Spier- en gewrichtspijnen na stoppen met pil

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Alice53
Berichten van Alice53
Onderwerpen van Alice53
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Spier- en gewrichtspijnen na stoppen met pil

Bericht door Alice53 » di 12 feb 2008 16:42

Dag allemaal,

Ik ben Alice, 53 jaar en vorig jaar in juni raadde de gynaecoloog me aan om met de pil te stoppen. Sindsdien is er geen menstruatie meer gekomen. Nu krijg ik de laatste maanden erg last van spier- en gewrichtspijnen. Bij het bewegen pijn in polsen, elleboog, schouder, nek en knieën. Kent iemand deze symptomen. Kan dit optreden na het stoppen met de pil ? en de overgang voorbij is ?? Hoofdpijn is er ook regelmatig bij en daar had ik vroeger minder last van.
Dank op voorhand om dit te lezen en graag een antwoordje wanneer je dit herkent.

Groetjes, Alice

Aniek
Berichten van Aniek
Onderwerpen van Aniek
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Re: Spier- en gewrichtspijnen na stoppen met pil

Bericht door Aniek » di 12 feb 2008 17:01

Beste Alice,

Je bent onlangs gestopt met de pil en zit nu dus volop in je overgang.
Tot aan het stoppen werden die hormonen aangevuld van buitenaf.

Spier- en gewrichtspijnen is een uitgesproken overgangsverschijnsel. Een van de weinige die erkend zijn typisch voor de overgang worden genoemd en met name bij de postmenopauze horen, de periode waarin je lichaam zich gaat aanpassen aan de eigen verminderde aanmaak van hormonen. En je dus ook overal die vermindering kan voelen.

Aniek

Alice53
Berichten van Alice53
Onderwerpen van Alice53
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Alice53 » di 12 feb 2008 23:33

Beste Aniek,

Dank voor je snelle reactie. Het is al een geruststelling dat de symptomen waarschijnlijk van de overgang komen. Ik vraag me af of dit tijdelijk is en misschien vanzelf gaat verdwijnen of ik iets moet innemen om tijdelijk van de last verlost te zijn. Ik heb de hele dag nu overal wat pijn en dat is niet prettig om mee te leven. Ik vraag het hier omdat ik een gynaecoloog heb die veel tijd neemt voor de zwangere vrouw maar een patiënt met overgangsklachten of vragen stiefmoederlijk behandeld en vrij weinig aanspreekbaar is i.v.m. de overgang. Het wordt tijd dat ik van gynaecoloog verander, ik moet daar eens werk van maken.
Dus zou ik best iets laten voorschrijven tegen de spier- en gewrichtsklachten of zal dit ooit wel eens overwaaien ??

Bedankt op voorhand en groetjes,
Alice

en nu onder de wol

Nanco
Berichten van Nanco
Onderwerpen van Nanco
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Nanco » ma 14 mei 2018 09:15

Hallo iedereen,

Ik herken mijn situatie. Al 6 maanden op zoek waarom ik vaak misselijk ben, enorme hoofdpijn had. Ik had wel last van hoge bloeddruk, dus men dacht eerst daaraan, kreeg ook stekende pijn in ene schouder dan andere, elleboog, polsen, nek, knieën. Al foto's laten nemen, echo, MRI scan en na een bezoekje à de gynaecologe weet ik dus uiteindelijk wat het is.
Maar op mijn vraag hoelang de pijn zal aanhouden kon ze niet antwoorden.

Nanco

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht