Misselijk

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Patricia46
Berichten van Patricia46
Onderwerpen van Patricia46
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Misselijk

Bericht door Patricia46 » zo 29 jun 2003 21:51

Hallo dames

Ben 46. Slikte vanaf mijn 42e tot drie maanden terug premarin (hormonen). Sinds ik gestopt ben, ben ik regelmatig misselijk en, heel eng, te pas en te onpas duizelig. Je zou bijna zeggen dat het lijkt of ik vol zwangerschapshormonen zit. Kan dat kloppen dat dat daarop lijkt?

Menstrueer nu om de 14 dagen. Menstruaties duren een ruim een week. Verder is mijn kijk op het leven tot het nulpunt gedaald. Alle veerkracht lijkt eruit.

Belangrijke mede oorzaak is aangezichtspijn. Heb ik al bijna zeven jaar. Was over het algemeen redelijk onder controle te houden. Een maand na het stoppen met de hormonen heb ik een reeds 8 weken durende heftige aanval die van geen wijken wil weten. Is er iemand hier bekend mee?

Zou stoppen met hormonen een/de reden kunnen zijn van deze heftigheid. In de eerste weken na het stoppen kreeg ik aften zo groot als dubbeltjes op mijn mondslijmvlies en vervolgens een herpes simplex over 3 cm aan de binnenzijde van mijn bovenlip. En nu dus die aangezichtspijn in combinatie met overgangsklachten.

Ik geloof dat ik het leven niet zo leuk meer vind. De overgang is geen ziekte maar je kan er anders knap ziek van zijn. Ik overweeg dan ook ernstig weer aan de hormonen te gaan.

Patricia

Marinde
Berichten van Marinde
Onderwerpen van Marinde
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Misselijk

Bericht door Marinde » zo 29 jun 2003 23:50

Patricia46 schreef:
zo 29 jun 2003 21:51
In de eerste weken na het stoppen kreeg ik aften zo groot als dubbeltjes op mijn mondslijmvlies
Hallo

Ik heb al heel wat jaartjes last van aften, zo erg, dat ik er door een kaakchirurg aan geholpen ben, door het open te snijden, maar het heeft niet mogen baten, er is niks wat ik niet heb uitgeprobeerd, ik heb altijd pijn, maar het meeste, als ik ongesteld moet worden, verder heb ik, nu ik in m'n overgang zit, erg veel last van bloedend tandvlees, ik durf mijn tanden maar een keer per dag te poetsen

Marinde

Charlotte
Beheerder Vrouw en Overgang
Berichten van Charlotte
Onderwerpen van Charlotte
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Charlotte » ma 30 jun 2003 14:56

Hoi hoi Patricia

Ik kan je geen herkenning geven want heb geen hormonen gebruikt maar wil toch even reageren want sjonge wat een klachten zeg. Valt echt niet mee voor je. Kan me voorstellen dat je zo weer terug aan de hormonen wilt.

Ik herken wel een aantal klachten zoals de misselijkheid, heel eng worden, te pas en onpas duizelig, om de 14 dagen een menstruatie, futloosheid en je veerkracht verdwenen. Alleen deze klachten hadden bij mij een rustig verloop terwijl ik bij jou het idee heb dat ze in een keer zijn ontstaan na het stoppen met de hormonen. Dat valt niet mee Patricia.

Ik weet niet of je zo in een keer gestopt bent met Premarin of dat je afgebouwd hebt. Zo te lezen aan je verhaal ben je in een keer gestopt???

Misschien is het voor jou een idee om eens naar een overgangsconsulente te gaan bij je in de buurt?

Sterkte Patricia

Charlotte

Patricia46
Berichten van Patricia46
Menopauzejaar:

Bericht door Patricia46 » do 03 jul 2003 17:47

Hallo Charlotte,

bedankt voor je reactie. Ben inderdaad gisteren toch weer aan de hormonen begonnen. Zonde want ik was al door de eerste drie maanden heen. Maar ik heb een keuze gemaakt, en dat voelt goed. Of het wat gaat opleveren zal de tijd wel leren. Doet het niks voor de aangezichtspijn, dan wellicht wel voor de overgangsklachten die ik er nu niet bij kan hebben.

Ik moet zeggen dat ik nooit van mezelf verwacht had deelnemer aan een forum te worden en al helemaal niet een over dit soort zaken. Maar ik kom er op terug. Ik vind het heel prettig, vooral ook om te lezen dat ik niet gek ben, me aanstel of een enge ziekte onder de leden heb.

Met groet, Patricia

Patricia46
Berichten van Patricia46
Menopauzejaar:

Bericht door Patricia46 » do 10 jul 2003 22:47

Hallo dames,

ik ben sinds 9 dagen weer aan de hormonen. Na zes dagen kreeg ik plots weer zin in eten, in afspraken maken, eigenlijk gewoon in het leven. Ik voel mijn energie terugkomen. Ik jank nog maar een keer per dag. Ik vind het niet meer erg dat ik wakker wordt 's morgens. Maak alweer stiekem vakantieplannetjes.

Mijn god, waar was ik. Het lijkt wel of ik weer bij mijn positieve begin te komen en ik schrik nog steeds van mezelf om de gedachtes die zich in mijn hoofd hebben afgespeeld.

De zenuwpijn in mijn gezicht is er nog steeds, maar het lijkt alsof de ''elektriciteitsdraden'' weer een hulsje hebben gekregen en dat ze in de periode dat ik geen hormonen slikte helemaal bloot waren komen te liggen. Daarbij komt dat mijn mentale weerbaarheid wat lijkt terug te komen, dus ik kan weer een stootje hebben.

Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik denk dat ik nooit meer stop met de hormonen. Ik had zo'n mooi ethisch verhaal waarom het beter was nu te stoppen. Maar nu... liever een redelijke kwaliteit dan een waardeloze kwantiteit.

Het klinkt hoogdravend maar ik heb de dood in de ogen gezien, afscheid genomen, spullen opgeruimd.

Zo'n pilletje, met al z'n nadelen maakt voor mij het verschil tussen ''levend dood zijn'' en leven, ook met de nodige ongemakken.

Patricia

Patricia46
Berichten van Patricia46
Menopauzejaar:

Bericht door Patricia46 » vr 11 jul 2003 10:14

Hallo dames,

Na eerder gestopt te zijn ben ik sinds 9 dagen weer aan de hormonen.
Na zes dagen kreeg ik plots weer zin in eten, in afspraken maken, eigenlijk gewoon in het leven.
Ik voel m'n energie terugkomen. ik jank nog maar een keer per dag.
Ik vind het niet meer erg dat ik wakker wordt 's morgens. Maak alweer stiekem vakantieplannetjes.

Het lijkt wel of ik weer bij m'n positieven begin te komen en ik schrik nog steeds van mezelf om de gedachtes die zich in mijn hoofd hebben afgespeeld.

Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik denk dat ik nooit meer stop met de hormonen.
Ik had zo'n mooi ethisch verhaal waarom het beter was nu te stoppen. maar nu... liever een redelijke kwaliteit dan een waardeloze kwantiteit.

Het klinkt hoogdravend maar ik heb de dood in de ogen gezien, afscheid genomen, spullen opgeruimd.
Zo'n pilletje, met al z'n nadelen maakt voor mij het verschil tussen ''levend dood zijn'' en leven, ook met de nodige ongemakken.

Okee ik ben nog een beetje emo. Het is pas drie dagen maar na ruim 9 weken een niet te verdragen pijn, toen ik eerder stopte met hormonen, roep ik lang leve(n) de hormonen.

Patricia

Patricia46
Berichten van Patricia46
Menopauzejaar:

Bericht door Patricia46 » za 12 jul 2003 16:07

Hallo dames,

te vroeg blij dus. Ik wist zo zeker dat er sprake was van een omslagpunt. Ruim drie dagen lang mocht ik weer even ruiken aan m'n oude ik. Het is nu vier uur in de middag en ik loop nog steeds in m'n nachtgoed. Misselijk, duizelig en verschrikkelijk moe. En daar bovenop weer een stekende en zeurende aangezichtspijn.

Een ding weet ik nu heel zeker; het zijn de hormonen die me treiteren. hopelijk is dit maar tijdelijk. Misschien word ik wel gewoon ongesteld, de laatste ronde ligt tenslotte alweer 14 dagen achter me.

Wel genoten van die drie dagen. Vooral van al de positieve gedachtes en gevoelens. Dit is dus het verschil. Ga maar gewoon door met ademhalen. Heb het gevoel dat ik toch niets kan afdwingen. De kalmte bewaren is misschien het handigst.

Patricia

Patricia46
Berichten van Patricia46
Menopauzejaar:

Bericht door Patricia46 » di 16 sep 2003 22:17

Hi dames,

Ik ben niet ontevreden over mijn huisarts. Hij luistert, onderzoekt en denkt mee. Ik geloof dat wij het daar heel erg mee getroffen hebben.

Helaas stopt mijn HA in januari en moet ik met een nieuwe aan de kersen, daar zie ik best tegen op. Komt er nog is bovenop dat ik al vijf jaar aan de hormonen ben en 6 weken geleden van mijn huidige HA te horen heb gekregen dat ik desnoods tot mijn 70e door kon gaan met deze hormonen. Dat was dus voor het hormoon-alarm.

En ondanks de hormonen gaat het niet goed met mij. Integendeel. Ik zweef, ben misselijk, duizelig, heb opvliegers, zweet bovenmatig, heb buikpijn, onregelmatige pijnlijke menstruatie, ben neerslachtig, en ... wil je nog meer weten. Komt bovenop dat ik al 7 jaar lijdt aan afschuwelijke aangezichtspijnen. Door de verergerde overgangsklachten is die pijn enorm toegenomen. Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Heb nu een afspraak gemaakt bij het menopauze spreekuur van de VU in Amsterdam. Kan ik 11 november terecht. Ik zou willen dat het morgen 11 november was.

Patricia

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht