Hartkloppingen en andere klachten na stoppen hormoongebruik

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Lilly1948
Berichten van Lilly1948
Onderwerpen van Lilly1948
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd: 71

Hartkloppingen en andere klachten na stoppen hormoongebruik

Bericht door Lilly1948 »

Hi meisjes,

Sinds ik geen hormonen meer slik heb ik heftige hartkloppingen, zo erg dat ik er een wegtrekker van kreeg. Dat was een dag na mijn verjaardag.
Het liep zo de spuigaten uit dat ik toch maar gisteren even langs de huisarts ben gegaan.
Hij hoorde mijn verhaal aan over de overgang en ging me toen onderzoeken.
Bloeddruk torenhoog en een hartslag van een "Razende Roeland" zoals hij dat noemde. Ik moest onmiddellijk bloed laten prikken.

Hij denkt aan een verhoogde schildklier werking, ik heb ook een bult aan de zijkant van mijn hals die er ook op kan duiden.
Ik meteen op internet gekeken over de schildklier en het blijkt dat de overgang en de schildklier en de daarmee gepaarde verschijnselen wel erg op elkaar lijken.

Ook opvliegers, paniekerig en nerveus, uitgeput voelen enz....
Ik was ook al 3 kilo afgevallen en ik dacht dat dat kwam door het NIET meer slikken van hormonen die ook vocht kunnen vasthouden.
Volgende week hoor ik de uitslag, ik hou jullie op de hoogte.
Als het inderdaad de schildklier is spring ik een gat in de lucht, want zoals ik nu ben en het valt onder de noemer de Overgang dan was ik toch behoorlijk wanhopig aan het worden want wat ik ook slikte niets hielp.
Aan een verhoogde schildklier is tenminste nog wat te doen en de overgang moet je maar "uitzingen" Dus duim maar voor me.....alles beter dan dit.......

Lilly

Lilly1948
Berichten van Lilly1948

Re: Hartkloppingen en andere klachten na stoppen hormoongebruik

Bericht door Lilly1948 »

Hallo

De uitslag van de schildklier was goed, godzijdank.
Maar de knapperd liet het er niet bij zitten want toen hij me zag verleden woensdag was hij toch wel erg geschrokken. Ik zag er niet uit.
Gisteren was ik weer redelijk m'n ouwe zelf dus hij zei "Iets moet het veroorzaken."

Het kan zijn dat ik deze extreme klacht heb als gevolg van de hormoonwisselingen na het stoppen met hormoongebruik. Waardoor ik dus van het een op het andere moment compleet van de wereld ben. Misselijk, diarree, gejaagd, nerveus, 0 energie en heftige hartkloppingen. Ik slik nu Propranolol, het eindigt op LOL dus het zal wel goed zijn

Vanmorgen weer bloed laten prikken op Kalium, Glucose, Natrium en nog meer van die dingen. . Daar hoor ik volgende week woensdag weer de uitslag van en dan moet ik nog laten prikken op een ander hormoon maar dat gaat op afspraak. 1 uur lang moet ik in het Lab. op een bank liggen, dan prikken dan naar huis en 3 uur later weer prikken. Dus in rust en in beweging.
Voorlopig dus nog niet klaar.

Heeft 1 van jullie dit ook gehad?? Zo'n extreme vorm van de overgang?
Graag jullie reacties.......

Groetjes Lilly

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Bericht door Anette »

Hallo Lilly,

Jazeker, ook ik heb ondervonden dat stoppen met hormonen niet zo gemakkelijk is.
En dat je een flink val maakt in je hormonen.
Ik denk dat dit ook is wat vrouwen bedoelen als ze zeggen: "Na de hormoontherapie kwam alles tien keer zo hard over me heen"
Je kunt de overgang ook niet overslaan door hormonen te slikken, het kom een keer.
Maar ja dat zeggen ze er niet bij als ze die pillen voorschrijven.

Anette

Lilly1948
Berichten van Lilly1948

Bericht door Lilly1948 »

Hallo,

Ook het laatste bloedonderzoek was goed. Ja, geweldig natuurlijk maar aan de andere kant had ik toch liever gehad dat ie een heel klein dingetje had gevonden. Dan had ik tenminste geweten waar ik nou zo vreselijk moe van ben. Ik ben moe van de vermoeidheid zeg maar. De knapperd heeft me nu livial gegeven.
Weer hormonen.. zucht.
Kijken wat dat oplevert.
Gisteren nog geprikt op bloedarmoede. Dus weer wachten op die uitslag.
En tja, mocht dat allemaal niks opleveren dan zal ik het gewoon moeten uitzitten die overgang.
Hallo Hormonen, Het Is Nu Wel Genoeg Geweest Hoor

Lilly

Starry
Berichten van Starry
Onderwerpen van Starry
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Starry »

Hoi, hoi,

Ik heb zo de verhalen eens gelezen over de schildklier. Ook mijn schildklierhormonen zijn behoorlijk van slag. Ik zit in een hyper volgens de dokter maar omdat ik al zoveel klachten heb, raak ik onderhand wel erg in de war van mijn eigen lijf. Nu heb ik sinds vorig jaar zomer geen schildklier meer dus ik ben afhankelijk van mijn medicijnen. Na een maandje weet ik of het beter met mij gaat nu de dosis is verlaagd. En zoals iemand al schreef, kweet effe niet wie, word ik ook een beetje gek van die hormonen. Ook ik slik Livial en het onderdrukt aardig mijn opvliegers maar of het nou allemaal goed is voor je....

Met vriendelijke groetjes,
Starry

Lilly1948
Berichten van Lilly1948

Bericht door Lilly1948 »

Hoi Starry

Ik heb ook livial gekregen maar slik het niet, werd eigenlijk moe van al die hormonen. Ik heb denk ik wel 5 verschillende soorten geslikt waaronder ook pleisters en ik moet zeggen, geen opvlieger meer te bekennen maar ik bleef, wat ik ook slikte, doorbraakbloedingen houden. Bloedingen die wel tot 62 dagen duurden. Ik denk dat ik bij elkaar zo'n 10 maanden van de 12 met inlegkruisjes liep.
Het gekke is wel dat ik sinds ik geen hormonen meer slik ik ook geen vaginale jeuk meer heb gehad Ook daar ben ik uitgebreid op onderzocht en kweekjes gemaakt maar er kwam nooit wat uit en ik maar krabben!! Hele tubes er doorheen gejast...dus ik kan dit geen toeval meer noemen. Maar zoals ik al zei, die vreselijk dip was vast een voorbode van de ommekeer.

Tja Starry, het blijven natuurlijk medicijnen.

Sterkte meiden
Lilly

Lilly1948
Berichten van Lilly1948

Bericht door Lilly1948 »

Hi Meisjes,

Wil toch even iets belangrijks melden, voor mij natuurlijk, maar ook voor de vrouwen die nu nog wanhopig met de overgang bezig zijn en denken dat daar nooit een end aan komt, en om jullie daarmee een hart onder de riem te steken

Voor degene die het nog niet wisten, ik heb 13 jaar ( vanaf mijn 42ste)gesukkeld met de overgang waarvan de laatste 5 jaar het zwaarst. Ik voelde mij een oud verschrompeld appeltje die alleen maar op de fruitschaal wilde blijven liggen en verder niks...
Ik had paniekaanvallen, dacht dat ik gek zou worden, het woord energie kwam niet meer voor in mijn woordenboek, lichamelijk was ik een wrak. geestelijk in de war...ik vloeide vaak 2 maanden achter elkaar, geen grote hoeveelheden maar toch........de inlegkruisjes waren niet aan te slepen.........kortom een hel
Ben bij meerdere gynaecologen geweest, veel bij de huisarts, ben bij een homeopaat geweest, ook bij een overgangsconsulente en heb diverse middelen en hormonen geslikt.
Ik heb er dus werkelijk alles aan gedaan om me beter te voelen maar daar dachten de hormonen toch net effe anders over

Dit jaar, om precies te zijn, 29 januari, stopte het vloeien, op zich niks bijzonders, ik was soms wel 3 hele dagen droog!! maar dit keer voelde het anders. Kon niet precies de vinger erop leggen maar ik kreeg een vreemd gevoel over me. Het was net of iemand tegen me zei.....dit was het.........
Sinds die tijd heb ik niet meer gevloeid en is het langzaam bergopwaarts gegaan. Ik wilde het niet meteen van de daken schreeuwen want ja, je kunt altijd weer terug vallen en die angst heb ik nog wel een tijdje bij me gedragen.
Maar het is nu half juni en op een of andere manier weet ik dat het goed blijft gaan.
In het kort zal ik even schrijven wat ik zoal heb gedaan de laatste paar weken.
Mijn dochter, schonezoon en kleindochter zijn verhuist van Almere naar Amsterdam, ze wonen nu praktisch bij ons aan de overkant.
Er moest een nieuwe keuken komen dus eten ze bij ons. En dat al vanaf 26 mei!
Ik help met alles wat er maar te helpen valt en daarbij dus de boodschappen en het koken. Voel me soms 1 grote boodschappentas
Is dit interessant? Nee, op zich niet. Maar was dit 1 jaar of zelfs maar een half jaar eerder gekomen dan had ik niks kunnen doen. Zelfs oppassen kostte me de grootste moeite. Nu dweil en lap ik, pak uit en pas op kleinkind en daarnaast nog m'n eigen huishouden.........Kortom, IK HEB WEER ENERGIE Nu schreeuw ik het wel even van de daken....
Ik deel dit met jullie zodat jullie weten dat er ooit eens een eind komt aan alle ellende die de overgang voor veel van ons met zich meebrengt.
Het gaat voorbij en ik ben daar nu het levende bewijs van.

De laatste paar dagen merk ik dat zelfs de opvliegers minder worden terwijl ik me toch drie slagen in de rondte werk momenteel.
Ben ook kei moe 's avonds maar dat uitgeputte gevoel wat ik had is weg, zelfs als ik nul komma nul deed

Nou meisjes dit wilde ik even kwijt. Niet zozeer om mezelf maar om jullie te laten weten dat het echt voorbij gaat, hoelang het ook mag duren en hoe zwaar het ook is.! En ik kan het weten

Lilly

Dit onderwerp is 16 jaar en 10 maanden oud. Er kan niet meer op gereageerd worden.
Maak en nieuw onderwerp aan, of reageer in een ander soortgelijk onderwep
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht