Tussentijds bloedverlies met de pil

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Ikke39
Berichten van Ikke39
Onderwerpen van Ikke39
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Tussentijds bloedverlies met de pil

Bericht door Ikke39 » do 17 mar 2005 16:47

Hoi,

ik ben 39 jaar, wordt in juli 40. Ik heb een onregelmatige menstruatie al vanaf het begin. Daardoor moet ik de pil blijven nemen. Nu sinds 2 jaar heb ik al eens tussentijds verlies, niettegenstaande ik de pil neem. Ben in oktober op controle geweest en alles was in orde. Heb nu weer sinds 2 maanden tussentijds verlies (licht van kleur, lichtrood meestal lichtbruin).

Ik begin me wel ongerust te maken.

Mijn moeder en overgrootmoeder waren allebei met 40 jaar in de overgang. Buiten het stilvallen van de menstruatie hadden zij geen andere symptomen van overgang. Maar ik neem een pil dan kan ik toch geen tussentijds verlies hebben? Sinds december ben ik ook wel duizelig. In mijn pilvrije week begin ik pas te menstrueren op de 4e dag.

Kan iemand mij een beetje raad geven?

Groetjes, Ikke

PetraS
Berichten van PetraS
Onderwerpen van PetraS
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Re: Tussentijds bloedverlies met de pil

Bericht door PetraS » do 17 mar 2005 19:00

Ha Ikke,

Maak je niet ongerust, geen enkele vrouw ervaart 'de overgang' hetzelfde. Hoe de vrouwen in je familie het voor jou ervaren hebben, kan een richtlijn zijn maar is geen wet van meden en perzen. Bovendien heb ik gemerkt dat met name oudere vrouwen met geen woord reppen over hun overgang, denk dat dat in die tijd 'niet gebruikelijk' was?!

Ook als je de pil slikt kun je gewoon overgangsklachten krijgen

groet Petra

Diana48
Berichten van Diana48
Onderwerpen van Diana48
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Diana48 » zo 17 apr 2005 19:55

Hoi Ikke

Ook ik word pas na 4 dagen ongesteld als ik ben gestopt met de pil. Ik heb 1 keer een tussentijdse bloeding gehad. En wat het duizelig betreft als ik 1 week de pil slik is het over. dan word ik ongesteld en heb ik het een beetje ga ik weer beginnen aan de pil dan ben ik weer duizelig.

ik word er gek van dat lichte gevoel in je hoofd je hele lichaam voelt raar aan op dat moment eigenlijk zo onwerkelijk ben je dan.

Ik begin nu maar steeds te denken er komt een tijd dat ik ervan af ben en weer normaal kan leven en niet meer bang hoef te zijn voor duizeligheid.

veel sterkte ermee allemaal.

groetjes diana

Ikke39
Berichten van Ikke39
Onderwerpen van Ikke39
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Ikke39 » wo 20 apr 2005 14:24

Hallo dames,

Ik moet deze vrijdag naar de gyn en zal mijn verhaal daar eens doen.
Diana, ook dank voor je antwoord. Het is altijd fijn enige reactie te krijgen. Wat betreft die duizeligheid naar mijn gevoel is die er elke dag. De ene dag wat minder dan de andere. Maar ga er in ieder geval eens extra op letten of ik daar ook last van heb tijdens de pilvrije periode.
In ieder geval hoop ik weldra nog iets meer te weten. Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes, ikke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht