Overgang of toch iets anders?

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 68

Overgang of toch iets anders?

Bericht door Lenie » zo 09 okt 2005 15:36

Hallo allemaal

Ik twijfel zo vaak of al mijn klachten door de overgang komen of dat ik toch iets anders heb. Ik dacht dat ik altijd ziek was van de hormoonpleister en ben hiermee in februari gestopt. Daarna ging het langzaam beter met mij. Ik bleef wel nog steeds ziek worden, maar niet meer zo erg en niet meer elke dag.

De laatste 2 maanden gaat het weer slechter.
Sinds maandag voel ik me weer ziek, begon als een soort grieperig, maar is toch anders. Elke dag word ik zieker en voel me nu erg ziek. Het stomme is dat het opeens 's nachts en 's morgens weg kan zijn (dit is niet altijd). Ik heb dan wel een erg naar hoofd. Dan voel ik me 's middags weer erg ziek worden en dat wordt dan steeds erger. Als ik dan even gedut heb gaat het weer iets beter. Na 17.00 uur weer slechter en na het avondeten helemaal slechter. Daarna gaat het weer een tijd beter en na 22.00 voel ik me dan weer erg ziek.
Ik heb het ook deze week weer koud van binnen en soms een tijd warm.
Sinds half september waren de opvliegers weg. Nu opeens elke nacht weer 1 opvlieger, is niet veel en niet erg, maar omdat dit tegelijk is met het erge ziek zijn twijfel ik weer zo erg: wel of niet ziek van de overgang. Vooral omdat het een tijd steeds beter ging en nu weer slechter.
Dat zieke is nu erger dan de laatste tijd en duurt ook langer.

Ik ben al jaren bezig met allerlei alternatieve therapeuten om erachter te komen wat ik heb en probeer allerlei behandelingen en middelen (niet voor de overgang) om mij beter te maken. Tot nu toe zonder resultaat.

Ik zal mijn klachten eens vertellen, misschien weten jullie het.

Het klinkt misschien raar maar de meest klachten van mij zitten in mijn hoofd.
Nooit een normaal hoofd, voelt altijd wel vreemd en vaak een erg naar hoofd. Soms zo naar dat ik bang ben van wat ik voel.
Vaak een bedekt hoofd, niet helder.
Vaak hoofdpijn. uit balans, zweverig.
Een vreemd ziekgevoel wat aanzwelt en langzaam erger wordt, dit blijft een paar dagen en is dan een week of langer weg en komt steeds weer terug.
Druk in hoofd, slechter zien.
Vol hoofd, alsof je verkouden bent.
Vaak een paar uur keelpijn en een beetje verkouden.
Erg moe, geen energie, nergens zin in.
Voel me nooit goed, vaak niet lekker.
In de loop van de dag voel ik me steeds slechter worden, o.a. een erger bedekt hoofd.
Verder soms last van darmen, beetje misselijk, spierpijn.
Voedselintoleranties
Sinds januari huiduitslag (schimmel?)
Kan niet goed functioneren door deze klachten, doe niet veel.

Herkennen jullie deze klachten? En dat vreemde zieke dat aanzwelt?
Hebben jullie ook dat de meeste klachten in je hoofd zitten?

Doordat het al weer zo lang geleden is dat ik gestopt ben met de pleister zouden nu toch de klachten minder moeten worden? Het is op dit moment net of alles weer terugkomt.
Ik word echt bang dat ik een geheimzinnige ziekte heb en dat niemand kan ontdekken wat het is en dat ik dus altijd ziek blijf.

Groetjes
Lenie

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 60

Re: Overgang of toch iets anders?

Bericht door Krista » ma 10 okt 2005 16:19

Hallo Lenie.

Ik herken heel veel wat je schrijft. Zeker dat rare hoofd en misselijk enz. komen mij zeer bekend voor. Ook ik kon me plots heel erg ziek voelen. Ik schrijf kon want ik zit nu zo'n 9 weken aan de antidepressiva en het gaat eigenlijk steeds beter met me. (heeft wel heel lang geduurd tot het aansloeg).

Gr. Christa

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011

Bericht door Christine » ma 10 okt 2005 18:10

Hallo Lenie,

Jouw verhaal klinkt mij heel bekend.
Al jaren was ik aan het tobben met overgangsproblemen.
ca. 3 jaar geleden stopte ik met de pil en riep heel naïef........en NU ga ik echt beter worden.
Maar oh jee, niemand had mij ooit iets verteld over afkicken van hormonen en...dat daarna de post menopauze nog zou volgen.
Nog steeds ben ik aan het tobben en jouw klachten heb ik allemaal.
Inderdaad, vooral in het hoofd...eng hoofd, raar hoofd, hoofdpijn.
Daarbij inmiddels ook last van duizelingen en draaiduizelingen.

Ook ik heb vaak gedacht, dit kan geen overgang zijn er moet iets anders aan de hand zijn.
Die gedachte heb ik nog vaak.
Ben altijd weer zo blij als ik hier herken.
Je gaat zo twijfelen aan jezelf en aan alles.
Het maakt me onzeker en de klachten zijn elke dag wisselend.
En vraag me telkens af.......gaat dit OOIT over?

Ik wens je sterkte.

groetjes, Christine

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:

Bericht door Lenie » di 11 okt 2005 19:39

Hallo Christa en Christine

Fijn (voor mij dan) dat jullie zoveel herkennen in mijn klachten. Dat steunt mij echt. Heel stom, toch blijft die twijfel nog steeds, het is zo moeilijk om te accepteren dat al deze ellende door de overgang komt.
Maar er zullen er vast dan nog wel meer zijn die zich ook zo voelen neem ik aan. Of zullen wij de enige zijn?

Als ik het goed begrijp van jullie kan dus deze zelfde ellende nog jaren zo door blijven gaan. Hier moet ik echt niet aan denken, dit is geen leven zo.
Of worden de klachten wel langzaam minder?

Vandaag weer zo'n erge twijfel. Ik drink 's morgens altijd decafe en nu vanmorgen voor het eerst 1 kopje half cafeïne gedronken. Dat smaakte weer echt naar koffie. Lekker was dat. Maar nu was ik de hele middag wat draaierig in mijn hoofd. En dan loop ik weer zo te piekeren of dit door de koffie kan komen. Omdat alle klachten zo erg wisselen weet ik het niet meer. Ik heb zo vaak dat ik denk van ik voel me zo anders dan anders. Ik had laatst ook toen ik iets met mijn eten verandert had, daarna heb ik 4 dagen een erg naar hoofd gehad. Dan denk ik ook dat het daardoor komt i.v.m. mijn voedingsintolerantie en dan durf ik het niet meer te eten. Het is zo moeilijk allemaal.

Groetjes, Lenie

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » wo 12 okt 2005 07:31

hoi Lenie.

Dat van die koffie heb ik ook, ik hoef maar een kopje met cafeïne te drinken of het gaat helemaal mis. Ik merk dat je net zo'n piekeraar bent als ik. Ik loop nu bij een psychologe en die vertelde mij dat dit inderdaad allemaal door de overgang kan komen.
Ik krijg nu opdrachten van haar. Ik moet je zeggen dat het in combinatie met de AD prima werkt. Het is jammer dat ik dan weer aan de medicijnen zit, maar kwaliteit van leven is ook wat he.

Christa

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:

Bericht door Lenie » wo 12 okt 2005 15:48

Hallo Christa

Wat is het toch heerlijk dat ik hier met mijn vragen terecht kan.
Die koffie heb ik toch vandaag weer geprobeerd en vanmiddag gelukkig niet draaierig. Dus toeval gisteren of een kwestie van wennen?
Dat piekeren heb ik inderdaad heel erg. Ik blijf me altijd maar afvragen waar ik steeds zo ziek van ben en waarom maar niemand kan ontdekken wat ik mankeer. Geen van de therapeuten die ik heb gehad gelooft in de overgang, maar ze kunnen dus ook niet vinden wat het wel is.

Heb jij ook dat je geen opvliegers meer hebt? Ik heb al een maand geen opvliegers meer. Alleen vorige week leken ze weer terug te komen. Toen had ik een paar nachten 1 opvlieger, maar die zijn weer weg, terwijl ik me dus nog steeds ziek voel. Hierdoor dus weer die stomme twijfel, wel of niet de overgang. Ik dacht n.l. altijd dat je zolang je in de overgang zit je veel opvliegers moet hebben en dat zodra die weg zijn de overgang voorbij is.

En stel dat de overgang bij mij nog 5 jaar duurt. Blijf ik me dan al die 5 jaar zo slecht voelen en is dan opeens alles over of ga ik me elk jaar steeds beter voelen?
Hopelijk weet jij dit of anders hoop ik dat iemand anders hier antwoord op kan geven.

Fijn voor jou dat het helpt met die psychologe en de ad. Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat je aan de ad moet, maar als je je daardoor veel beter gaat voelen dan is het niet zo erg denk ik. Als je weer kan genieten van alles hierdoor is dat het wel waard denk ik.

Groetjes
Lenie

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » wo 12 okt 2005 22:39

hoi Lenie.

Ik heb dus ook periodes dat ik helemaal geen opvliegers heb. Dan denk ik ook dat het toch de overgang niet kan zijn. Maar ze kunnen ook heel plotseling weer terugkomen. Ik drink momenteel sojamelk dus misschien is dat de reden dat ik er bijna geen last van heb.
Tja of ik me blijf voelen weet natuurlijk niemand het is niet te hopen toch.
Ga eens elke dag wandelen, dat doet je goed. Mij ook.

gr. Christa

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:

Bericht door Lenie » do 13 okt 2005 15:39

Hoi Christa

Wandelen doe ik al elke dag, maar dat helpt niet. Daarna voel ik me zelfs elke keer minder.
Jammer dat je niet weet hoe het verder zal gaan. Ik weet dat het bij iedereen anders is hoe zij zich voelt, maar hoopte toch dat het wel bij iedereen hetzelfde zou zijn hoe het verder gaat.
Ik blijf dit keer zolang ziek, meestal gaat het na een paar dagen weer beter, maar dit keer duurt het al 1,5 week. Gisterenmiddag was het even weg en dan 2 uur later word ik weer ziek en zieker. Dit vind ik toch zo stom.

Groetjes
Lenie

Rita
Berichten van Rita
Onderwerpen van Rita
Menopauzejaar:

Bericht door Rita » do 13 okt 2005 16:30

Hallo Leny,

Dat jij je zo beroerd voelt kan heel erg goed te maken hebben doordat je gestopt bent met hormonen. Dit heb ik nl ook gehad, ik ben al ruim een jaar van de hormonen af ,voel me niet niet meer echt ziek, wat ik wel gehad heb.

Maar ik zit nu meer met geestelijke klachten, en soms doodmoe zijn. We zullen toch door deze ellendige tijd heen moeten, en hoelang zoiets gaat duren kan niemand zeggen. Maar ooit komt hier een einde aan.

Sterkte ermee.
Groetjes Rita

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht