Terug bloedingen met hormoon Climen

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
VLV2
Berichten van VLV2
Onderwerpen van VLV2
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Terug bloedingen met hormoon Climen

Bericht door VLV2 »

Hallo dames

Ben al een paar jaar in de menopauze, klachten zoals elk van ons moeheid, stijve gewrichten, opvliegers, slecht slapen etc;
Ben gestart met hormoon Climen, maar heb nu terug een bloeding, iemand anders daar ervaring mee a.u.b.?

Groetjes, VLV2

Mieke
Berichten van Mieke
Onderwerpen van Mieke
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Re: Terug bloedingen met hormoon Climen

Bericht door Mieke »

Hallo VlV2

Dat je weer bloedingen krijgt staat in de bijsluiter.
Het oestrogeen bouwt baarmoederslijmvlies op. Om de kans kanker van het baarmoederslijmvlies te verminderen bevat het ook progestagenen.
Zo heeft een overgangsconsulente het me eens uitgelegd en vrouwen die nog relatief kort na hun menopauze zitten, en hun baarmoeder nog hebben krijgen er daarom altijd progestageen bij.
Het progestagene hormoon beschermt het baarmoederslijmvlies.

behoort tot de geneesmiddelen die in cyclische volgorde respectievelijk oestrogenen (voor 11 dagen) en een combinatie van oestrogene en progestagene hormonen (voor 10 dagen) bevatten.

Tijdens het gebruik van Climen zal u éénmaal per maand een bloeding krijgen (een zogenaamde onttrekkingsbloeding).

Mieke

VLV2
Berichten van VLV2
Onderwerpen van VLV2
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Re: Terug bloedingen met hormoon Climen

Bericht door VLV2 »

Dag Mieke

Ik dacht dit ook dat dit zo was. Mijn huisarts heeft me toen gezegd aangezien ik al enige tijd in de menopauze ben, dit niet kon. Verkeerde redenering dus!
Brr..is moeilijk de perfecte hormoontherapie te vinden. Femoston daar voelde ik me niet goed van, Heria gewichtstoename, niet zo evident me dunkt!
Alvast bedankt voor je reactie Mieke,een mens word er slimmer van.
Ik hoop dat ik via dit forum wat ervaringen terug kan vinden van lotgenoten die door deze lastige periode gaan.

Groetjes VLV2

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht