Werkgever zet me onder druk

Werk (betaald of onbetaald), opvoeding, mantelzorg, jong moeten blijven......... Overgang of niet, er blijft van vrouwen veel verwacht worden.. Beeldvorming en een steeds sneller worden maatschappij zetten vrouw-eigenheid onder druk zet.
Lydia1959
Berichten van Lydia1959
Onderwerpen van Lydia1959
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Werkgever zet me onder druk

Bericht door Lydia1959 » ma 14 jun 2010 08:12

Hallo dames,

ik vraag me af hoe jullie dat doen, met alle overgangsklachten toch werken.
Ik kan het regelmatig niet opbrengen om te gaan werken omdat ik me op sommige dagen zo slecht voel dat ik helemaal niets wil en alleen de dag maar door wil komen.
Ik meld me daarom dus volgens mijn werkgever te vaak ziek maar ik voel me op sommige dagen zo beroerd dat ik het echt niet kan opbrengen om zogenaamd vrolijk te doen terwijl er van binnen een orkaan woedt. Want zo voel ik me vaak.
M'n werkgever zet me ook erg onder druk want die vindt dat ik hun in de problemen breng
Ben nu ook aan de hormonen begonnen omdat ik net als vele anderen moest kiezen uit 2 kwaden, heb nl ook last van niet reële angsten zoals de dood) heb ik overgehouden aan een 'burn-out 14 jaar geleden, dus dat bevordert mijn gevoelens omtrent de overgang ook niet, zie ik elke dag weer het licht denk ik, en denk dan weer een dag om me doorheen te worstelen en denk dan stel je niet aan het leven is mooi maar dat helpt me niet echt. Denk soms ben ik nu mezelf gek aan het denken of kom ik hier geestelijk nog normaal uit.

Voor nu weer veel sterkte allemaal, Lydia

Shivala
Berichten van Shivala
Onderwerpen van Shivala
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Werkgever zet me onder druk

Bericht door Shivala » ma 14 jun 2010 10:25

Hallo Lydia,

Ik begrijp je heel goed, in zit in hetzelfde schuitje. Ik zal tot mijn 65/67 moeten werken want ik ben kostwinner.
Door de overgang ben ik vanuit huis gaan werken, (telefonisch werk) tot maximaal 24 uur per week, omdat ik het in de zorg niet meer volhield.
Ik kan mijn eigen tijd indelen, een pluspunt dus, maar toch kost dit me al moeite om vol te houden.
Soms lig ik in mijn vrije tijd in bed of loop ik rond met een dreigende migraine-aanval. De laatste tijd heb ik zoveel op mijn bordje gekregen met ook nog een demente moeder die ik 2 keer moest verhuizen. En alles voor haar regelen.
Ik heb dus mijn baan kunnen aanpassen aan deze moeilijke periode maar wat zou het heerlijk zijn om van die werkdruk af te zijn! Toch probeer ik dus wel vol te houden want ik moet er niet aan denken in de bijstand te komen of naar re-integratiebureaus gestuurd te worden. Dan heb je helemaal weinig keuze meer in wat je wilt doen en word je gedwongen werk aan te nemen wat zij passend vinden.

Sterkte
Shivala

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:

Bericht door Marie » do 08 jul 2010 11:25

Hallo dames,

Ook ik loop steeds tegen dusdanige klachten aan wat het werken bemoeilijkt.
Nu is het al zover dat mijn contract waarschijnlijk niet verlengd gaat worden..ik moest me onlangs weer ziek melden vanwege een fikse ontsteking aan mijn keel.
Gepaard gaande met koorts en enorme lamlendigheid. (antibiotica gekregen)
Ik vermoed dat ik zelfs niet meer geloofwaardig overkom maar ik verzin het echt niet....ik ben zo snel als mogelijk weer aan het werk gegaan, hoewel je dan helemaal niet goed kunt uitzieken.
Maar dan voel ik zo'n bepaald sfeertje hangen, zo van goh.. daar heb je die aansteller weer. Dan wordt weer ff onderstreept hoe druk ze het hebben gehad, alsof ik dat niet erg vindt, ik vind het waardeloos om me ziek te moeten melden!
Zelf denk ik ook dat door mijn korte nachten (slaapgebrek) ik steeds weer in die vicieuze cirkel terecht komt met als gevolg ook nog eens een verminderde weerstand.
Maar ja, daar heeft mijn werkgever geen boodschap aan.

Lastig...

Groetjes,
Marie

Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Marjolijn2 » do 08 jul 2010 11:56

Hallo dames,

Nou op mijn werk accepteren ze het niet. Ik word daar gek van. Ze doen net of ik niet in de overgang ben, terwijl ik overal last van heb.
Nou en laat me vooral geen huilbui krijgen, dan zeggen ze er is geen reden om te huilen, terwijl dat ook met mijn hormonen te maken kan hebben :( :( :(
En als ik iets verkeerd doe zeggen ze het gelijk ik weet niet of dat er ook bij hoort

Marjolijn

Zeemeermin
Berichten van Zeemeermin
Onderwerpen van Zeemeermin
Menopauzejaar: 2011

Bericht door Zeemeermin » vr 27 aug 2010 20:39

Hallo dames,

Heel moeilijk, werken en in de overgang zijn. Mijn werk in de zorg is erg zwaar. Het werk op zich nog niet eens zo, maar de onregelmatigheid en het gehol en gevlieg. Ik ben nu thuis i.v.m hartritmestoornissen, wordt eerst eens goed onderzocht. Vrees dat het de overgang zal zijn en dan moet ik weer vol aan de bak. Ik werk maar 25 uur en zou wel minder willen.
Helaas hebben we het geld hard nodig al is het alleen maar om een volledig nieuwe kledingkast te kopen. Ben ruim 2 maten gegroeid.

Eigenlijk denk ik dat het heel moeilijk is, overgang en werken. Er wordt zoveel van je gevraagd, werkdruk is erg hoog. Mijn leven bestaat uit opstaan om 5.00 uur, werken tot een uur of half 1. Snel naar huis, eten hond uitlaten, wat in huishouden doen en dan is het alweer tijd om aan het eten te beginnen. Na het eten douchen en om 8 uur naar bed.
In het weekend kom ik vaak mijn bed alleen uit voor wat boodschappen te doen.
Mijn partner doet een hoop in huis dat is heel fijn en vind ik trouwens heel normaal hoor. Hij zegt vaak, meid stop met werken, maar dat wil ik niet. Vind dat ik toch wel zelfstandig moet zijn en ik heb graag mijn eigen inkomen.

Zeemeermin

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht