Denk dat ik ook gestart ben met de overgang

Gaat de overgang wel gewoon door bij pilgebruik? Kan ik toch klachten? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Tamara
Berichten van Tamara
Onderwerpen van Tamara
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Denk dat ik ook gestart ben met de overgang

Bericht door Tamara » za 22 dec 2018 05:34

Hallo,

Denk dat ik ook gestart ben met de overgang, nu al paar maanden, allerlei klachten, slecht slapen, slappere stoelgang, rommelende darmen en soms opgeblazen gevoel, nu sedert paar dagen ineens zweten dan rillen, wel nog ongesteld maar toch verandering in patroon, 's nachts beroerd. Ben een week opnieuw gestart met de pil en nu ook misselijk.dit was schijnbaar geen goed idee.
Angstig en denk aan van alles, dat beloofd als ik hier lees, maar zie wel veel herkenning, ben nu 47 jaar

Grtjs
Tammeken

Tassie38
Berichten van Tassie38
Onderwerpen van Tassie38
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Denk dat ik ook gestart ben met de overgang

Bericht door Tassie38 » za 22 dec 2018 08:59

Beste Tammeken,

Nou die overgang is vast al veel eerder begonnen, en niet pas sinds een paar maanden. Al ver voor je 40e beginnen de hormonen te veranderen en begint dus de overgang.
Er is inderdaad een hele groep vrouwen die van die beginjaren weinig of niets merkt en pas klachten krijgt als ze in de buurt van menopauze komen.
Als de hormonen meer gaan schommelen en aan het verlagen zijn.
De schommelingen sturen je overgang aan zodat die de nodige veranderingen kan gaan maken zodat je lichaam straks kan omgaan met minder hormoonaanmaak.
Dus dat je misselijk wordt als die pil ineens weer zoveel hormonen in je systeem brengt, en dat proces tegenhoudt, ja, ik vind dat niet gek dan.

Weet je wat het is, ook al wen je nog aan de pil, er komt een moment van stoppen. En dus het moment dat je lichaam zich alsnog moet gaan inrichten op omgaan met minder hormonen.
Dus tja.... mijn keus is het om die reden nooit geweest,en nu ik richting de 50 ga, al helemaal niet meer

Tassie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht