Gestopt met de pil, kijken wat er gebeurt

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Agnes
Berichten van Agnes
Onderwerpen van Agnes
Menopauzejaar: 2004
Leeftijd NU: 67

Gestopt met de pil, kijken wat er gebeurt

Bericht door Agnes » do 23 mar 2006 10:08

Hallo,

Op 48 jarige leeftijd ben ik gestopt met de pil. Ik had ook ong 20 jr geslikt.
Het eerste halve jaar gebeurde er niets, toen kreeg ik weer een menstruatie, maar de regelmaat was er helemaal uit. Af en toe was ik ongesteld.

M'n laatste menstruatie was toen ik 52 was, dus ik ben er al twee jaar vanaf want ik ben nu 54.

Ook al voelde ik me af en toe heel slecht, nooit ben ik weer aan de hormonen begonnen.
Als het mogelijk is moet je lichaam het zelf uitvechten. Laat de natuur z'n beloop.

Succes en zo nodig sterkte.

Hartelijke groet Agnes.

Mar1964
Berichten van Mar1964
Onderwerpen van Mar1964
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Gestopt met de pil, kijken wat er gebeurt

Bericht door Mar1964 » do 23 mar 2006 13:08

Hallo Agnes,

Ik lees jouw antwoord en ben nieuwsgierig naar of je dan nog
een andere anticonceptie gebruikt.
Ik ben bijna 42 en volgens mij de overgang bezig.
Dit is merkbaar ondanks de pil. Ik denk wel eens, misschien moet
ik maar stoppen, maar wat dan.....

Groeten,
Mar

Agnes
Berichten van Agnes
Onderwerpen van Agnes
Menopauzejaar: 2004
Leeftijd NU: 67

Bericht door Agnes » do 23 mar 2006 16:33

Hallo Marian,

De pil slikken doe ik al 6 jr niet meer en ik ben al twee jr van de menstruatie af.

Toen ik de pil nog slikte, kwamen de overgangsklachten stiekem door sluipen. (ik wist niet dat het de overgang was)
Vaak voelde ik me nerveus gejaagd en zo moe! Alleen de menstruatie was natuurlijk regelmatig. Toch voelde ik dat ik veranderde, ik was weer wat onzeker en voelde me af en toe net een puber!
Met 48 jr ben ik gestopt met die rothormonen, ik had er schoon genoeg van, maar ik zat wel volop in de overgang.

Toch heb ik nooit geen hormonen meer gebruikt. Marian, probeer het eens een poosje zonder pil en kijk wat er gebeurd. Jarenlang zomaar hormonen slikken is gewoon niet goed voor je lichaam.

Succes en voor zover nodig sterkte! dag Agnes.

Marijke44
Berichten van Marijke44
Onderwerpen van Marijke44
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Marijke44 » do 23 mar 2006 18:38

Hallo,

Ik ben 44 jaar en zit nu in de stopweek van de pil. Ik moet morgen weer beginnen met het slikken en ben helemaal niet ongesteld geweest.
Ook geen buikpijn gehad, helemaal niks!?
Zou dit het begin zijn van de overgang? Zwanger zijn lijkt me bijna onmogelijk, ik ben de pil niet vergeten, heb gewoon net als anders op tijd geslikt en ben ook niet ziek geweest of iets dergelijks.
Heel vreemd en best eng, toch bang dat ik zwanger ben, hoewel ik eigenlijk ook goed weet dat dat niet kan.
Tja, vermoeidheidsverschijnselen heb ik al langer en ben een beetje rusteloos, zoekende.. kan het niet goed onder woorden brengen.
Maar ja, ik ben altijd best een ondernemend type geweest, dus zocht ik hier niks achter..
Zit ook nog midden in het leven, met puberkinderen en een drukke baan... Wie herkent dit, van de stopweek zonder ongesteld te worden?

Marijke

Joke1
Berichten van Joke1
Onderwerpen van Joke1
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Joke1 » zo 10 jun 2007 16:16

Hallo dames

Op goede vrijdag ben ik na een stopweek op doktersadvies niet verder gegaan met het slikken van de pil. Reden hiervoor: migraine en clusterhoofdpijn. Ik voel me qua hoofdpijn een ander mens, veel minder last dus minder medicijngebruik.
Na het stoppen met de pil ben ik nog niet weer ongesteld geweest en de angst voor een zwangerschap is best groot.
Heb wel zo nu en dan buikpijn maar verder gebeurt er niets ik heb alleen een opgeblazen gevoel.
Mijn leeftijd is 46 en ik heb 22 jaar de pil gebruikt.
Is dit normaal? Wie heeft er ervaring mee?

Joke

Riet
Berichten van Riet
Onderwerpen van Riet
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Riet » di 12 jun 2007 09:43

Hallo Joke,

Denk dat de vraag begint bij hoe normaal het is om hormonen in een vrouwenlijf te stoppen en dan te verwachten dat na 22 jaar deze medicijnen gebruiken, alles wel weer als bij toverslag herstelt.

Al ben je niet in de overgang dan kan het vaak al een half jaar tot een jaar duren voor de menstruatie weer hervat.

Ik vind het onbegrijpelijk dat vrouwen en masse deze medicijnen gebruiken, soms al van voordat hun lichaam volgroeid was, en dan toch zo weinig besef hebben van wat die middelen doen.

Riet

Annechien2
Berichten van Annechien2
Onderwerpen van Annechien2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Annechien2 » za 15 dec 2007 21:17

Hoi Agnes en Allemaal,

Ik ben 49 en ondanks dat ik de pil gebruik, wordt ik nagenoeg niet meer ongesteld. Lange periode van moeheid en depressiviteit achter de rug. Ik ben innerlijk ook veranderd en heb behoorlijk met mezelf in de klinch gelegen.

Agnes, ik heb eigenlijk dezelfde vraag: als ik stop wat gebeurt er dan en welke andere conceptie is dan de juiste. Dat laatste is een kwestie van uitzoeken en uitproberen maar dat eerste ... wat gaat er gebeuren als ik stop... Dat wil ik graag weten voordat ik daadwerkelijk met de pil ga stoppen want met een jong gezin lijkt het me niet echt ideaal. De oudste is 10 en over een jaartje of twee gaat zij puberen. Zit ik dan met de opvliegers en andere ongemakkelijke effecten van de overgang omdat ik gestopt ben met de pil.

En ja ik ben vrij vroeg met de pil begonnen omdat de bloedingen zo hevig waren en op onregelmatige tijden dat het gewoon het beste was om met mijn vijftiende al met de pil te beginnen. Mijn lichaam zou uitgeput zijn als ik pas was begonnen wanneer mijn lijf volgroeid was.

Maar ik heb dus ook een dilemma: wel of niet stoppen.
Gewoon uitproberen is op dit moment geen optie voor mij.

Fijn dat deze site er is,
Annechien

ZeeuwseBea
Berichten van ZeeuwseBea
Onderwerpen van ZeeuwseBea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door ZeeuwseBea » vr 13 okt 2017 12:46

Hallo

Ik zou willen weten hoe het jullie is vergaan de laatste 10 jaar...? Bijv Annechien, ben je toen gestopt, of toch maar een paar jaar later?
Ik ben trouwens 46 en beide dochters volwassen en het huis uit... Voordeel van jong aan kinderen beginnen... (als dat niet lukt of je pas laat je droomman ontmoet, houdt het op natuurlijk. Ik had niet echt mijn droomman, dus had beter ook langer kunnen wachten..)

Bea

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht