Mirena of overgang?

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Hanneke54
Berichten van Hanneke54
Onderwerpen van Hanneke54
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Mirena of overgang?

Bericht door Hanneke54 » di 20 feb 2007 08:04

Hallo,

Mirena.......... Ik twijfel. Nu na twee weken alweer heftig aan het vloeien. Ik word bijna 55.
De huisarts zei laatst: je zal nu wel bijna aan het eindje zitten.

Hanneke

Hanneke54
Berichten van Hanneke54
Onderwerpen van Hanneke54
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Re: Mirena of overgang?

Bericht door Hanneke54 » ma 07 mei 2007 19:08

Hallo allemaal,

De huisarts had toch gelijk en ik ben blij dat ik inmiddels niet meer menstrueer, ben net 55.
Maar heb nog wel elke maand buikpijn. Als ik dan die buikpijn heb, dan denk ik dat het weer komt. Tot nu toe blijft het weg.
Maar waarom ik buikpijn heb als er niets komt, begrijp ik niet helemaal. Weet iemand dat?

Groet, Hanneke

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rianne » wo 09 mei 2007 21:06

Hanneke54 schreef:
ma 07 mei 2007 19:08
Maar waarom ik buikpijn heb als er niets komt, begrijp ik niet helemaal. Weet iemand dat?
Hallo Hanneke,

Gedurende de overgang tot aan de menopauze (= de dag van de laatste menstruatie) gaat het je lichaam steeds meer moeite kosten nog een eisprong en menstruatie voor elkaar te krijgen. Vrouwen krijgen ook vaak meer buikpijn voor hun menstruatie als ze richting menopauze gaan.

Aan de 'buitenkant' merk je de cyclus niet meer, maar de hormonen schommelen nog een hele tijd door, van 'binnen' gaat de cyclus als het ware, dus nog een hele tijd door.
En dat kun je, is mijn ervaring nog heel lang voelen.

Op een bepaald moment, als je cyclus gaat stoppen/gestopt is, trekt ook de baarmoeder zich terug (zakt lager in de buikholte als ik me niet vergis)
Ook van dat krimpen kun je af en toe behoorlijk krampen hebben is mijn ervaring, en bandenpijn.

Groet
Rianne

Jollie
Berichten van Jollie
Onderwerpen van Jollie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Jollie » ma 12 nov 2007 13:25

Hallo dames,

wie herkent dit ook? Ben steeds regelmatig ongesteld geweest, alleen veel heviger met stolsels, heb toen een mirena spiraaltje laten zetten i.v.m. met bloedarmoede en ben kort daarna ineens niet meer ongesteld geworden, nu ruim een jaar geleden. Ben 51

De huisarts zei een paar jaar geleden al dat ik niet in de overgang kon zitten omdat ik nog steeds regelmatig was, maar heb nu toch om een test gevraagd en blijkt dat ik in de postmenopauze zit, dus het hoeft dus niet zo te zijn dat je onregelmatig word,dat blijkt maar weer.

De opvliegers beginnen nu toch te komen, en andere overgangsklachten zijn er in alle hevigheid. Ik heb ook veel moeite met alle veranderingen die samen rond deze tijd komen, zoals kinderen die op zich zelf gaan, huwelijkscrisis enzv. het accepteren van het ouder worden.

Sterkte allemaal Jollie

Ankie
Berichten van Ankie
Onderwerpen van Ankie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Ankie » ma 12 nov 2007 23:25

Beste Jollie,

Je huisarts maakt er een potje van.
Eerst zegt ie dat je niet in de overgang kunt zijn als je nog regelmatig menstrueert.
Nu beweert hij te kunnen zien aan de test dat je in de postmenopauze zit.
Hij gist maar wat.

Een test kan alleen laten zien of je overgang is begonnen, verder niets.
Verder is van Mirena bekend dat het bijwerking kan geven gelijkend op overgangsverschijnselen (ook als je nog helemaal niet in de overgang bent) en dat je menstruatie erdoor kan gaan stoppen.

Los van dat alles, eens komt de overgang toch.

Ankie

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Bericht door Gaia » wo 12 dec 2007 13:56

Hoi Jollie!

Ik had ook ontzettend last van stolsels en heftige menstruaties. Uiteindelijk ongeveer 4 jaar geleden ook de Mirena laten plaatsen.

Na het plaatsen hoorde ik, dat menstruaties door de Mirena minder zouden worden, dan wel uit zouden blijven. Bij mij werden ze minder, maar nog wel iedere maand. Ongeveer 3 maanden geleden heb ik 'm eruit laten halen naar aanleiding van een follikel dat in mijn eierstok inmiddels 4 cm was geworden. Ontstaan na het plaatsen van de Mirena. Ook dat kan gebeuren, verklaarde mijn toenmalige gyn. schouderophalend.
Wijze les: toch ieder jaar voor controle teruggaan...heb ik niet gedaan omdat ik geen klachten had...

Inmiddels is ie eruit, ben ik 1 keer wat heftiger ongesteld geweest en .... ineens niet...

Dus..om een lang verhaal kort te houden...omdat je nu niet ongesteld bent omdat je de Mirena hebt, betekent niet dat je in de postmenopauze zit. En ook de bloedwaarde zal tijdens hormoongebruik m.i. niet betrouwbaar zijn. Alleen als je een tijd helemaal hormoonvrij bent, althans, ze niet gebruikt, dan pas kun je er een beeld van krijgen lijkt me....

Groeten,
Gaia

Irene46
Berichten van Irene46
Onderwerpen van Irene46
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Irene46 » wo 09 jan 2008 14:12

Hallo dames

Die mirena is troep. Ik heb het ook 7 jaar gehad. Jeetje, wat erg was dat. Mijn libido verdween, ik had doping verschijnselen.
En mijn huisarts maar zeggen dat het niet kon.
Maar je lichaam liegt nooit tegen je.
Toen ik de mirena heb laten verwijderen waren de klachten verdwenen.

Irene

Jazz
Berichten van Jazz
Onderwerpen van Jazz
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Jazz » vr 13 jun 2008 16:13

Hallo allemaal,

Ben voor het eerst op dit forum. Ben 45 jaar en volgens mij al een tijdje met de overgang bezig. Na een maandenlange behandeling met lucrin i.v.m. met vleesbomen, heb ik nu een half jaar een mirena spiraal om het hevige vloeien te verminderen. Die zijn ook wel wat verminderd.
Heb sindsdien wel last van o.a. een opgezette buik, pijnlijke opgezette borsten, af en toe hartkloppingen en mijn gemoedstoestand is ook wisselend.
Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes, Jazz

Marb
Berichten van Marb
Onderwerpen van Marb
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Marb » za 07 jan 2017 12:57

Hallo dames,

ik ben nieuw op het forum, ben 46 en sinds een maand aan de Mirena spiraal vanwege hevige bloedingen met stolsels, waardoor mijn HB te laag werd. Mirena spiraal werkte gelijk, heb nagenoeg geen bloedverlies meer gehad en HB is ook weer goed. Ook ben ik al ruim een halfjaar aan het kwakkelen, iedere keer blessures met sporten en vooral een mistig hoofd.
Ook last van vage hoofdpijn, achter ogen en wenkbrauwen, de ene keer links dan weer rechts.
Bloed is nagekeken en volgens de h.a. helemaal in orde, dus dat is fijn, maar toch ben ik niet de "oude". Er is niet aangetoond dat deze klachten van de overgang komen....herkennen jullie deze klachten?
Ook heb ik geen opvliegers, wel regelmatig een warm hoofd, maar hoofd wordt niet rood.

Marb

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht