Naar in mijn hoofd

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 66

Re: Naar in mijn hoofd

Bericht door Lenie » wo 06 sep 2006 16:36

Hallo Willeke

Wat heerlijk voor je dat de uitslag goed is, wel een hele geruststelling he.
Nu maar hopen dat het met die schildklier gauw weer goed gaat. Je zal je dan vast ook weer wat beter voelen lijkt mij.

Heeft die hormoonpleister nog geholpen dat je daardoor een minder naar hoofd had?
Ga je nu in een keer stoppen hiermee of langzaam afbouwen. Ik deed dit door er elke keer een stukje af te knippen. Zo om de twee weken elke keer iets meer. Maar ja, ik gebruikte hem toen 4 jaar en dat is dus een stuk langer dan jij hebt gedaan.

In ieder geval veel sterkte.

Groetjes
Lenie

Wilhelmina1961
Berichten van Wilhelmina1961
Onderwerpen van Wilhelmina1961
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Bericht door Wilhelmina1961 » wo 06 sep 2006 18:25

Hallo Lenie.

Nee mijn hoofd is er niet anders door geweest, soms nog erger. Ik moest van de huis arts 3 mnd wel 3 mnd niet gebruiken, vandaag is de laatste eraf gegaan en nu maar afwachten.

Wat ik je ook nog wilde vragen heb jij ook van de zere benen, kan natuurlijk ook komen van de schildklier, eventjes afwachten wat verhoging van dit medicijn doet

groetjes Willeke

Wilhelmina1961
Berichten van Wilhelmina1961
Onderwerpen van Wilhelmina1961
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Bericht door Wilhelmina1961 » vr 08 sep 2006 08:08

Hallo Ida en anderen,

Ik weet sinds juni 2005 dat ik een trage schildklier heb, kwam met diverse klachten bij de huisarts, zoals, brandend hoofd, hart op hol, 's nachts nat van het zweet, niet kunnen slapen, moe, ellendig.
Na bloed prikken werd dus die trage schildklier geconstateerd. kreeg opstart pakket van euthyrox, 2 weken 1, 2 weken 2,2 weken 3 en toen weer bloedprikken, werd allemaal door de assistente geregeld heb in deze periode geen ha gezien.

Na een aantal maanden kreeg ik een heel raar hoofd brandend, prikkelend, tintelend, zweten, helemaal niet meer slapen, heel onrustig.
Ben eind november bij de huisarts beland omdat het helemaal niet meer ging, kreeg te horen dat het waarschijnlijk een burn out was, en paar dagen later was het weer minder met me, toen weer andere diagnoses, in totaal had ik 5 ziektes die het konden zijn, ben in overleg met de huisarts eind dec gestopt met de medicijnen voor de schildklier had inmiddels ook al een ander soort geprobeerd, en na een poosje zonder de medicatie werden mijn hoofd klachten beter,

De ha heeft me door gestuurd naar de internist die me in maart 2006 weer aan de euthyrox zette, na ruim 2 1/2 week weer dat rot gevoel in mijn hoofd, in overleg met de ha, weer een ander middel, weer een weekje gestopt maar er veranderde niet veel, in juni op advies internist 6 weken gestopt met medicatie maar mijn hoofd bleef raar doen het lag dus niet aan de medicijnen, en werd weer aan de medicijnen gezet, maar wilde mijn niet door sturen naar de neuroloog, moest dat maar zelf regelen, kon ik niet doen moest via de ha, deze wilde gelukkig mee werken ben een dag voor onze vakantie bij neuroloog geweest en een dag na onze vakantie door de mri scan geweest om zeker te zijn dat het geen tumor of iets degelijks was, en dat was het gelukkig niet.

De neuroloog denkt toch dat het door de hormonen komt, dat deze volledig op hol zijn, en maar eventjes af moest wachten met medicatie voor mijn hoofd, want het instellen van medicijnen voor een schildklier schijnt nogal moeilijk te zijn, en overgang kon voor rare verschijnselen zorgen.

Ben inmiddels gestopt met de hormoonpleister, moet zien wat er nu gebeurt, maar ik ben al sinds pinksteren in de ziektewet, zolang heb ik toch nog volgehouden met mijn werk in de thuiszorg, maar werk nu 1 ochtend op therapie basis, maar wil binnen kort weer wat meer gaan werken.

Het is een heel verhaal geworden, maar het is wel eens fijn omdat aan een ander persoon te kunnen vertellen, soms heb ik het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen door bepaalde mensen, want je kunt haast niet ,aan mij zien dat ik mij zo kloten voel.

Maar ik hoop dat het instellen van de schildklier nu een goed gebeurt en dat ik over een poosje kan zeggen dat ik mijn beter voel, dan moeten natuurlijk ook die ander hormonen weer gaan mee werken, maar als alles goed is komen we er wel doorheen, een ander kan het dus ik ook.

Groetje Willeke

Mick
Berichten van Mick
Onderwerpen van Mick
Menopauzejaar:

Bericht door Mick » vr 08 sep 2006 09:40

Hallo Willeke,

Hormonen kunnen rare dingen met je lichaam doen hoor.
Jammer dat vele artsen dit niet eerder herkennen.
De bekende zaken zoals opvl en nachtzweet herkennen ze wel, maar komen er ander dingen aan de orde dan ontkennen ze meestal dat dit bij overgang hoort.
Nou denk ik na 4 jaar in de overgang te zijn dat je hele lichaam mee doet
Als je hier leest en communiceert dan merk je tot je opluchting dat er veel meer vrouwen zijn die naast de bekende symptomen ook andere kwalen herkennen.
Willeke onmiskenbaar een lastige periode voor je met veel getob.
Als het wat helpt dan zet je je sores hier maar neer hoor.

Beterschap en sterkte van Mick.

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:

Bericht door Lenie » ma 13 nov 2006 15:03

Hallo allemaal

Zoals sommige wel zullen weten had ik steeds zo'n naar hoofd en voelde me nooit goed en was vaak ziek.
Sinds twee maanden ben ik bij een psychologe die ook kan magnetiseren.
Volgens haar zijn veel van mijn klachten door onverwerkt verdriet.
Ik heb voor ik ziek werd heel erg veel meegemaakt en heb dit nooit goed kunnen verwerken, dus dat kan wel kloppen.
Ik merkte al na de eerste behandeling dat ik ik niet meer zo naar was in mijn hoofd.
Verder is het een tijd slechter gegaan met mij, maar nu gaat het langzaam wat beter. Dat nare hoofd heb ik niet meer, wel voelt het allemaal nog niet goed en vreemd, maar in ieder geval een stuk beter dan twee maanden geleden.
Ik ben nog steeds vrij vaak ziek (lijkt wel minder te worden), maar dat vreemde zieke wat ik had is voor het eerst sinds jaren veranderd. Het voelt nu meer alsof ik grieperig ben, maar het is geen griep.
Verder ben ik veel rustiger en niet meer zo bangig. Mijn energie is nog steeds niet goed, soms gaat het beter en dan weer ben ik dagen heel erg moe.
Er is duidelijk iets aan het veranderen. De gesprekken helpen mij enorm, maar ook het magnetiseren. Het lijkt erop dat ik na jaren zoeken nu eindelijk weet waar ik zo ziek van ben.
Natuurlijk heb ik ook veel last van de overgang, dat zegt zij ook, maar lang niet alle klachten komen daardoor.

Ik zal nog wel veel geduld moeten hebben, want ik ben al zo lang ziek en dat gaat natuurlijk niet in een paar maanden opeens allemaal weer goed. Wel voel ik eindelijk weer een beetje vooruitgang. Door dat lange ziek zijn en al die nare dingen die ik altijd voel ben ik geestelijk een puinhoop geworden. Daar kan zij mij ook erg goed bij helpen, ik voel me dan ook langzaam geestelijk wat sterker worden. Ik vind het in ieder geval heel fijn om elke week met die psychologe te kunnen praten.
Dus blijf zoeken naar een oplossing, niet alle klachten hoeven door de overgang te komen.

Groetjes
Lenie

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:

Bericht door Lenie » vr 17 nov 2006 14:54

Hallo Mick

Die stijgende lijn is op dit moment ver te zoeken. Voel me deze week zo slecht, maar het schijnt normaal te zijn dat het dan weer beter en dan weer slechter gaat. Tenmnste volgens mijn psychologe. Ik heb het ook weer zo erg warm deze week, dus die hormonen zullen ook wel weer extra de boel in de war gooien.

Groetjes
Lenie

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 64

Bericht door Anette » vr 17 nov 2006 16:00

Hallo Lenie,

Wat fijn dat je nu eindelijk het geestelijke proces van de overgang toe mag laten.
Ook al (h)erkent de psychologe dan niet het verband met de overgang en je eerdere hormoongebruik, je kunt er nu in elk geval mee aan de slag.

Vroeger verdriet, verwerkt of onverwerkt, eerdere periode in mijn leven...... Eenmaal bijgekomen van het stoppen met hormoontherapie, konden mijn lichaam en geest de overgang uiteindelijk weer oppakken en ging het een rol spelen.

Eindelijk kon ik het proces toen gaan afmaken en alles plaatsen op een ander niveau. Op mijn hormoonlevel zoals er dat uitziet na mijn overgang.

Sterkte Lenie

Anette

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:

Bericht door Lenie » zo 19 nov 2006 15:51

Anette schreef:Ook al (h)erkent de psychologe dan niet het verband met de overgang en je eerdere hormoongebruik, je kunt er nu in elk geval mee aan de slag.
Hallo Anette

Mijn psychologe zegt wel dat veel klachten door de overgang komen, maar lang niet alles. Zo ziek en slecht als ik me al die jaren voel dat kan volgens haar dus niet door de overgang komen. Dat idee heb ik ook altijd gehad ook al herken ik heel veel hier op het forum.
Zoals je misschien wel weet twijfelde ik toch altijd of alles wel door de overgang kwam. Daarom bleef ik steeds zoeken of er iets anders met mij aan de hand was.
Ik kan me n.l. niet voorstellen dat je jaren zo ziek kunt zijn van de overgang dat je haast nooit naar buiten kan gaan, geen bezoek kan ontvangen, enz. Misschien heb ik dit fout, ik weet het niet.
In ieder geval ben ik wel blij met deze psychologe. Het praten helpt in ieder geval, alleen voel ik me vaak slechter door het magnetiseren wat zij doet. Volgens haar is dit dus normaal, tenminste voorlopig.
Hier ben ik natuurlijk niet blij mee, maar ik vertrouw haar wel en dat is wel belangrijk. Zij is er van overtuigd dat ze mij beter kan maken, maar dat het wel veel tijd nodig heeft.

Groetjes
Lenie

Caroline
Berichten van Caroline
Onderwerpen van Caroline
Menopauzejaar:

Bericht door Caroline » zo 19 nov 2006 16:51

Lenie schreef: maar ik vertrouw haar wel en dat is wel belangrijk. Zij is er van overtuigd dat ze mij beter kan maken, maar dat het wel veel tijd nodig heeft.
Goh ik las je hele verhaal en dacht .. 'Hoe is het mogelijk dat je een buitenstaander (de psych) wel vertrouwd en jezelf niet in deze?'.

Dacht zet het er ff onder. Misschien kun je er wat mee.

Sterkte en groetjes, Caroline

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:

Bericht door Lenie » zo 19 nov 2006 17:26

Caroline schreef:Goh ik las je hele verhaal en dacht .. 'Hoe is het mogelijk dat je haar wel vertrouwd en jezelf niet in deze?'.
Hallo Caroline

Ik snap niet wat je bedoelt hiermee, kan je me dat uitleggen?

Groetjes
Lenie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht