Bloedonderzoek vs overgang

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Lidia
Berichten van Lidia
Onderwerpen van Lidia
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bloedonderzoek vs overgang

Bericht door Lidia »

Beste allemaal, kan het door bloedonderzoek vastgesteld worden of ik in de overgang zit?

Ik heb de zelftest met score van 30 - dus WEL in de overgang zo te zien.... + heb ik ook last van urineverlies, de afgelopen 12 maanden hoge bloeddruk, stemmingswisselingen en 's nachts lig ik onder de zweet (mijn kussen wordt helemaal nat). Bij elk inspanning zit ik weer als een otter te zweten.... een vergadering om 09 uur kan ik nooit plannen, als ik naar mijn werk fiets (dat zijn maar 8 min op de fiets) kom ik met natte haren en de druppels zweet rollen uit mijn voorhoofd/rug.... eerst "afkoelen"..... er is geen sprake dit jaar van het dragen van een lekkere warme winterjas en sjaal... kan wel een voordeel zijn, koud heb ik nooit. 's avonds heb ik ook vaak een rode nek en rode wangetjes, mijn huid brandt op mijn wangen.

Mijn menstruatie is zo heftig geworden de afgelopen maanden dat ik 1 dag in de maand gewoon thuis moet zitten. Er is geen maandverband die helpt (heb al afspraak bij gynaecoloog komende maand, voorlopig even "volhouden"). Voor 's nachts moet ik dan "knutselen met 3 maandverbanden aan elkaar vast maken.... Een gedoe....

Ook heb ik nu veel minder zin in seks dan een jaar geleden. Niet leuk voor mijn partner met wie ik nu 1 jaar samenwoon en hij moet dit nu allemaal al meemaken.... vaak zit ik op de bank en denk aan het verleden, mis ik mijn oma en opa of de tijd toen ik nog op school zat. Dan is het huilen en de emoties laten gaan wel een opluchting. Daarna ben ik weer oke. Meestal duurt het een paar uurtjes.

Is de zelftest en een gesprek met huisarts genoeg of kan ik voor een bloedonderzoek vragen? Voor mij is het belangrijk om vast te kunnen stellen of ik wel of niet in de overgang zit, dan kan ik tenminste met mezelf beter kunnen omgaan.

Ik lees graag reacties van wie dit allemaal heeft meegemaakt. Ik ben 44 geworden afgelopen september.

Groetjes, Lidia :D

Marjan
Berichten van Marjan
Onderwerpen van Marjan
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Re: Bloedonderzoek vs overgang

Bericht door Marjan »

Dag Lida,
Lidia schreef:
di 27 okt 2009 10:52
kan het door bloedonderzoek vastgesteld worden of ik in de overgang zit?
De overgang aantonen in de periode dat je nog geregeld menstrueert is heel vaak niet mogelijk.

Lees eens bij Lichamelijke Overgang > Overgangstest
Links in het menu, daar vind je er alles over.

Alice

Lidia
Berichten van Lidia
Onderwerpen van Lidia
Menopauzejaar:

Bericht door Lidia »

Bedankt Alice,

de test heb ik gedaan en de score was 30, dik in de overgang blijkbaar....

Groetjes, Lidia.

Marjan
Berichten van Marjan
Onderwerpen van Marjan
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door Marjan »

Beste Lidia,

Ja dat had ik wel gelezen van die 30 punten.
De link die ik je gaf heeft daar niets mee te maken.

Je vindt daar informatie over de vraag die je stelt.

Alice

Lidia
Berichten van Lidia
Onderwerpen van Lidia
Menopauzejaar:

Bericht door Lidia »

Hoi,

Heb de link ook gekeken/gelezen. Ja, idd was het niet over de 30 punten en wel over bloedonderzoek.
Ik moet dan met alles leren omgaan want ik slik de pil.
Zal a.s. do met de huisarts overhebben. iig, bedankt !!!

gr, Lidia.

Dit onderwerp is 10 jaar en 2 maanden oud. Er kan niet meer op gereageerd worden.
Maak en nieuw onderwerp aan, of reageer in een ander soortgelijk onderwep
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht