Gestopt met de Pil, en nu de overgang!!

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Ineke49
Berichten van Ineke49
Onderwerpen van Ineke49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 69

Gestopt met de Pil, en nu de overgang!!

Bericht door Ineke49 » vr 06 feb 2004 18:11

Hallo allemaal,

Ik ben 54 en zit, na het stoppen met de pil een paar maanden geleden, midden in de overgang.
Opvliegers die komen en gaan, 's avonds dikke voeten, 's morgens dikke en stijve vingers, en sinds kort ben ik zo stijf als een houtje. Kan bijna niet overeind komen, alles doen pijn (alsof ik zwaar aan het trainen ben geweest) moet als een oud wijfje eerst op gang komen en dan gaat het wel weer een beetje.

Mijn vraag: heeft iemand een tip tegen die stijfheid?? Gaan sporten (jakkes!), iets slikken? Ik heb ongeveer een half jaar Famosan geslikt maar ben daar maar mee gestopt omdat ik niet het idee had dat dat hielp.
Of gewoon wachten tot het vanzelf weer overgaat?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes, Ineke
PS
Hebben jullie ook zo'n hekel gekregen aan winkelen???
Waarom is het toch altijd zo warm in die winkels :oops: ??
Ik weet soms niet hoe gauw ik weer naar buiten moet zien te komen, heb vaak het idee dat ik onderuit zal gaan van de warmte.

Lenie2
Berichten van Lenie2
Onderwerpen van Lenie2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Gestopt met de Pil, en nu de overgang!!

Bericht door Lenie2 » vr 06 feb 2004 19:58

Hallo Ine,

Je klachten herken ik maar al te goed, ben ook in september met de pil gestopt en meteen midden in de overgang terecht gekomen.

Ook ik heb 's morgens hele dikke en stijve vingers en sinds een paar weken ook vreselijk veel last van m'n polsen. En verder ben ik ook zo stijf als een houtje en kan ook amper meer overeind komen. Moet ook echt op gang komen en dan gaat het ook wel weer een beetje, maar voel me ook net zo'n oud vrouwtje op het moment. Zou willen dat ik ook iets wist voor die stijfheid, maar helaas, veel bewegen zegt m'n huisarts. Heel veel sterkte jij ook verder!

Groetjes,
Lenie

Ineke49
Berichten van Ineke49
Onderwerpen van Ineke49
Menopauzejaar:

Bericht door Ineke49 » ma 21 jun 2004 22:22

Ja, ik heb dat anders ervaren.

Ik heb dus vanaf mijn 21e tot mijn 54e de pil geslikt.
De laatste jaren tijdens de stopweken ontzettende last van migraine gehad. Vorig jaar eind oktober gestopt.... en tot nu toe (afkloppen) geen menstruatie meer gehad. En heel belangrijk, ook geen migraine meer!

groetjes, Ineke

Fienie50
Berichten van Fienie50
Onderwerpen van Fienie50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Fienie50 » di 22 jun 2004 08:42

Hoi Ineke,

En weet je ook hoe oud je moeder en je eventuele zussen, of de zussen van je moeder hun laatste menstruatie gehad hebben...Ik ben zo benieuwd om van anderen te weten, of zij ook door het pilgebruik veel later hun menopauze gekregen hebben, dan zogenaamd genetisch bepaald...
Mijn moeder en zus waren allebei 45, zonder pilgebruik...Terwijl ik alweer 50 geweest ben, met nog vrij regelmatige menstruaties

Fienie

Ineke49
Berichten van Ineke49
Onderwerpen van Ineke49
Menopauzejaar:

Bericht door Ineke49 » di 22 jun 2004 16:42

Hi Fienie,

Nee dat weet ik niet.
Mijn moeder stopte met 52 met de pil, niet meer ongesteld geweest.
Mijn zusje is 46 en slikt geen pil, maar heeft tot nu toe weinig last.
Ik ben 54 en zit, na het stoppen met de pil weer midden in de overgang.

Ineke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht