Hevige pijn armen en benen na femoston gebruik

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Perla
Berichten van Perla
Onderwerpen van Perla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Hevige pijn armen en benen na femoston gebruik

Bericht door Perla » za 31 mar 2018 14:07

Hallo

is er iemand met bewerkingen femoston erg pijnlijke benen met prikkelingen en kramp enz dus gevoelstoornissen! Slik het vier dagen nu weet niet of dit erger wordt ben bang dat het me zenuwen beschadigd. Help hoor hier niet over alleen in de overgang zelf maar niet bij Femoston 1/5 begonnen met speldprikken na 2 uur inname. Volgend arts gewoon door gaan maar, het wordt steeds erger!!! Branden en moeite met lopen. Hoop dat iemand me meer kan vertellen.

Perla

Riky
Berichten van Riky
Onderwerpen van Riky
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Re: Hevige pijn armen en benen na femoston gebruik

Bericht door Riky » za 31 mar 2018 14:50

Hallo Perla,

Hormonen hebben overal invloed op.
Van je eigen hormonen merk je dat bij uitstek tijdens de overgang.
Maar hormonen uit medicijnen oefenen net zo goed overal invloed uit met als gevolg dat ze ook tot hormonale klachten kunnen leiden.

Allebei hormonaal. Alleen is In het ene geval is de overgang de aanleiding en in het andere geval zijn de medicijnen de aanleiding voor het ontstaan van klachten.
Hier nog iemand bij wie dat aan de hand was:
Ervaringen Femoston/bijwerkingen pijnlijke en vermoeide benen

Riky

Perla
Berichten van Perla
Onderwerpen van Perla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Perla » za 31 mar 2018 15:24

Hai riky

ik snap het maat, ik heb dunnevezelneurophatie en ben zo bang dat ik me zenuwziekte erg maak maar, helaas is hier niemand die dit heeft hier. Heb GBS Syndrome gehad 10 jaar geleden en verlammingsverschijnsel en spierzwakte aan overgehouden !! Voor mij is het al 10 jaar zo leven nu blijkt dat ik ook in de overgang zit en, voor het laatst in dec 1 dag ongesteld geweest. Dus besloten ze om mij femoston te geven. Slik het vier dagen maar lijkt of mij ziekte hevig terug komt. Overal gevoelsstoornissen en krachtverlies en als ik over paresthieen lees is zenuwbeschadiging. Dus van daar dat ik angst heb! Wat ik slaap wel iets beter.

Bedankt voor de reactie
Perla

Riky
Berichten van Riky
Onderwerpen van Riky
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Riky » za 31 mar 2018 15:44

Hoi Perla,

Sowieso schrik je van zo'n reacties, en uiteraard extra als je al een ziekte hebt die de spieren betreft.
Extra reden lijkt me om voorzichtig te zijn. En de signalen serieus te nemen.
Hormonaal ingrijpen op je overgang is niet niks.

Riky

Vrouwke55
Berichten van Vrouwke55
Onderwerpen van Vrouwke55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Vrouwke55 » di 17 apr 2018 08:36

Beste iedereen,

Hier ben ik nog maar sinds kort, een paar dagen en lees nu precies wat ik al weken heb sinds het gebruik van Femoston. Wat ik heel erg vind voor jullie maar wat mij nog meer bevestigd dat het niet goed voor me is.
Ik ben een vrouw van 55 en vorig jaar door een nare ervaring wat bleek een trigger te zijn voor de overgang flink in te knallen. Ik was al 2 jaar niet meer ongesteld maar heb zo veel andere klachten ( Astma, oorsuizen, kno operaties, artrose waaronder 2 nieuwe knieën, handen ook op de lijst) dat ik nooit gemerkt heb dat ik zo verandert was. Maar in eens waren daar de angstaanvallen uit het niets, zo voelde dat..Maar ik had een foute tinnitus therapie gehad en kreeg zoveel verkeerde info dat ik door mijn benen ben gegaan en ik sta nog steeds niet stevig.
Ik kreeg opvliegers, was ik bijna blij om omdat ik toen begreep dat ik écht in de overgang was.
Inmiddels aan de antidepressiva en heb sinds 2 kerstdag Femoson low. Ik heb een paar week gedacht, hey, het doet iets...Maar helaas.
Ik kreeg het advies het te verhogen, in het Paas weekend ( nou kerst..Pasen.. ;) ) en ik ben totaal onderuit gegaan, 5 dagen verhoogd, 5 dagen niet geslapen (weer terug naar lage dosering) en sinds dien overal prikkels, in mijn vingers, langs mijn kuiten, of ik op prikkel kussens loop, ademhaling totaal in de war (ik als rasechte astma patiënte nog nooit over komen) veel meer oorsuizen wat uit mijn nek komt, spieren en loop de hele dag te tranen en word om het uur wakker 's nachts, heel heel vervelend. Morgen heb ik een afspraak met mijn huisarts die ook afgestudeerd gynaecoloog is, ik wil van die Femoston af..Het doet me kwaad....Ik ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat?

Vriendelijke groet,
Marike

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door SusanL » do 19 apr 2018 07:35

Dag Marike

Als jij van de Femoston af wil dan ga je er gewoon af lijkt mij. Daar heb je geen toestemming van je huisarts voor nodig hoor! Of hij nou gynaecoloog is of niet. Jij bepaalt tenslotte wat je slikt, ik tenminste wel.

Susan

Marianne
Berichten van Marianne
Onderwerpen van Marianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Marianne » vr 11 mei 2018 15:45

Perla schreef:
za 31 mar 2018 15:24
ik snap het maat, ik heb dunnevezelneurophatie en ben zo bang dat ik me zenuwziekte erg maak maar, helaas is hier niemand die dit heeft hier. Heb GBS Syndrome gehad 10 jaar geleden en verlammingsverschijnsel en spierzwakte aan overgehouden !! Voor mij is het al 10 jaar zo leven nu blijkt dat ik ook in de overgang zit en, voor het laatst in dec 1 dag ongesteld geweest. Dus besloten ze om mij femoston te geven. Slik het vier dagen maar lijkt of mij ziekte hevig terug komt. Overal gevoelsstoornissen en krachtverlies en als ik over paresthieen lees is zenuwbeschadiging. Dus van daar dat ik angst heb! Wat ik slaap wel iets beter.
Hallo Perla,

Heftig allemaal.
Hormoontherapie beïnvloedt je zenuwwstelsel, ook dus ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
Misschien is dat ook wel waarom het vaker voorkomt dat vrouwen last hebben van pijn in ledematen als ze hormonen gebruiken.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht