Vraag over Femoston

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Anneke43
Berichten van Anneke43
Onderwerpen van Anneke43
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 46

Vraag over Femoston

Bericht door Anneke43 » di 26 mei 2015 16:38

Beste Dames

Ik heb mij net aangemeld op dit forum.
Wil hier graag even een vraag, stellen.
Ik ben Anneke 43 jaar, en heb behoorlijk veel last van overgangsklachten
Mijn moeder was op haar 39e in de overgang beland, dus zou heel goed kunnen dat ik er ook aan ben begonnen.
Vanwege de klachten loop in bij een gynaecoloog, eerst schreef zij mij de yazz 24/4 voor maar daar blijf ik bloedingen bij houden.
Vorige week weer bij haar geweest en nou heeft ze Femoston voor geschreven.
Maar nu lees ik in de bijsluiter dat je dat je daar pas mee mag beginnen, als je 6 maanden lang geen natuurlijke menstruatie hebt gehad.
Dat heb ik wel is zeer onregelmatig maar is nog niet gestopt.
Ik ben daarom heel huiverig om het te gaan gebruiken ook omdat een van de bijwerkingen die vaak voorkomt Migraine is en dat heb ik sowieso al.
Las ook als je een te hoge bloeddruk hebt dan moet je er erg mee oppassen en dat heb ik ook, slik daar wel wat voor maar om dat weer iets te gaan nemen wat de bloeddruk verhoogd ??
Morgen word ik door de arts gebeld, om het een en ander te bespreken maar ik ben "bang" dat er dan weer een of ander verhaal komt van zal allemaal wel mee vallen etc je moet je lichaam tijd geven om er aan te wennen etc etc.
Maar ben al zo vaak dingen aan het uitproberen geweest dat ik er wel klaar mee ben.
Graag julie meningen, zouden jullie het nemen terwijl de menstruatie nog niet helemaal gestopt is ???

Iemand verder misschien ervaringen met middelen die de klachten evt kunnen verminderen??
Ymea of iets in die trant ????
Alvast bedankt voor wie hier op reageert,

Anneke43

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 52

Re: Vraag over Femoston

Bericht door Gaea » di 26 mei 2015 23:03

hallo Anneke,

Nee, ik zou het niet nemen.
Ten eerste omdat de bijsluiter niet voor niets aangeeft dat het gebruik alleen toegestaan is nadat je 6 maanden geen menstruatie hebt gehad en ten tweede de bijwerkingen die genoemd worden.

Sowieso...als ik al huiverig ben voor iets dan neem ik het niet omdat ik meer op mijn gevoel vertrouw dan op de aanbeveling van iemand anders.

Groetjes
Gaea

Anneke43
Berichten van Anneke43
Onderwerpen van Anneke43
Menopauzejaar:

Bericht door Anneke43 » wo 27 mei 2015 08:59

Dank je voor je reactie :-)

Anneke43

Anneke43
Berichten van Anneke43
Onderwerpen van Anneke43
Menopauzejaar:

Bericht door Anneke43 » ma 28 dec 2015 18:30

Hallo,

Door omstandig heden is het alweer een tijdje geleden dat ik hier geweest ben.
Heb een vraagje, word 7 januari 44 jaar, ik heb allerlei overgangsverschijnselen, ben door de gynaecoloog door verwezen naar een overgangs-verpleegundige, maar die deed niet meer dan Femoston voor schrijven wat ik niet wil nemen.

Ik ga mij steeds vervelender voelen, krijg steeds meer vage klachten, hoofdpijn, duizelig, opeens trillende handen, gevoel dat ik uit even wicht ben erg schommelende bloeddruk, misselijk en nu steeds spierspannings-hoofdpijn en een zeer stijve nek, voel mij van tijd tot tot ook onrustig en erg moe.
Laatst werd ik thuis onwel erge druk in het hoofd toren hoge bloeddruk draaierig, als ik liep voelde het alsof ik dronken was,overgeven.
Huisarts gebeld kon volgens haar geen gekke dingen vinden.
Advies doe maar rustig aan, maar in de tussen tijd blijven de klachten.
Kan dit alles inderdaad door de overgang komen, herkend iemand dit ???

Anneke

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 51

Bericht door SusanL » ma 28 dec 2015 20:42

Dag Anneke

We herkennen het allemaal. Het forum staat er vol mee.

groetjes Susan

Anneke43
Berichten van Anneke43
Onderwerpen van Anneke43
Menopauzejaar:

Bericht door Anneke43 » ma 28 dec 2015 20:59

Dank je voor je reactie Susan.

Ga het hele forum maar eens uitspitten, wel een opluchting dat het inderdaad door de overgang komt

Anneke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht