Veel klachten met hormoongebruik

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Lilly1948
Berichten van Lilly1948
Onderwerpen van Lilly1948
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd nu: 70

Bericht door Lilly1948 » do 19 sep 2002 16:05

Hi,

Ik slik hormonen en de dokter zei dat ik nog wel af en toe zou vloeien en hij heeft gelijk gekregen maar VOOR ik wat ga "spotten" stort ik finaal in.

De symptomen: Misselijk, kokhalzen, duizelig, raar gevoel in mijn hoofd, razende honger die niet over gaat als ik eet, nerveuze gevoelens, onmacht en niet in staat om de ene been voor de andere te zetten.

Nou was ik 2 weken geleden ook al zo beroerd en ja hoor, inlegkruisjeswerk, en 3 dagen geleden stortte ik weer in en nu ben ik weer aan het vloeien.
Ik word er moedeloos van.
Ik weet wel dat ik niet de enigste bent maar toch bekruipt me soms het gevoel dat niemand nou echt weet hoe ik me, soms snap ik het zelf al nauwelijks...
Ik ben 54 en al sinds m'n 42 aan het "sukkelen" met die overgang maar het lijkt alleen maar erger te worden.

Vast bedankt... Lilly

Dirkje
Berichten van Dirkje
Onderwerpen van Dirkje
Menopauzejaar:

Re: Veel klachten met hormoongebruik

Bericht door Dirkje » zo 10 nov 2002 14:57

Hallo allemaal,

Sinds 2 jaar ben ik kunstmatig in de overgang geplaatst d.m.v. Zoladex spuiten, voor de bijverschijnselen krijg ik Livial.
Toch heb ik alle overgangsklachten.
Nachtzweten, opvliegers, stemmingswisselingen, gebrek aan seksuele gevoelens noem het maar op en ik heb er last van. Wat een ellende die overgang.

Heb altijd wel gehoord dat het niet een pretje was maar dat het zo erg was, heb vaak het idee dat ik mezelf heb verloren. Geen controle meer heb over mezelf. Lees hier nu dat er meer vrouwen zijn die last hebben van deze symptomen en dat doet me toch goed te weten dat ik niet de enigste ben.
Ik word er toch zo moedeloos van.

groetjes
Dirkje

Rachel
Berichten van Rachel
Onderwerpen van Rachel
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 54

Bericht door Rachel » di 12 nov 2002 18:41

Hallo Dirkje

Ik ben ook mijn seksgevoelens kwijt. Hopelijk tijdelijk!!
Ik ben 38. Voor de rest is het heel erg afhankelijk van mijn partner.
Die van mij heeft Godzijdank zijn gevoel voor humor nog en gelukkig ook een enorme ego!! Het kan domweg niet aan hem liggen

Knuffelen en acceptatie dat het er even niet in zit.
Probeer je niet schuldig te voelen daarover.

Rachel

Dirkje
Berichten van Dirkje
Onderwerpen van Dirkje
Menopauzejaar:

Bericht door Dirkje » za 16 nov 2002 17:48

Bedankt Rachel voor je reactie.

Jou partner kan er misschien nu de humor nog van inzien maar hoe gaat het als het nog jaren gaat duren. Ik hoop voor jou dat de humor er dan ook nog is. Bij mijn partner is er meestal geen sprake van humor meer hij ervaart het als een groot gemis.

Maar ja hij is gelukkig wel zo reëel dat hij weet dat er meer is dan seks. maar toch. Een bepaalde intimiteit mis je dan toch.

En wat het knuffelen betreft; voor mij is het zo dat ik dan bang ben dat mijn man dat ervaart als een soort aanmoediging voor seks en ik vind het zo moeilijk om hem dan weer teleur te stellen.

groetjes Dirkje

Lilly1948
Berichten van Lilly1948
Onderwerpen van Lilly1948
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd nu: 70

Bericht door Lilly1948 » za 23 nov 2002 13:33

Hallo dames,

Ik ben al zeker 10 jaar in de overgang, wat op zich al een jubileum waard is, al zal ik het niet vieren want hoewel het de laatste paar weken goed lijkt te gaan is die hele menopauze voor mij een nachtmerrie geweest.
Noem het en ik had het !!!!
Ik heb me op allerlei middeltjes gestort en van dat geld had ik waarschijnlijk de opvliegers en de emotionele buien op een leuk ver weg eiland kunnen ondergaan. Het sloeg bij mij allemaal niet aan. Ook tig verschillende hormoonpillen werkte niet of nauwelijks.
Nu heb ik kliogest, maar of dat gaat aanslaan?

Lilly

Keetje
Berichten van Keetje
Onderwerpen van Keetje
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 52

Bericht door Keetje » wo 15 nov 2017 01:06

Beste dames,

Ik ben sinds kort in de overgang, opvliegers, boze buien, vaginale droogte, de hele reutemeteut, bah! En ik begrijp dat dit misschien nog wel jaren gaat duren.. Nee, ik vind het geen pretje, wist niet dat het zo vervelend was! Fijn om even te kunnen klagen! Maar nu was ik vandaag bij de dokter voor advies over het slikken van hormonen om de opvliegers te verminderen en ook die vaginale droogte,want dat jeukt enorm en begint zelfs pijn te doen. De huisarts vroeg als eerste naar mijn alcoholgebruik, dat zou van invloed zijn op het hebben van opvliegers. Nou ik heb laatst 6 weken bewust geen druppel gedronken en ik had net zoveel opvliegers dan nu ik weer zo nu en dan wat drink. Persoonlijk vond ik het een rare vraag, maar goed.

Heb eigenlijk geen goed antwoord gekregen over dat hormoongebruik. Nu lees ik in deze brieven van jullie, Lilly en Dirkje dat jullie ook geen positieve ervaring hebben met hormonen. Dat het eigenlijk niks helpt. Kun je er dan niet beter mee stoppen vroeg ik me af? Ik las ook ergens dat het slikken van hormoonpreparaten met oestrogenen juist heel goed was, tegen botontkalking en tegen hart en vaatziekten. De huisarts had het over negatieve bijwerkingen, zoals grotere kans op borstkanker. Ik weet het allemaal niet meer dames... zouden jullie mij het slikken van hormonen aanraden?

Ik zorg nu maar gewoon dat ik goed eet, veel soya, geen vlees, wel veel groente en fruit en veel buiten zijn,tijd voor mezelf nemen en zo nu en dan een biertje drinken want hop is goed voor ons!

Keetje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht