Vrouwen met een baan zouden minder last hebben???

Werk (betaald of onbetaald), opvoeding, mantelzorg, jong moeten blijven......... Overgang of niet, er blijft van vrouwen veel verwacht worden.. Beeldvorming en een steeds sneller worden maatschappij zetten vrouw-eigenheid onder druk zet.
Helena
Berichten van Helena
Onderwerpen van Helena
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 59

Vrouwen met een baan zouden minder last hebben???

Bericht door Helena » ma 24 apr 2017 13:54

Hallo allemaal,

Met mij gaat het ook nog steeds niet goed.

Klachten begonnen al aantal jaren eerder voordat de menstruatie zelfs al begon te veranderen.
Veel problemen met langdurig menstrueren
Ondertussen denken mensen dat ik me aanstel en worden ze boos omdat ik dingen niet meer kan en of omdat ik lang over dingen doe.
Rot gevoel in hoofd (en benen) wil niet weg gaan...als dat in mijn hoofd nou zou weg gaan dan kon ik de rest van de klachten wel aan. Heb huilbuien... En de laatste tijd weer dat pijnlijke zeurderige gevoel bij mijn buik alsof ik ongesteld word. Had vorige week dus ook nog een spotting.
Ik kan er niet meer tegen dat mensen dingen van me verwachten.
Wel af en toe dat de klachten 's avonds minder worden trouwens.

Pijn in mn scheenbenen. Sja dan lees je op sites dat je alleen in de kleine gewrichten last zou krijgen. Nee dat is dus niet het geval. Ook in knieën, heupen enz en voeten.

Je hoort ook wel eens dat vrouwen die een baan hebben minder last hebben... of dat waar is ? Nee want anders had ik zelf ook wel kunnen doorwerken. Vrijwilligerswerk lukt namelijk ook nauwelijks.
Ik wilde maar dat ik ook weer kon sporten !

Tot zover mijn klachten-zeurverhaal .....
Hoe gaat het met jullie?

Helena

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 57

Re: Vrouwen met een baan zouden minder last hebben???

Bericht door Desi » di 02 mei 2017 13:50

Helena schreef:
ma 24 apr 2017 13:54
Je hoort ook wel eens dat vrouwen die een baan hebben minder last hebben... of dat waar is ?
Hallo Helena,

Nou, ik werk dus nog. Wel minder dan voorheen, maar nog wel een behoorlijk drukke baan met veel verantwoordelijkheid.
Minder last heb ik zeker niet, maar ja ik 'moet', dus ik moet wel.
Op de dagen dat ik niet werk, geef ik me wat makkelijker over aan het rot voelen en pak dan extra mijn rust. Misschien dat bij mij juist die combi wel werkt, dagen thuis om er aan toe te geven en dagen aan de slag om dit nu juist niet te doen. Ik weet het niet, ik weet niet hoe het is om in een andere situatie dan die van mezelf te zitten, dus ook lastig om daar iets zinnigs over te zeggen.

Maar alles bij elkaar vind ik het een lastige tijd, met veel ongemakken en soms echt ziek voelen zonder dat je echt ziek bent, die mijns inziens veel te weinig aandacht krijgt maatschappelijk gezien.

groetjes, Desi

AnjaB
Berichten van AnjaB
Onderwerpen van AnjaB
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door AnjaB » di 02 mei 2017 15:01

Helena schreef:
ma 24 apr 2017 13:54
Je hoort ook wel eens dat vrouwen die een baan hebben minder last hebben... of dat waar is ? Nee want anders had ik zelf ook wel kunnen doorwerken. Vrijwilligerswerk lukt namelijk ook nauwelijks.
Hoi Helena,

Ja dat zijn van die stellingen die kant nog wal raken en de boodschap in zich dragen dat een vrouw last zou krijgen van de overgang omdat ze niet hard genoeg zou werken. Alsof overgangsklachten je eigen schuld zijn.
Vrouwen raken nogal eens hun baan kwijt als ze teveel gehinderd worden door hun overgang.
Degenen die minder last hebben en nog wel voor een deel of volledig kunnen werken blijven dan over.

Anja

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 57

Bericht door Desi » do 04 mei 2017 11:35

Hallo Anja,

Ik moet nog wel eerlijkheidshalve toevoegen aan mijn verhaal dat ik minder ben gaan werken na een fikse burn-out 3,5 jaar geleden. Ik zat er toen echt helemaal doorheen.
Nu let ik veel meer op mijn grenzen en wat niet gaat dat gaat niet, ook op mijn werk.
Ik heb het geluk dat hier op mijn werk erg goed op gereageerd wordt, maar ja ik heb mijn sporen hier dan ook wel verdiend in het verleden denk ik en ze weten dat als het echt niet gaat het ook echt niet gaat.

Mijn overgang duurt nu alles bij elkaar al 11 jaar en ik ben er nog niet doorheen, ondanks 7,5 jaar postmeno. Klachten wisselen en komen soms na maanden weer terug. En sommige klachten zijn al een tijd weg, hopelijk blijven ze daar ook :D

Sterkte dames!
Desi

Helena
Berichten van Helena
Onderwerpen van Helena
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 59

Bericht door Helena » vr 05 mei 2017 14:11

Dank voor jullie reactie !

Ik denk dat het voor vrouwen in de overgang dus heel verschillend is. De een kan doorwerken, de ander niet. Of je gaat minder werken.
Zelf heb ik het geprobeerd maar het lukte steeds maar niet. Uiteindelijk maar opgegeven. Ik wist toen niet dat het door de hormonen kwam eerlijk gezegd. Dacht dat er iets anders aan de hand was. Voelde me ook tijden echt ziek zelfs en moe. Nog steeds, maar anders ziek...
Doe dus wel vrijwilligerswerk voor 2 dagen (en ook doe ik thuis dan dingen voor ze) maar eigenlijk trek ik dat zelfs niet. Ben bovendien ook geen prettig iemand meer ...
Ik heb veel zin om vrijwilligerswerk nu af te gaan zeggen, maar de enige reden dat ik het ook nog doe is omdat, als ik weer kan werken en ga solliciteren, dat ik dan toch wel iets van nuttigs heb gedaan op mn cv. Alhoewel ik nu even niet meer weet wat ik er nog van leer....

Heb ook al jaren last van klachten trouwens. Ik hoop echt dat het niet te lang meer duurt.
Voor iedereen !

Helena

AnjaB
Berichten van AnjaB
Onderwerpen van AnjaB
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door AnjaB » vr 05 mei 2017 14:54

Helena schreef:
vr 05 mei 2017 14:11
dat ik dan toch wel iets van nuttigs heb gedaan op mn cv. Alhoewel ik nu even niet meer weet wat ik er nog van leer....
Hey Helena,

We leven in een papieren maatschappij tegenwoordig. Wat op papier staat telt. Of jij iets leert van dat vrijwilligerswerk maakt voor het cv-papiertje niks. uit.
Maar het is wel triest dat we ons zo moeten verantwoorden voor iets als de overgang. Geeft een hoop frustratie, terwijl we energie die daaraan verloren gaat veel beter voor persoonlijke welbevinden konden gebruiken. Dat kan veel meer 'heling' geven en daar is ook onze omgeving mee gebaat.
Het is al moeilijk genoeg om niet meer te kunnen. Van al die druk voel ik me ook geen prettiger mens.
Het zij zo. Als ik in die positie geduwd word, dan doen ze het er ook maar mee.

Anja

Vesna45
Berichten van Vesna45
Onderwerpen van Vesna45
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Vesna45 » zo 10 nov 2019 22:36

Hallo allemaal,

Wat sta ik versteld van de vrouwen die nog werken en ook nog door deze ellende heen moet, heel goed van jullie petje af hoor kon ik het maar:))
Ik kan mn huishouden niet eens bij houden laat staan erbij werken.
Wat ik het voornaamste heb is hartkloppingen en raar in t hoofd met tintelingen af en toe, naast de rest

Ik gebruik na veel proberen van andere homeopathische producten nu sojaysaflonen van de tuinen wat ik nog moet uitvinden of t wat doet.
Idd heel goed van de meeste die toch nog werken ondanks alles super vrouwen zijn jullie :D

Groet Vesna

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht