Gevoel dat ik overspannen word

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
3ll3b3l
Berichten van 3ll3b3l
Onderwerpen van 3ll3b3l
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Gevoel dat ik overspannen word

Bericht door 3ll3b3l » ma 14 mar 2016 14:47

Hallo dames,

Gelukkig, ik ben niet de enige. Ik heb echt het gevoel dat ik overspannen wordt.
Inderdaad, je kent jezelf niet terug. Overal beren op mijn pad.
In de nacht is het het ergste, ieder uur zien en een enorme angst die niet wil wijken. Op het moment zet het zich overdag voort.
Heeft iemand een goede tip om de nachten door te komen. Ik gun mezelf zo af en toe een slaappil maar vannacht werkte zelfs dat niet.
Ik wil me weer normaal en rustig voelen en kunnen genieten van dingen zonder dat ik voortdurend het gevoel heb dat er iets vreselijks staat te gebeuren.

Elise

Limnos51
Berichten van Limnos51
Onderwerpen van Limnos51
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Gevoel dat ik overspannen word

Bericht door Limnos51 » ma 14 mar 2016 16:34

Hallo Elise,

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Het giert door je lichaam. Heb jij ook last van onrust in je lijf en dat er niets meer uit je handen komt. Je kunt proberen om op je ademhaling te letten dus vanuit je buik te ademen. Ik weet niet of je bekend bent met meditatie?

Echt de overgang is verschrikkelijk en het lijkt wel of iedereen die ik spreek nergens last van heeft en ik heb het in hele erge mate.
Zit nu aan de Ymea kijken of dat wat doet.
Ik slik ook antidepressiva maar ik heb het idee dat het niets meer doet voor me. Bah wat een ellende!!! Je moet het accepteren zeggen ze echter dat is heel erg moeilijk.

Zijn er nog meer vrouwen die hier last van hebben dan lijkt het mij fijn om met elkaar te praten op dit forum.

groetjes,
suzan

3ll3b3l
Berichten van 3ll3b3l
Onderwerpen van 3ll3b3l
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door 3ll3b3l » di 15 mar 2016 14:01

Dank voor de reacties.

Tjonge, wat die overgang teweegbrengt.
Ik ben ook aan de pil gegaan omdat ik, voor mij ongewoon, somber werd. ook had ik voortdurend opvliegers en ik raakte helemaal van het pad af. (ethinylestradiol)
Binnen een paar weken geen opvliegers meer en ik voelde me weer mijzelf.

Vannacht heb ik om mijn gevoelens te onderdrukken valeriaan gebruikt. Het werkte nog ook! Ik heb 4 uur achter elkaar geslapen en toen wel weer even angst maar het overspoelde me iets minder.
Of het wishful thinking is maakt me niet uit. Beter dan weer een slaappil.
Buikademhaling en meditatieoefeningen probeer ik ook toe te passen maar de angst is vaak te hevig om hier baat bij te hebben.
We moeten maar rustig doorademen met ons allen en ons realiseren dat angst maar een gevoel is en er niet echt iets vreselijks te gebeuren staat. (Dit vertel ik mijzelf keer op keer en soms helpt het).

Sterkte hoor medeovergangsters!
Elise

Bloesems
Berichten van Bloesems
Onderwerpen van Bloesems
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Bloesems » do 17 mar 2016 16:51

Hallo dames,

Ook ik herken me in jullie klachten...ben al 7 j niet meer wie ik was ...enthousiast, blij en meestal. opgewekt, ook, niet overdreven vind ik,zelf...
maar nu is het toch wat anders, grootste klacht van 'mij: hartkloppingen door verkeerd denkpatroon, heb last van ongewenste gedachte, waarvan ik weet dat zijn niet echt zijn, precies of ik wil mezelf de duvel.aandoen...en dat wil.ik,echt niet
Ik, wil, leven en genieten maar t lukt niet ...mijn hart doe pijn, niet de mechanische pijn ...emotionele,pijn...stress ... alles samen...
Wanner houdt dit eens op... wanneer mag ik weer rustig genieten zonder dat die gedachtes mijn hart pijn doen... ik denk, dat ik, de enige op de aardbol ben die, het zo voelt aan zijn hart... niet normaal... er is mij al.

gebruik nu al een poosje bio identieke hormonen ... en dan nog wat voedingssupplementen ..alles voor de hormonen en de bijnieren...
Het helpt allemaal niets.
ik vraag mij, af of ik, echt, geen psychische afwijking heb ?? Ik, weet het niet meer...
En maar zoeken en maar lezen wat kan helpen ...
Zit nu in de zon maar toch gaat mijn hart tekeer...
Man man ik wou dat ik een man was ... :shock:

Bloesems

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht