Giga warm, weer aan hormonen begonnen

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Spruitje
Berichten van Spruitje
Onderwerpen van Spruitje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Giga warm, weer aan hormonen begonnen

Bericht door Spruitje » do 13 jun 2013 15:43

Hallo allemaal.

Ook ik heb een vraagje naar lang doorlopen met zweet klachten, paniekaanvallen en janken enz.
Ben ik afgelopen maandag begonnen met een hormoonpreparaat aan gezien de huis tuin en keuken middelen niet hielp.
IK had het 24 uur per dag giga warm en kon er niet van slapen.
Het gaat inmiddels stukken beter met mij, nu is de vraag als ik me inspan heb ik het nog wel warm en als ik stil zit is het zo weer weg.
Zijn er dames die dit ondanks de hormoon preparaten toch ook zo ervaren.

Groet, Lia

Spruitje
Berichten van Spruitje
Onderwerpen van Spruitje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Re: Giga warm, weer aan hormonen begonnen

Bericht door Spruitje » di 25 aug 2015 16:24

Hoi hoi,

Ik ben Lia en 53 jr en al 13 is mijn baarmoeder verwijderd heb nog wel mijn eierstokken.
Ben al een paar weken met mezelf aan t stoeien zeg maar.
Eerst had ik veel last van hart overslagen dat heb ik nu alleen nog als ik te bed ga heb in middels kastje gehad en fiets test bij de inspanning nergens last van . Morgen de uitslag.
Ik loop tegen mijzelf op door dat ik slecht slaap wordt soms zo gejaagd wakker voel me zielig en verdrietig (hou ik helemaal niet van) overdag heb ik het continu warm in mijn hoofd heb alleen wat rode oortjes meer niet mijn ogen zijn wat branderig en mijn gezicht prikkelt.
Wie herkent zich hier in
Het klinkt misschien stom maar ik vindt het moeilijk

Groet, Lia

Martina63
Berichten van Martina63
Onderwerpen van Martina63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Giga warm, weer aan hormonen begonnen

Bericht door Martina63 » di 25 aug 2015 16:54

Hoi Lia

Zo herkenbaar, ook ik wordt iedere ochtend wakker met grote onrust in mijn lijf, ben letterlijk aan het bibberen, moet dan ook gelijk opstaan, kan door de onrust niet blijven liggen, ik heb kalmeringstabletten die moet ik dan gelijk innemen, anders word ik niet rustig, ook dat branderige gevoel in het hoofd is voor mij zeer herkenbaar, alleen heb ik het niet alleen in mijn hoofd maar over mijn hele lichaam, soms duurt dit maar even maar heb ook periodes dat het wel 1 a 2 uur aanhoudt
Meestal voel ik mij in de namiddag en avond het beste, heel vreemd, maar lees hier op het forum dat er veel vrouwen zijn die dit ervaren.
Het zal er wel bij horen.

Groetjes Tina

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht