Elke dag bijna ongesteld

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
San76
Berichten van San76
Onderwerpen van San76
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 43

Elke dag bijna ongesteld

Bericht door San76 » ma 22 apr 2019 12:12

Hallo dames

Ik vraag mij af in welke fase ik van de overgang zit, wie weet is dit herkenbaar voor iemand.
Omdat ik endometriose heb, heb ik al jaren een hormoon spiraal. Elke 5 jaar wordt deze vervangen.
In het begin was ik nooit meer daardoor ongesteld. Had een jaar of 5 geleden ook last van moodswings, onrust en nachtzweten. Dit ging weer over, dacht toen ook dat het begin van de overgang was.
Een paar jaar geleden werd het anders. Toen kwam het ongesteld zeer onregelmatig terug, heel weinig steeds. Oud bloed met soms wat helder bloed.
De laatste maanden lijkt het of ik bijna elke dag wat bloed verlies. Het is echt niet veel. Maar dan is het 8 dagen wel, een dag of twee, drie niet. Dan weer 10 dagen wel, even niet, weer 5 dagen wel enz enz.
Daarbij last van opvliegers, vooral na koffie drinken.
Erg veel stemmingswisselingen, druk op de borst.
Ook een kilo of 3 aangekomen die ik maar moeilijk weer eraf krijg.
Mijn moodswings zijn zo erg dat ik om het minste ontplof. Niet erg leuk voor mijn man en twee kinderen.
Wil het liefste alleen zijn, droom ervan om mijn spullen te pakken en in een huisje op de hei te gaan wonen. Wil met rust gelaten worden, vind mijn gezin erg zwaar.
En dat is niet zoals ik was, helemaal niet.
Ik ben bijna 43 en op...

Wie herkent dit?

San

Lientje74
Berichten van Lientje74
Onderwerpen van Lientje74
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Re: Elke dag bijna ongesteld

Bericht door Lientje74 » di 23 apr 2019 09:03

Beste San,

Herkenbaar veel van jouw klachten. Behalve dat ik geen endometriose en elke dag bloedverlies heb.
Je klachten kunnen zeker bij de overgang horen.
Naast herkennen is het ook belangrijk bewustwording, acceptatie en draaglast vermindering.
Probeer naar je eigen intuitie te luisteren. Oude patronen lukken vaak gaande in de overgang niet meer.
Je schrijft dat je je gezin erg zwaar vindt. Zeer herkenbaar. Maar dingen die ze zo van jou gewend waren gaan jou niet meer zo gemakkelijk af. Probeer daar verandering in te brengen. Ze kunnen veel meer als je denkt zelf en als jij het niet doet/kan gaan ze vanzelf wel dingen oppakken.
Wat mijzelf erg helpt is veel te lezen hier van andere dames. Hoe zij hun weg hebben gevonden in de overgang. Maar ook de nieuwsbrieven en de verschijnselen die op het forum staan.
Te vinden bovenaan de pagina.

Lientje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht