Na de Pil tégen overgang, alsnog overgang

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Simone53
Berichten van Simone53
Onderwerpen van Simone53
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 68

Na de Pil tégen overgang, alsnog overgang

Bericht door Simone53 » za 06 dec 2003 14:55

Hoi allemaal,

Ik heb tot augustus de pil geslikt op advies van het ziekenhuis na de geboorte van mijn jongste zoon, die nu 18 is. Ik ben door blijven slikken op advies van mijn huisarts i.v.m. overgangsklachten had erg veel klachten rond de menstruatie vanaf de allereerste keer.

Nu ben ik gestopt i.v.m. alle risico's die vastzitten aan pilgebruik. Dat is gewoonweg prima gegaan tot een week geleden ik ineens ben gaan menstrueren en niet zo zuinig ik ben nu inmiddels aan drie soorten medicijnen om daar doorheen te komen.

Verder had ik met pil veel meer klachten dan nu zonder. Behalve de ik-heb-het -koud klacht en het kropgevoel in mijn keel daar heb ik wel veel last van. Heeft iemand ervaring met deze dingen na het stoppen van de pi.

Ik ben inmiddels 53 jaar en zou er dus (o wat hoop ik dat) een eind doorheen moeten zijn

groetjes Simone

Trina
Berichten van Trina
Onderwerpen van Trina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 71

Re: Na de Pil tégen overgang, alsnog overgang

Bericht door Trina » za 06 dec 2003 16:52

Hoi Simone,

Veel weet ik hier niet van, maar het is wel logisch dat je nu last krijgt van hormoonschommelingen.
Je hebt door het slikken van de pil, toch altijd een andere samenstelling van de hormonen gehad en nu, na het stoppen moet alles weer in balans komen.

Alhoewel in balans.... tijdens de overgang is er niks in balans.
Of je nu nog overgangsklachten krijgt of dat je er al door bent kun je nu nog niet weten, je lichaam heeft even de tijd nodig om te wennen.

Trina

Simone53
Berichten van Simone53
Onderwerpen van Simone53
Menopauzejaar:

Bericht door Simone53 » za 06 dec 2003 19:24

Hoi Trina,

Ja dat voel ik ook wel dat er een grote onbalans is. Maar een week niet werken kan maar meer gewoon niet dus ik vraag me af hoe ik dat een volgende keer ga volbrengen als dit weer gebeuren zal, en die kans is er natuurlijk wel. Dat was met pil ondanks alles wat daar weer aan vast zit dus toch eenvoudiger.

Ik voel me een vreemdeling in het overgangsleven eerlijk gezegd en echt blij nou nee. Hoewel ik geestelijk wel aardig in balans ben. In ieder geval hoop ik dat er meer vrouwen zijn die hier iets over weten. Jij in ieder geval alvast bedankt,

groetjes Simone

Pia56
Berichten van Pia56
Onderwerpen van Pia56
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 69

Bericht door Pia56 » di 09 dec 2003 08:25

Hallo Simone

Ik heb vanaf mijn 45e jr. de pil geslikt i.v.m. allerlei nare klachten, achteraf gezien , overgangsklachten. Toen ik bijna 52 was ben ik gestopt om te zien hoever ik al door de overgang heen was. Mijn menstruatie is daarna niet meer teruggekomen wel nog wat kleine onregelmatige spottings.

Na het stoppen met de pil kreeg ik eerst veel last van hoofdpijn, misselijkheid, me gewoon niet lekker voelen.

Langzaamaan is daar verbetering in gekomen. Alleen kreeg ik na verloop van tijd een brokgevoel in mijn keel wat er nu nog steeds zit. Soms erger soms wat minder maar weg is het nooit. Onderzoek door een KNO-arts heeft niets uitgewezen, wel gaf hij de raad om een hormoonkuurtje te slikken wat. volgens hem, de klacht zou verhelpen. Dat doe ik dus liever niet. Ik blijf hopen dat het op een goede dag weer weg is, gewoon vanzelf. Ik ben nu bijna 54 jr. en ik heb het vaker koud dan warm, veel last van spier- en gewrichtsklachten maar verder komt er toch wel weer meer balans in m'n lijf.

Sterkte en groetjes
Pia

Simone53
Berichten van Simone53
Onderwerpen van Simone53
Menopauzejaar:

Bericht door Simone53 » di 09 dec 2003 09:45

Hoi Pia,

Bedankt voor je reactie ik herken er wel veel in zeker dat "fijne"brokgevoel. jaren geleden heb ik het ook een tijdje gehad en dat is wel vanzelf verdwenen. Nu heb ik het al weer een week op drie en ga er mee naar de fysiotherapeut, ik heb fybromyalgie dus gaat het in een moeite door.Ik had gehoopt dat ik ook geen menstruatie meer zou hebben maar deze keer was dat zo erg dat ik niet kon werken en alleen op de Wc of en stoel kon zitten. met medicijnen ben ik daar nu doorheen maar zie absoluut niet uit naar de volgende keer. Maar gebeurt dat wel weet ik ook niet anders dan weer aan de pil te gaan.

Ik ben weduwe en heb een gezin en een baan dus dit kan dan gewoon niet. Ik hoop dat het hiermee klaar is maar dat is gissen. Verder gaat het wel maar ik hoop dat ik er niet al te veel ellende meer van zal hebben, maar dat kan wel.

Jij ook veel sterkte en groetjes Simone

Paulien
Berichten van Paulien
Onderwerpen van Paulien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Paulien » di 09 dec 2003 10:31

Hallo dames,

Nadat is was gestopt met de pil, vorig jaar augustus, heb ik ook een hele tijd last gehad van misselijkheid. Het is wel minder geworden, al heb ik dat af en toe nog, maar ik ben ook meteen in de overgang gekomen. In het begin leek het wel of ik constant zeeziek was of zo!

Paulien

Pia56
Berichten van Pia56
Onderwerpen van Pia56
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 69

Bericht door Pia56 » di 09 dec 2003 14:19

Hoi Simone,

Nog even een vraagje over het brokgevoel, kan een fysiotherapeut daar iets mee dat het verbeterd of weg gaat?

Wat naar voor je dat je menstruatie zo hevig is teruggekomen. Volgens de verhalen kan dat soms zeer wisselend zijn, van hevig vloeien tot bijna niets. Toch een teken van het naderend einde (van de overgang)
Mijn menstruatie heeft altijd heel veel problemen gegeven, vaak heel heftig en veel te snel achterelkaar. Ik ben dan ook heel blij dat ik dat nooit meer heb! Ik hoop voor jou dat je er ook snel vanaf zal zijn.

groetjes
Pia

Hanke
Berichten van Hanke
Onderwerpen van Hanke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Hanke » di 09 dec 2003 17:00

Hoi Paulien,

dat zeezieke gevoel is wel herkenbaar, alleen noemde ik het altijd wagenziek. Had jij ook dat het misselijke gevoel je behoorlijk kon beperken. Ik ben niet alleen misselijk maar ook duizelig en voel me daar geregeld erg onzeker door. ik kan er ook geen hoogte van krijgen wanneer ik er last van krijg, of ik het nu rustig aan doe of iets onderneem het overvalt me de ene keer wel de andere keer niet.

ALs ik me lichamelijk flink inspan worden alle klachten erger, herkennen jullie dat?

groetjes, Hanke

Simone53
Berichten van Simone53
Onderwerpen van Simone53
Menopauzejaar:

Bericht door Simone53 » wo 10 dec 2003 09:49

Hoi Pia,

Jazeker mijn fysiotherapeut kan er wel wat mee. De vorige keer heeft hij mij ook geholpen maar dat is jaren geleden. En ineens was ik het toen kwijt.

Ik heb dus al heel lang last van de overgang met de pil dus ook al wilde mijn huisarts dat niet geloven.
Ik merk nu ik deze week primolut slik dat een aantal bekende klachten weer terug zijn. Soms weten wij het beter dan de huisarts. Hoop dat iemand een alternatief weet voor de heftige menstruaties.

Ik weet niks beters te bedenken dan als dat zo blijft weer aan de pil te gaan ondanks alle nadelen die daaraan kleven.

Maar ik kan niet zo maar ongelimiteerd ziek zijn in mijn baan, ik maak radioprogramma's en dat moet doorgaan. Maar misschien was dit de afsluiting dat zou kunnen en dat hoop ik ook. Last van zeeziekte gevoelens heb ik nooit gehad. Weleens een dagje wat misselijk maar echt sporadisch.

Sterkte in ieder geval groetjes Simone

Simone53
Berichten van Simone53
Onderwerpen van Simone53
Menopauzejaar:

Bericht door Simone53 » wo 27 sep 2006 13:12

Beste allemaal,

Net toen ik dacht dat ik echt gek aan het worden ben nog maar weer eens hier gaan lezen en wat zie ik, MEZELF.
Al die dingen herken ik zo duidelijk, ik jank wat af en heb het land aan de hele wereld.
Sleur mezelf vooruit om toch door te gaan, ben weduwe en moet blijven werken maar ik droom ervan om te zeggen allemaal de groeten ik ga weg. Ver weg ergens waar ik opnieuw kan beginnen. Maar met nog 2 kinderen thuis is het steeds een kwestie van toch de blije moeder zijn en maar proberen hun er zoveel als het kan in te sparen.
Zij zijn tenslotte niet in de overgang.

Maar soms weet ik het echt niet meer en dan wil ik gewoon niet meer verder. Neem als het echt erg is en ik nergens heen hoef (dat wil ik ook helemaal niet) een kalmeringspil maar verder laat ik het over me heen komen. Zou het ooit overgaan?
Ik ben 55 1/2 jaar inmiddels, en na het opnieuw stoppen van de pil dit soort verschijnselen.

Durf soms ineens dingen juist wel en dan weer niet. Kortom ik ben een behoorlijk verward mens aan het worden. En ook ik ben heel gevoelig voor een aardig woord en snel bang om het fout te doen.
Dus wat een herkenbaarheid.

Groetjes Simone

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht