Klachten met prikpil

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Onderwerpen van Sannie1412
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Klachten met prikpil

Bericht door Sannie1412 » do 02 apr 2009 20:05

Hallo Dames,

Sinds een aantal maanden heb ik deze klachten: Opvliegers, 's nachts zweten in bed, hartkloppingen, moe, stemmingswisselingen, weinig zin in bed-hobby's en ga zo maar door.. Hartkloppingen heb ik eigenlijk al een hele poos.. ik ben ermee naar de dokter geweest afgelopen december die schreef mij een bètablokker voor omdat ik volgens hem niet in de overgang kan zijn omdat ik nog te jong ben.. :roll: (38) Toch heb ik de zelftest hier op de site gedaan en kwam uit op 36 punten. Nu weet ik dat ik me daar niet aan moet houden maar 36 punten vind ik nogal wat.

Ik heb sinds 2 jaar de prikpil en tussentijds verlies ik dus ook nog bloed terwijl dat eigenlijk niet zou mogen..Toch denk ik zelf dat ik in de begin fase vd overgang zit (luister naar je eigen lichaam?) Ik werk ook nog eens 40 uur in de week dus ben eigenlijk gewoon elke dag kapot. Ik heb 2 dochters van 14 en 17 gelukkig vragen ze niet zo erg veel aandacht meer van me ;) en met gelukkig bedoel ik dat ik het soms gewoon niet meer kan opbrengen :( Ook ben ik in december de ziektewet ingegaan omdat ik het gewoon even niet meer zag zitten 3 maanden heb ik thuis gezeten met nog wel de lichamelijke klachten maar stukken minder omdat ik goed uitrustte. Sinds 2 weken ben ik weer volop aan het werk omdat ik dacht dat ik wel weer de hele wereld aankon ... nou vergeet dat maar ik ben nu alweer doodop.

Ik ben best opgelucht dat ik dit forum tegen kwam en zo de berichten eens heb zitten lezen. En dat ik dus niet de enige ben. Ergens weet ik gewoon zeker dat dit wat ik heb overgangsklachten zijn en daar baal ik best behoorlijk van want daar ben ik eigenlijk nog helemaal niet aan toe.. In Mei moet ik weer voor de nieuwe prikpil maar die ga ik dus niet halen ik wil eens even zien wat mijn menstruatie gaat doen. Nu weet ik dat als je stopt met de prikpil dat de menstruatie nog een lange tijd weg kan blijven (wat ik betwijfel bij mezelf) omdat ik al tussendoor bloedingen heb.

Collega's op mijn werk hebben ook al gezegd je zou best eens in de overgang kunnen zijn of het begin ervan.
Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hiermee aan moet, ook doordat mijn huisarts zegt dat ik te jong ben voor de overgang..
Mijn man heeft er best weinig begrip voor en dan meer met de klachten die ik heb
Ik vind het heerlijk om mijn verhaal hier kwijt te kunnen geef me wel wat opluchting.

Groetjes Sandra

Anja7
Berichten van Anja7
Onderwerpen van Anja7
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Re: Klachten met prikpil

Bericht door Anja7 » vr 03 apr 2009 00:37

Sannie1412 schreef:
do 02 apr 2009 20:05
Ergens weet ik gewoon zeker dat dit wat ik heb overgangsklachten zijn en daar baal ik best behoorlijk van want daar ben ik eigenlijk nog helemaal niet aan toe..
Hallo Sandra,

Ons lichaam is natuurlijk op die leeftijd wel aan de overgang toe.

Al gauw genoeg na je 35e gaan je hormonen veranderen en neemt onze vruchtbaarheid af: Het Begin van de Overgang !
Tja we worden er niet op voorbereid, het wordt vrouwen niet meegegeven maar tussen 35-40 jaar begint de overgang bij vrouwen en kun je dus beginnende overgangsverschijnselen verwachten.
Maar als je de pil gebruikt kan het natuurlijk ook daardoor zijn dat je hormonale klachten hebt.

Anja

Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Menopauzejaar:

Bericht door Sannie1412 » vr 03 apr 2009 13:13

Hallo Anja,

Dankjewel voor je antwoord, ergens had ik zelf wel verwacht dat het beginnende overgangsverschijnselen zijn ... maar tjee als dit beginnende overgangsverschijnselen zijn wat dan als je echt helemaal in de overgang bent :shock: :roll: Vandaag op mn werk weer de aantal opvliegers gehad pfff, wat me wel opvalt is dat de opvliegers steeds vaker voor komen ... Gelukkig gaan mijn collega's er ook goed mee om en dat ze weten dat het nu bij mij hoort. In het begin was het oh wat word je rood heb je ergens last van?? Doe rustig aan enz enz en dan zei ik, ik doe rustig aan maar ze komen vanzelf... Maar nu kan ik er goed over praten met mijn collega's en dat is ook best een opluchting ;)

Sandra

Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Menopauzejaar:

Bericht door Sannie1412 » za 09 dec 2017 11:29

Hallo Meiden :)

Zal me even netjes voorstellen ik ben Sandra en over 5 dagen wordt ik 47...
Ik loop denk ik al zo,n 2 jaar te kwakkelen misschien zelfs wel eerder het begon met blaasontstekingen die steeds terug kwamen en daarbij een droge vagina :oops: Vreetbuien om gek van te worden alles schoof ik naar binnen, stemmingswisselingen, moe, spierpijnen, gevoelige borsten, elke dag hoofdpijn maar ik gebruikte de prikpil en zodoende kon ik mijn menstruatie niet nagaan omdat ik niet meer ongesteld werd, had wel spottings tussendoor.
Begin dit jaar kreeg ik een kuch en droge keel waardoor mn stem wel eens weg viel maar nog ging er geen lampje branden. In juli ben ik naar de huisarts gegaan omdat mn holtes dicht gingen zitten dus kreeg neusspray en doxycycline antibiotica, dat hielp niet dus kreeg een kuur prednison en amoxicilline antibiotica beste zware kuur 1500 mg per dag!! Van de prednison en amoxicilline ben ik beroerd geweest heel mn lichaam stond op zn kop!
Daarna begon het gezeur, droge ogen droge mond rare tong, ontzettend moe mn spieren was een hel! Ik werd naar de internist verwezen en die zei gelijk het zou de overgang kunnen zijn maar omdat ik de prikpil had kon het niet getest worden plus mn huisarts had me doorverwezen voor Sjogren en daar schrok ik me wild van!
Nou vd internist naar de KNO arts KNO arts veegde sjogren gelijk van tafel omdat ik hiervoor nergens last van had van mn ogen en mond. Dus terug naar de internist en die verwees me door naar de Reumatoloog....en die kwam ook met Sjogren....

14 november moest ik mijn prikpil weer hebben en heb m niet laten zetten denk eens kijken wat er gebeurt, nou de hel brak los nog geen 2 dagen later verloor ik wat bloed en was maar 1 dag 2 dagen later lag ik op de hartbewaking met een hartslag van 142 in rust, misselijk en toch dat hongergevoel, ben ook afgevallen, klotsende oksels, nachtzweten en heel af en toe een opvlieger en huilbuien totaal naar binnen gekeerd en mezelf kwijt nergens meer zin in hebben ik kom ook bijna niet meer buiten, Seksen heb ik totaal geen zin meer in erg laag libido.... ik heb toch een lipbiopt laten doen voor sjogren en gisteren de uitslag gekregen het is geen Sjogren gelukkig!!!
Inmiddels heb ik al 3x wat bloed verloren tussendoor elke keer maar 1 dag. Ik wordt wakker met een snelle hartslag en mn hoofdhuid jeukt ook zo en zweten op mn borst oksels en nek, en mn zweet ruikt ook niet erg fris de geur is echt veranderd, verder krijg ik nu over kleine puistjes....mn huid is gaan hangen en ik lijk wel 10 jaar ouder :cry:
Al met al weet ik niet of het de overgang is die al een tijd aan het spelen is mijn man zei maanden geleden al San tis de overgang of de voor fase, en ik had zoiets van ja doei ben nog te jong!! Maar goed tis een lang verhaal geworden hahaha.

Sandra

Debeuk
Berichten van Debeuk
Onderwerpen van Debeuk
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Debeuk » za 09 dec 2017 11:57

Hallo Sandra

Jeetje wat een verhaal als ik dit zo lees moet het wel de overgang zijn. Zelf ook van de vage klachten spieren zeer dat weer dit dan weer dat stopt maar niet. Ik ben zelf 51

Sterkte, Debeuk

Anita0969
Berichten van Anita0969
Onderwerpen van Anita0969
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Anita0969 » ma 11 dec 2017 13:26

Hi Sandra,

Dat onrustige en snelle hartslag heb ik ook hoor. Maar wat een verhaal inderdaad. Ik hoop dat het snel beter wordt.

Maar ik herken wel veel van je klachten hoor.

Groetjes,
Anita

Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Menopauzejaar:

Bericht door Sannie1412 » di 02 jan 2018 12:13

Hallo dames,

Gisteravond kreeg ik het ineens warm mn hart ging sneller kloppen en moest op mijn ademhaling letten en voelde de warmte vanuit mn tenen komen zo door naar boven met tintelingen in mijn kaken/wangen, het zweet druppelde letterlijk onder mijn oksels en onder mijn borsten dat ik zelfs een doekje moest pakken :S Daarna barstte ik uit in tranen heb zeker wel 10 minuten zitten janken uit en om niets :( En dan die pijn tussen de schouderbladen...

Sandra

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » di 09 jan 2018 09:02

Hallo dames,

Opvliegers komen in meerdere vormen. Hierboven vind je een nieuwsbrief over opvliegers waarin dat ook staat uitgelegd.

Ik heb ook gehad dat ik me ineens niet goed voelde en naar. Het voelde alsof er iets niet goed meer werkte in mijn lijf. Zelf denk ik dat dat een hormoondip is; een plotselinge wisseling die zich uitte in mij naar voelen.

Groetjes,
Claire

Rian
Berichten van Rian
Onderwerpen van Rian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Rian » wo 10 jan 2018 12:34

Beste Sandra,

Jarenlang heeft de prikpil je hormonen bepaald, en nu valt je lichaam terug op zichzelf.
De pilhormonen vallen weg en je lichaam moet het opeens zelf gaan doen.
Wat een energie moet dat kosten, dat zal wel even duren voor je lichaam je overgang weer goed genoeg heeft kunnen oppakken.
Geloof graag dat de klachten dan de pan uit rijzen.

Sterkte
Rian

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht