnen genieten alhoewel ik nog niet in die fase ben terecht gekomen. Ik blijf verder lezen en moed putten uit de verhalen van alle postende vrouwen !

In mijn vriendenkring geen enkele die kampt met geestelijke overgang : dan voel ik me zo alleen, ben ik de enige, beetje de zielenpoot uithangen maar nee met het lezen van dit forum : geen zielenpoot :D
Het duurt te lang, we mogen niet zeuren enz...

Groetjes Carine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht