Niet happy met de pil

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Karrie
Berichten van Karrie
Onderwerpen van Karrie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Niet happy met de pil

Bericht door Karrie » di 15 feb 2005 23:55

Hoi hoi allemaal,

ik gebruik de pil, maar ik voel me toch niet happy.
Weet niet zeker of het de overgang is maar gezien mijn leeftijd 46 jaar denk ik het wel.

Ik heb in de stopweek vreselijke hoofdpijn en ik ben maar 3 dagen heel weinig ongesteld het is dan gelijk over. Ik wil nog wel eens een weekje later wat bruine troep verliezen maar dat is heel weinig.

Vroeger was ik net een lopend inlegkruisje maar tegenwoordig heb ik die dingen niet meer nodig, alles voelt droog aan en ik verlies geen afscheiding meer.

Wel ben ik zeer gevoelig voor stemmingen en ik haal van alles in mijn hoofd, enge ziekte's enz.

Ben benieuwd of er meer zijn die dit herkennen.

Groetjes Karrie

Diana48
Berichten van Diana48
Onderwerpen van Diana48
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Niet happy met de pil

Bericht door Diana48 » do 17 feb 2005 14:04

Hoi

Ik gebruik de pil. Ik was steeds duizelig en gewoon niet lekker mijn hele lichaam voelde naar aan alles deed zeer, licht gevoel in mijn hoofd, hartkloppingen en ga zo maar door.

Ik gebruikte geen pil tot ik naar de dokter ging met deze klachten en toen moest ik de pil weer nemen. Voor de pil was ik giga erg ongesteld liep er met bakken uit. Nu met de pil heb ik het net als jij 3 dagen en inderdaad daarna die vieze gore bruine troep soms zijn het slierten die eruit komen.

Je word dan gewoon misselijk van jezelf. Maar ja ze zeggen het hoort er allemaal bij bij de overgang. We moeten er gewoon doorheen of je nu wilt of niet. En wat de afscheiding betreft die heb ik alleen voordat ik ongesteld moet worden.

En de hoofdpijn die je beschrijft ja dat herken ik neem 5 dagen lang hoofdpijnpoeders in als ik gestopt met de pil.
Soms zijn vrouwen best zielig of niet?

Groetjes Diana

Diana48
Berichten van Diana48
Onderwerpen van Diana48
Menopauzejaar:

Bericht door Diana48 » do 17 feb 2005 14:07

Was iets vergeten over die enge ziektes. Sinds de overgang denk ik steeds .. ik leef niet lang meer heb iets erg omdat ik me zo erg naar voel. Als ik maar iets in mijn, lichaam voel denk ik "Ojee dit is niet goed straks ga ik".

Mijn man word er soms gek van elke keer vraag ik denk jij dat ik iets ergs heb dat ik naar ziekenhuis moet? Hij blijft maar zeggen nee diana je heb niets je zit in de overgang en trouwens ik ben 41 jaar dus ook vroeg erin.

Doei doei Diana

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door Lenie » do 17 feb 2005 15:34

Hoi allemaal

Hebben jullie ook dat je je met hormoongebruik (pil of pleister) slechter voelen dan zonder? Volgens mijn therapeut ben ik altijd ziek van de hormoonpleister. Ik ben nu bijna gestopt met de pleister.
Ik ben steeds aan het zoeken op internet of ik hier iets over kan vinden, maar tot nu toe niets kunnen vinden. Weet iemand waar ik hierover iets kan vinden?
Of hebben jullie hier zelf ervaring mee?
Alvast bedankt.

Groetjes
Lenie

InekeB
Berichten van InekeB
Onderwerpen van InekeB
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 69

Bericht door InekeB » do 17 feb 2005 20:31

Hallo Lenie,

Ik heb zelf livial gebruikt, maar niet zo lang want ik voelde me inderdaad ook niet echt beter .
De opvliegers waren wel weg, maar ik begon dikker te worden had meer hoofdpijn , duizelig, en verders een niet echt fit gevoel .
Drie weken geleden ben ik er mee gestopt ,heb nu weer al mijn opvliegers terug .

Maar ik moet zeggen ik voel me nu prettiger, ik was voor ik de pillen ging slikken ook erg kribbig en opstandig (pubergedrag) maar dat is niet teruggekeerd.
Nou ik hoop dat je je ook prettiger gaat voelen veel sterkte !

Groetjes Ineke

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door Lenie » za 19 feb 2005 15:42

Hallo Ineke

Bedankt voor je reactie. Ik kreeg al het gevoel dat ik de enige was die zich slechter voelde door de extra hormonen. Zal er verder niemand hier last van hebben? Ik had eigenlijk gehoopt op meer reacties, maar ben al wel blij dat jij hebt gereageerd.

Groetjes
Lenie

Wilmaa
Berichten van Wilmaa
Onderwerpen van Wilmaa
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Wilmaa » zo 06 mar 2005 22:49

Hoi hoi

Ik gebruik ook de pil. Ik heb last van hoofdpijn in de stopweek.
Vroeger was het echt een hele erge migraine. Die begon aan een kant van mijn hoofd en dan zo n dag of twee duurde. Na die twee dagen verplaatste het zich naar de andere kant van mijn hoofd.

Sinds ik daar acupunctuur behandelingen voor heb is dat een stuk minder.
Ik voel alleen nog maar een hele lichte druk achter mijn oog.

Mijn menstruatie is veel korter dan vroeger. Nog maar een dag of twee en het is bijna niks. En dan moet ik weer aan een nieuwe strip beginnen.

Groeten, Wilma

Diana48
Berichten van Diana48
Onderwerpen van Diana48
Menopauzejaar:

Bericht door Diana48 » ma 07 mar 2005 12:31

Hoi dames

Ik had voor ik begon met de pil soms last van licht in mijn hoofd of duizelig. nu heb ik van dre arts de pil weer gekregen omdat ik te jong ben voor de overgang. Maar nu sinds ik de pil slik ben ik elke dag duizelig of licht in mijn hoofd.
Zal het dan toch inderdaad door de pil komen dat je je zo rot voelt de hele dag en elke dag.
Ik denk dat ik deze strip afmaak en dan met die pil stop. Liever opvliegers en elke dag yoghurt en vla eten dan dat lichte in mijn hoofd want daar word je gek van en beheerst je hele leven je kunt niets meer.
Heeft iemand dit meegemaakt en kun je mijn vertellen of je je beter voelt nu je gestopt bent met de pil?

groetjes
Diana

Martine51
Berichten van Martine51
Onderwerpen van Martine51
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Martine51 » ma 07 mar 2005 13:50

Hoi

Ik ben net gestopt met de pil, had overvloedige maandstonden dus de gynaecoloog vond de pil niet veel zin meer hebben. 4 maanden zonder menstruatie, nu weer 1 week wel, maar zonder pijn, niets vervelend.
Ik persoonlijk voel me sinds enkele weken beter, in het begin, na het stoppen had ik wel last van overgangsverschijnselen maar die blijven (op dit moment effe) weg.

groet,
Martine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht